PDA

View Full Version : Sweet Child O Mine Solo



Braddie
2 oktober 2011, 14:00
http://www.youtube.com/watch?v=eu4is-sHafs
Zitten wat timing foutjes in hier een daar... Comment please.

Arvoitus
2 oktober 2011, 20:14
Je begon goed, maar op een gegeven moment klinkt het toch als een verkrachting van het nummer

Probeer je vibrato wat langer te maken, dan klinkt het wat meer vloeiender en vallen er niet van die "gaten" in het nummer. Ook op de snelle stukken is er enorm veel slordigheid.

Je bends klinken vrij goed, daar maken mensen vaak fouten.

Braddie
2 oktober 2011, 21:18
Dank voor het commentaar, ik was vrij zenuwachtig.... ik heb het nummer weleens beter gespeeld, qua bends zat ik er vrij aardig op volgens mij ja, maar dat vibrato lang maken durf ik niet, ben bang dat de noot dan weg sterft...

Arvoitus
2 oktober 2011, 22:39
Dank voor het commentaar, ik was vrij zenuwachtig.... ik heb het nummer weleens beter gespeeld, qua bends zat ik er vrij aardig op volgens mij ja, maar dat vibrato lang maken durf ik niet, ben bang dat de noot dan weg sterft...
Noten sterven juist niet weg met vibrato ;) volgensmij heb je die vibrato wel maar kap je zelf de noot te snel af.
Probeer het nummer eens de helft langzamer te spelen, maar probeer dan toch doormiddel van je vibrato de noot door te laten klinken tot de volgende noot.

aaronstonebeat
2 oktober 2011, 22:55
Vibrato is inderdaad een geweldige manier om sustain te creëren!

Die overgang rond 0:38, waarom gaat die toch altijd bij iedereen mis? Je moet er wel even rap doorheen, maar zó moeilijk is-ie toch ook weer niet :???:

En volgens mij is dat wel hèt cruciale moment in die hele solo; ervoor en erna kabbelt het eigenlijk een beetje voort (ik heb het over Slash) maar die éne korte verbinding tussen de twee gedeeltes maakt de hele solo toch opwindend, zelfs een beetje episch.
Als er één stukje van drie seconden is waarop ik me zou concentreren, is het dat wel.

Mitch
3 oktober 2011, 09:57
Een Red Special is natuurlijk gemaakt om te sustainen op feedback en dat gaat een beetje lastig voor de computer met je software amp ;)
Alles een beetje te kort inderdaad, vanaf het begin. Als ze moeten worden opgenomen gaan mijn solo's ook altijd iets nerveuzer, gaan nooit in één keer goed, dus ik herken dit wel haha! Je kan het jezelf ook iets makkelijker maken en een normaal plectrum gebruiken.

Braddie
3 oktober 2011, 11:20
Een Red Special is natuurlijk gemaakt om te sustainen op feedback en dat gaat een beetje lastig voor de computer met je software amp ;)
Alles een beetje te kort inderdaad, vanaf het begin. Als ze moeten worden opgenomen gaan mijn solo's ook altijd iets nerveuzer, gaan nooit in één keer goed, dus ik herken dit wel haha! Je kan het jezelf ook iets makkelijker maken en een normaal plectrum gebruiken.


Ik gebruikte een VOX Da-5, en ik had hem heel zacht staan, dan krijg je natuurlijk geen feedback(nee zelfs niet met de RS)

DTmaster
3 oktober 2011, 11:30
tja leuke poging maar stem je gitaar voortaan ff beter ;)

Mitch
3 oktober 2011, 14:24
Ik gebruikte een VOX Da-5, en ik had hem heel zacht staan, dan krijg je natuurlijk geen feedback(nee zelfs niet met de RS)
Echt? Dan zou het beter moeten kunnen. Mijn favoriete setting: Crunch1 met gain iets meer dan halverwege (afhankelijk van de pickups), compressor aanzetten op minder dan 12u en dan wil het wel hoor. Het Drive model idem dito, daar is een goede sustain uit te halen.