PDA

View Full Version : draaiknop veranderen in 5-standenschakelaar



Polytheme Pam
28 mei 2003, 18:05
Mijn gitaar (PRS 24 Custom`91) heeft voor de elementschakelingen een draaiknop. Vooral Live is het lastig om snel over te schakelen op een ander element. Nu wil ik de knop vervangen door een 5-standen-schakelaar (à la Fender stratocaster). Is er iemand die dat ook heeft gedaan of weet je iemand die dat kan doen??


Thanx in advance...

Deliverance
28 mei 2003, 22:58
ik heb het nog nooit gedaan,nee.Moest ik jou zijn zou ik gewoon ff naar de winkel gaan waar je je gitaar hebt gekocht en vragen of zij dat niet willen doen,of eventueel vragen hoe je dat doet.Als je een prs hebt zou ik me toch niet riskeren van 'm ff te verneuken :)

marc_o
28 mei 2003, 23:08
Er is een mod van PRS (oftewel de McCarthy mod) waarbij je de draaipnop vervangt door een driestandenschakelaar. Voorts kun je bijvoorbeeld de volumeknop door een push-pull-knop vervangen waardoor je de humbuckers kunt splitten, dan heb je alle geluiden, en hoef je niets aan je gitaartop te laten verbouwen.... T'is maar een suggestie, maar zo zou ik het doen.

Polytheme Pam
28 mei 2003, 23:14
bedankt mannuh...ik heb zwiers in vlissingen gebeld en die stelde dit ook voor...ik ga van de week ff langs..

marc_o
29 mei 2003, 16:09
heeft ie bij mijn patrick eggle ook gedaan

Polytheme Pam
29 mei 2003, 16:12
ok...en?...beetje zoals verwacht?

marc_o
30 mei 2003, 13:37
Ja, prima bevallen, ik kan nu uiteraard met de 3 standen toggle de elementen kiezen en heb de toonknop vervangen (wie gebruikt die eigenlijk??? Ikke niet!) door een 3 standen rotaryswitch zodat ik kan kiezen of het humbuckers zijn en zelfs welke kant van de humbucker ik wil selecteren, je zult wellicht denken dat het weinig verschil maakt, maar ik vind van wel in ieder geval...