PDA

View Full Version : Chickenfoot III



Orpheo
2 oktober 2011, 14:08
geinig, ze zijn en voelen zich zo tegendraads dat ze hun tweede album chickenfoot 3 noemen.

maar, wie heeft 'm al? wie vindt 'm tof, wie denkt dat het een ramp is?

Ik vind 'm eigenlijk wel leuk! voelt veel meer als een coherent geheel dan het eerste album. het is veel minder notenpoeperij van Satch, veel soepeler, melodieuzer. een van de betere, lekkerdere supergroups van 't moment durf ik haast wel te denken.

TimoSomers
2 oktober 2011, 17:58
Ik vind de nummers en de stijl opzich iets minder catchy dan de eerste plaat.
Satch is wel erg lekker bezig op deze plaat inderdaad.

Maar voor het ultieme chickenfoot moet je toch de live dvd, waanzinnig vet!!!!!!

wireman
3 oktober 2011, 13:13
Timo,

Die DVD heb ik al tig keer in mn handen gehad.. Toch laat ik m elke keer staan... Is dus de moeite waard?..

(Ik krijg het mn bek niet uit, maar eh... tja.. We ontkomen er niet aan.. en om dan toch maar wat positiefs te benoemen van het in het donker en natte sneeuw naar je werk.. KERST komt er weer aan... Ik weet wel wat ik dan onder de boom wil..)

Toch ff uitchecken dan..

TimoSomers
3 oktober 2011, 20:51
Ja echt heel gaaf, dat is zegmaar meer wat je daadwerkelijk verwacht als je de namen bij elkaar ziet.
Meer energie, improvisatie en gave passages dan op CD.
Zeker de moeite waard!!

muziekschuur
3 oktober 2011, 21:27
hmmmmmmm....... lekker man....

Zou die drummer nou zachtjes dood gaan als de Peppers en Chickenfoot samen op tournee gaan. Moet ie met twee bands vol drummen....... zo hee.....

Sami
3 oktober 2011, 21:47
Ben benieuwd naar die cd....vond de eerste plaat en de dvd top! Knallen nog die Sammy Hagar!

Sent from my Desire HD

belfrink
4 oktober 2011, 14:10
Geweldige plaat ! De overtreffende trap van het debuut album 2 jaar terug :punk:
Wat een heerlijke sound weet Satriani toch uit zijn Marshall te halen.

Thijssie
11 oktober 2011, 12:13
Wat mij betreft het beste album van 2011.

Vier oude rockers, die geld genoeg hebben om helemaal te doen waar ze zin in hebben; pretentieloos rocken, zoals ze dat in de vroege zeventiger jaren zo goed konden.

In eerste instantie vond ik het eerste album beter, het duurde even voordat ik em echt begon te waarderen. Maar nu ik hem anderhalve week in huis heb, vind ik III absoluut beter dan I.
Maar zoals al geschreven; Chickenfoot is een live-band, dus als je een album aan wilt schaffen, neem dan Get your buzz on.
Maar als je, zoals ik, voornamelijk naar rockmuziek uit de seventies luistert, dan kun je, je aan alle albums geen buil vallen....