PDA

View Full Version : telecaster met ingebouwde versterker + speaker



dirkkolkman
2 oktober 2011, 10:47
hallo allemaal!

ik ben nieuw op dit forum en wil graag jullie ongezouten mening over mijn eerste zelfbouw project, een telecaster met ingebouwde Marshall ms4 mini versterker:

http://www.mijnalbum.nl/Album=IOWHVQFP

bass blom
2 oktober 2011, 10:49
leuk! maar gatver dat er een pak optimel over de foto's geplakt wordt :chicken:

dirkkolkman
2 oktober 2011, 10:53
leuk! maar gatver dat er een pak optimel over de foto's geplakt wordt :chicken:

haha volgens mij gaat die weg als je de naar de volgende foto klikt en dan weer terug gaat

Schrevel
2 oktober 2011, 11:05
haha volgens mij gaat die weg als je de naar de volgende foto klikt en dan weer terug gaat

Haha? Kies liever een betere plaatjesboer, dit is gewoon irritant.

spirit
2 oktober 2011, 11:15
de body ziet er wat "hoekig" uit, wel leuk die kranten print erop.

Vertel eens wat meer over deze gitaar. Wat voor hout heb je gebruikt, of is het papier maché? :seriousf: serieus, zet er een verhaaltje bij, dan wordt het een stuk makkelijker om er een menig over te geven.

dirkkolkman
2 oktober 2011, 11:20
body is van azobe, totaal niet geschikt voor gitaren maar het was ook meer om te proberen en dit had ik nog liggen. dat verklaart ook de hoekige body, want azobe is zo hard als steen..
verder is de hals van een oude Dean gitaar en de elementen komen uit een ouwe squier.
al met al was het meer om te kijken of ik een versterker met speaker in een gitaar kon krijgen en dat is gelukt! geluid is prima, en voor een 1 watt versterker nog hard ook!

leuk voor bij het kampvuur :)

RS-Rik
5 oktober 2011, 19:23
2 woorden


vette shit

oigun
5 oktober 2011, 20:19
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E8BP4KXH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EDCNUNND.jpg
Gewoon de foto''s even in je post zetten.

barno
5 oktober 2011, 20:37
ik vind het krantengedoe erg cool. Zit al tijdje te broeden op soortgelijk iets voor een van mijn gitaren. Ik wil ooit iets doen met krantentitels/artikels over Elvis, maar vind maar es zo'n krant van bv. 16 aug 1977.

dirkkolkman
5 oktober 2011, 23:23
@oigun dank u!

oigun
5 oktober 2011, 23:26
ik vind het krantengedoe erg cool. Zit al tijdje te broeden op soortgelijk iets voor een van mijn gitaren. Ik wil ooit iets doen met krantentitels/artikels over Elvis, maar vind maar es zo'n krant van bv. 16 aug 1977.

Heb ooit een website gezien waar je dat soort dingen kon bestellen, ook van je geboortedag etc... Misschien google eens proberen?

Plant
6 oktober 2011, 19:06
body is van azobe, totaal niet geschikt voor gitaren maar het was ook meer om te proberen en dit had ik nog liggen. dat verklaart ook de hoekige body, want azobe is zo hard als steen..
verder is de hals van een oude Dean gitaar en de elementen komen uit een ouwe squier.
al met al was het meer om te kijken of ik een versterker met speaker in een gitaar kon krijgen en dat is gelukt! geluid is prima, en voor een 1 watt versterker nog hard ook!

leuk voor bij het kampvuur :)

Jammer dat je geen foto's van tijdens het proces hebt. Als dat hout zo hard is, hoe heb je dan de ruimten voor elektronica en speaker gefreesd. En hoe ziet het er intern uit?

Sjoerdo
7 oktober 2011, 10:42
Erg leuke gitaar, ben benieuwd hoe hij klinkt!



ik vind het krantengedoe erg cool. Zit al tijdje te broeden op soortgelijk iets voor een van mijn gitaren. Ik wil ooit iets doen met krantentitels/artikels over Elvis, maar vind maar es zo'n krant van bv. 16 aug 1977.

Op Ebay staat wel wat, niet al te duur zo te zien;

http://www.ebay.nl/itm/NME-NEWSPAPER-16-9-72-ELVIS-PRESLEY-DAVID-CASSIDY-/310304730115?pt=UK_Magazines&hash=item483f9a6c03

http://www.ebay.nl/itm/ELVIS-3-PAGE-SOUVENIR-DAILY-EXPRESS-NEWSPAPER-THURSDAY-AUGUST-18-1977-/260865015143?pt=UK_Music_Music_Memorabilia_LE&hash=item3cbcc43d67

http://www.ebay.nl/itm/Daily-Mirror-Elvis-Presley-Dies-Newspaper-Las-Vegas-Gracelands-The-King-Greatest-/300606781921?pt=UK_Collectables_WeirdStuff_RL&hash=item45fd8f79e1

dirkkolkman
7 oktober 2011, 22:01
Jammer dat je geen foto's van tijdens het proces hebt. Als dat hout zo hard is, hoe heb je dan de ruimten voor elektronica en speaker gefreesd. En hoe ziet het er intern uit?

met een frees kwam je er als je heel langzaam ging wel doorheen, maar als ik met de schuurmachine of hand er overheen ging veranderde er niets. ik moest de vorm dus zagen en kon niet bijschaven, erg vervelend.
intern is het verder het standaard stratocaster gebeuren. de knopjes van de versterker zitten in een ruimte die recht naar beneden is gefreesd, dus geen klepjes aan de achterkant :)

rico91
14 oktober 2011, 13:40
over de kranten style ben ik nog nie helemaal kapot van..
maar het idee dat je een speaker in je gitaar heb gebouwd is echt super!
ben ook inderdaad benieuwd hoe het gaat klinken.
misschien eens een filmpje opnemen daarvan?

ik ben ook wel benieuwd hoe je die box erin heb gekregen.. gewoon een gat in je body gemaakt? komt ie er niet aan de achterkant uit?? :P

dirkkolkman
17 oktober 2011, 13:14
over de kranten style ben ik nog nie helemaal kapot van..
maar het idee dat je een speaker in je gitaar heb gebouwd is echt super!
ben ook inderdaad benieuwd hoe het gaat klinken.
misschien eens een filmpje opnemen daarvan?

ik ben ook wel benieuwd hoe je die box erin heb gekregen.. gewoon een gat in je body gemaakt? komt ie er niet aan de achterkant uit?? :P

bij deze : http://www.youtube.com/watch?v=HpkTzxCO9BA

en die box zit inderdaad gewoon in een gat in de body, maar hij komt er niet aan de achterkant uit nee, het is maar een 2ohm speakertje..

smullie
17 oktober 2011, 14:07
Knap... :rockon:

rico91
21 oktober 2011, 13:41
ik vind hem te gek!

sbms97
21 oktober 2011, 17:04
kben geen fan van gitaren met ingebouwde speaker, maar deze vind ik wel vet, maar zie ik dat nou goed, zit de jackinput nou naast de knopjes voor de versterker? in ieder geval mooi gitaartje XD

dirkkolkman
21 oktober 2011, 19:47
kben geen fan van gitaren met ingebouwde speaker, maar deze vind ik wel vet, maar zie ik dat nou goed, zit de jackinput nou naast de knopjes voor de versterker? in ieder geval mooi gitaartje XD

ja dat is inderdaad de jackinput. ik had hem ook door kunnen lussen aan de binnenkant, maar dan kan ik hem niet meer aansluiten op een 'echte' versterker, wat ik wel wil. maar bedankt! :)

Duhsjaak
24 oktober 2011, 04:16
Hi
Welkom bij deze club. De club ook waar zoveel uitmuntende zelfbouwers zitten.
Ik had een zelfbouwgitaar (jaar of 35 op gespeeld) waarmee ik ook heb geëxperimenteerd met een aantal extra knoppen en (in een bepaalde fase) ook een eigen eindversterkertje.

Bij mij zat de speaker er in (op een bepaald moment dicht gemaakt) vooral om de sustain te verlengen. Zo kreeg mijn gitaar ook onversterkt of op zeer lage geluidsniveaus een sustain van een jaar of feed back. Bijzonder handig in opname situaties of oefenhokken.

Het heeft van mij een bijzonder luie gitarist gemaakt. Door die achterlijke sustain nam ik voor alles ruim de tijd. Achteraf had ik beter orgel kunnen gaan spelen. Geintje, ik weet dat ik dat niet op een gitaristenforum mag zeggen!!!!

Ik ben benieuwd dus, of jij ook aan dat aspect aandacht hebt gegeven of dat het je puur om versterking/hoorbaar maken gaat.

Verder vind ik hem vreselijk gaaf eruit zien met die print. Ik zou daar wel een podium mee opklimmen! Sinds mevrouw Britt ons cultureel zoveel goeds heeft gebracht heet dit dus fucking vet. Ik vind hem dus fucking vet. En dan, als Britt, een keer of dertig.

Vriendelijke groet, Gus

dirkkolkman
24 oktober 2011, 13:07
Hi
Welkom bij deze club. De club ook waar zoveel uitmuntende zelfbouwers zitten.
Ik had een zelfbouwgitaar (jaar of 35 op gespeeld) waarmee ik ook heb geëxperimenteerd met een aantal extra knoppen en (in een bepaalde fase) ook een eigen eindversterkertje.

Bij mij zat de speaker er in (op een bepaald moment dicht gemaakt) vooral om de sustain te verlengen. Zo kreeg mijn gitaar ook onversterkt of op zeer lage geluidsniveaus een sustain van een jaar of feed back. Bijzonder handig in opname situaties of oefenhokken.

Het heeft van mij een bijzonder luie gitarist gemaakt. Door die achterlijke sustain nam ik voor alles ruim de tijd. Achteraf had ik beter orgel kunnen gaan spelen. Geintje, ik weet dat ik dat niet op een gitaristenforum mag zeggen!!!!

Ik ben benieuwd dus, of jij ook aan dat aspect aandacht hebt gegeven of dat het je puur om versterking/hoorbaar maken gaat.

Verder vind ik hem vreselijk gaaf eruit zien met die print. Ik zou daar wel een podium mee opklimmen! Sinds mevrouw Britt ons cultureel zoveel goeds heeft gebracht heet dit dus fucking vet. Ik vind hem dus fucking vet. En dan, als Britt, een keer of dertig.

Vriendelijke groet, Gus

he Gus,

nee het ging mij puur om het hoorbaar maken, had nog niet eens over het sustain aspect nagedacht :)
maar bedankt voor het compliment!

groetjes