PDA

View Full Version : bassman reissue vs super reverb reissue



Pee
28 mei 2003, 18:58
Ik heb al een dergelijke discussie gelezen op fenderforum, maar daar zijn ze er ook niet uit.

Welke verkiezen jullie?

Ik heb ook gelezen dat de bassman nu een solid state rectifier heeft, en dat dat heel wat aan de toon veranderd.

Heeft de srri dit ook? en hoeveel kost dit om te vervangen of is dit niet de moeite?



eigenlijk is het vintage forum niet zoooo een slecht idee :)

iam
28 mei 2003, 19:05
zowel de originele black als silverface hebben een buizenrectifier...

vraag me dit ook af... schijnt een groot verschil te maken!! (heb ik me laten vertellen)
mn twin heeft ook een ss rectifier
volgens één of andere amerikaan kost dit slechts 50$ om deze mod door te voeren (ss--> valve)

ik denk dat het hier wel duurder zal zijn...

Pee
28 mei 2003, 19:19
die rectifier heb ik nu ook gevonden.

en nu we toch over die reissues bezig zijn

is die twin reverb goed? want hoe zit dat met die 100,135 watt verhalen??
kan je de twin ook gemakkelijk laten oversturen of is dat beter met een pedaal?

en nog een vraagje:

als je bijvoorbeeld op je super een tubescreamer gebruikt en zet het volume van de TS op 8 om je super mooi te laten oversturen. wordt het volume op je super dan ook duidelijk veel luider of is dat enkel de preamp die overstuurt geraakt?

iam
28 mei 2003, 19:24
mijn twin overstuurt niet (dit komt omdat ik er met een rhodes piano op speel, PU zenden zwakker signaal... bij gitaar is dit wel het geval denk ik...)
ik gebruik een tube king (ibanez) met een 12ax7 buisje in om wat te laten oversturen
hier zit een mastervolume op en als ik die omhoog doet gaat het natuurlijk luider...
maar kheb dit ook met de gain-knop (natuurlijk :)) het wordt ook algemeen luider...

een twin is natuurlijk een klassieker, maar als je echt gain zoekt kan je hier beter niet voor gaan... als je toch bij fender wil blijven ga dan voor de prosonic (heb je gelijk geen pedaal meer nodig :))

hopelijk hebk je een beetje kunnen helpen... maar Peevee, Al, Sash, Steavismokin gaan wel nog een woordje commentaar geven ook denk ik :lol:

sash
28 mei 2003, 19:51
Ikzelf zou de SRRI kiezen als ik moest kiezen tussen die 2. Simpelweg vanwege de buizenrectifier die ie heeft (Dacht dat bassman solid state rectifier had?).

Met solidstate kan ik gewoon erg weinig. M'n spel is uit zichzelf al vrij rommelig en een solid state rectifier geeft dat genadeloos weer (zeker met bv. het wattage van een Twin). Ik hou ook gewoon van de vertraging die een buis geeft.

Verder hou ik heel erg van het karakter van een Super Reverb. Setje goeie buizen en speakers erin en je hebt een wereldamp! Nog steeds een van de dingen die ik echt wil hebben hehe ;)

@iam: een vriend van me heeft in allebei z'n bf Supers ss rectifiers laten zetten. Met een schakelaar kan ie dan kiezen tussen solidstate of buis en je hoort wel degelijk een flink verschil. Wat het nadeel is van de buis is dat ie bij een lang optreden op hoog volume in kan zakken, maar solid state daarentegen blijft uren lang achter elkaar strak staan zodat je bassen niet inzakken.
Het klinkt zeker niet verkeerd, maar het is maar net waar je van houdt. SRV bv. speelde ook met ss rectifier en die had toch echt geen verkeerde toon dacht ik zo ;)

@pee: Een Twin overstuurt uitzichzelf vrij lastig (tenzij je een onbreekbaar gehoor hebt ;) ), maar met een goed overdrive pedaal valt toch een hoop goede overdrive uit te halen.

Even over je TS op super vraag. Als je het volume opkrikt laat de alleen de eindbuizen wat meer werken, maar je krijgt dus ook meer volume in je amp. Het is dus niet de preamp die overstuurt.
Als je een amp op randje van oversturen zet en daar een cleanboost voor krijg je daar ook een behoorlijke oversturing uit> puur je eindbuizen.
Met een overdrive pedaal zit er natuurlijk altijd wel wat gain van het pedaal in, maar als je het volume flink opkrikt krijg je voornamelijk gain van je buizen en dat is juist zo mooi.

iam
28 mei 2003, 20:00
dus alsk mn mastervolume opendraai en de gain maar een beetje openzet, heb ik vooral eindbuizenoversturing?
of heb ik het nu helemaal verkeerd?

sash
28 mei 2003, 20:06
Nou op een Twin niet zo snel, omdat ie gewoon heel clean is. MV op je Twin is wel voor eindbuizen en op kanaal voor voortrap.

iam
28 mei 2003, 20:08
ik bedoelde het mastervolume van mn pedaal (sorry)

Pee
28 mei 2003, 20:55
en hoeveel kost dat om er een ss rectifier bij te zettetn (+ schakelaar)?


en hoeveel schelen de bassman en super in prijs? tweedehands en nieuw?

is een tweedehands aan te raden? dat zijn dan echte (geen reissues)?

en bij een twin, welke zijn 'slecht'? 85, 100, 135 watt?

sash
28 mei 2003, 20:59
en hoeveel kost dat om er een ss rectifier bij te zettetn (+ schakelaar)?


en hoeveel schelen de bassman en super in prijs? tweedehands en nieuw?

is een tweedehands aan te raden? dat zijn dan echte (geen reissues)?

en bij een twin, welke zijn 'slecht'? 85, 100, 135 watt?

Bij een reissue valt geen ss rectifier bij te zetten. Die is niet ptp wired, maar gewoon op printplaat. Daar valt dus niets aan te veranderen. Tis wel mogelijk maar HEEL duur een HEEL moeilijk.

Een nieuwe Ri super kost rond de 1700 Euro dacht ik, een Ri Bassman rond de 1500 (in Duitsland). 2e hands zul je Ri supers niet zo snel tegenkomen, bassmans misschien. Geen idee wat die prijzen zijn. Ik raad je aan, als je voor een super gaat, een 2e hands silverface te zoeken en die dan te modden zoals je em wilt hebben.

De 85 (bf) en 100 (sf t/m 76) watt Twin zijn de beste modellen. Alleen de 135 watt is minder. Natuurlijk is een 135 watter ook weer om te bouwen tot 100 watter, dus zo'n groot probleem is er niet.

iam
28 mei 2003, 21:00
een 135 twin wordt meestal als 'slecht' aanzien alhoewel daar ook iets van gemaakt kan worden...

er staat op dit moment een Super reverb RI op marktplaats alsk me niet vergis zelfs 2: 1 voor 700, 1 voor 800

een twin reissue zul je meer voor betalen... staat nu op 2dehands.nl voor 1150

een bassman 59 heb ik nog niet vaak gezien maar gaan ook vaak tegen de 1000...

om die rectifiers aan te passen weet ik ook niet hoeveel dat kost...
zal mn volgende investering zijn, na een custom grill (met rhodes logo) en een beginners e-gitaar

iam
28 mei 2003, 21:01
lol sash, je was me juist voor :)

Pee
28 mei 2003, 21:05
en hoeveel voor de oude twins, bassmans en supers?

sash, jij had toch een tweedehands twin?

SteavisSmokin
28 mei 2003, 21:14
Sas, het klopt niet helemaal wat je zegt. De Bassman reissue heeft een solid state rectifier PLUG IN, deze is er dus erg makkelijk uit te pluggen, plug er een buis in, effe biassen en je hebt de bassman wel met buis rectifier. Zijn verder dus GEEN modificaties voor nodig. Zo'n SS plug-in kan je dus ook in een super reverb pluggen (NIET in een deluxe reverb met 6V6 buizen doen, wordt de B+ spanning te hoog!) als je wilt.

Zelf zou ik de Super Reverb kiezen...ik hou wel van de blackface toon.

sash
28 mei 2003, 21:16
Kijk! Dat wist ik dus niet :) Dat is idd wel handig dan. Ik herzie mijn mening ;)

@ Pee: Ik had een Twin, kheb nu een Pro Reverb uit '75. Geblackfaced, zonder MV.

sash
28 mei 2003, 21:18
Zelf zou ik de Super Reverb kiezen...ik hou wel van de blackface toon.

Ja dacht ik wel ja, met je blackface super :)

SteavisSmokin
28 mei 2003, 21:19
Nog effe wat: volgens mij is het echt niet duur om een mod te doen om in een reissue met een switch te kunnen kiezen tussen SS of buizen rectifier. Veel materiaal is er niet voor nodig en er is wel ergens plaats te vinden.

iam
28 mei 2003, 21:20
er staat een twin uit 74 op 2dehands.nl voor 795 (dat is ongeveer de gangbare prijs, ik heb er slecht 475 voor betaald :d)

een super weet ik niet maar sash heeft 1 gekocht

bassman 1000 euro zoals ik eerder zei....

iam
28 mei 2003, 21:22
oei sorry sash het is een pro reverb die jij hebt... :oops:

Pee
28 mei 2003, 21:22
en sash, hoe was die twin? Je werd bedrogen door stratmarket zeker?

iam
28 mei 2003, 21:24
steavismokin, heeft een twin ook een plug-in rectifier?
of kan die gemakkelijk worden vervangen bij een twin sf?

sash
28 mei 2003, 21:27
Nog effe wat: volgens mij is het echt niet duur om een mod te doen om in een reissue met een switch te kunnen kiezen tussen SS of buizen rectifier. Veel materiaal is er niet voor nodig en er is wel ergens plaats te vinden.

Hmm indeed :) Maar ik heb me laten vertellen dat het verdomde moeilijk is om wat in het circuit te krijgen tussen de print.

Pee
28 mei 2003, 21:33
ik ging eigenlijk nog wat editen, maar jullie waren weer te snel :)


hoe is die deluxe reverb? die hebben toch niet zoooveel headroom meer over, die overstuurd dus heel wat vlugger.

en die super is toch ook niet meer mooi clean op hogere volumes


1. The amp has a couple of sweet spots at 2-1/2 and 8 (volume) with the tone controls set to complement each guitar's sound (I've been getting to know her with my MIM Standard Strat and DeArmond M75). At 2-1/2, the speakers find that
authoritative tone that's not really distortion, but shows the amp is adding to the wonderful quality of tone delivered by each guitar. At 8, you get that and more - you hear this amp with both your ears and your stomach! That, to me, is what this is all about.


maar ja dan moet je een twin hebben zeker

//edit


en het gewicht? volledig onhandelbaar of toch op wieltjes doenbaar?

iam
28 mei 2003, 21:36
twin of vibrosonic (15" speaker maar zelfde als twin voor de rest)
zijn mijn twee eerste (ook enigste) buizenversterkers en die zijn zo clean als maar zijn kan...

iam
28 mei 2003, 21:40
gewicht is wel een redelijk probleem

mijn twin weegt tgen de 50kg (no kiddin') er zitten wel e120 JBL's in maar die zijn zwaarder dan de originele (zijn ceramics heb ik me vandaag laten vertellen)

gelukkig hebk wieltjes....

de vibrosonic was anders ook wel aardig zwaar

anyway je krijgt een er een goeie workout van door te tillen (of een slechte rug :-? )

Pee
28 mei 2003, 21:43
twin of vibrosonic (15" speaker maar zelfde als twin voor de rest)
zijn mijn twee eerste (ook enigste) buizenversterkers en die zijn zo clean als maar zijn kan...

maar deze zijn ook 85+ watt, de super is er 'maar' 45

iam
28 mei 2003, 21:46
hangt er ook vanaf wat je wilt hé...
45watt kan aardig luid zijn hoor (zeker met gitaar)
voor mn rhodes hebk gewoon een 100watter (om te giggen) nodig omdat de pickups een wat zwakker signaal geven (50 watt was ook genoeg geweest maar kom :P )

sash
28 mei 2003, 23:57
twin of vibrosonic (15" speaker maar zelfde als twin voor de rest)
zijn mijn twee eerste (ook enigste) buizenversterkers en die zijn zo clean als maar zijn kan...

maar deze zijn ook 85+ watt, de super is er 'maar' 45


Nou dat is echt niet 'maar' 45 watt. 4x10" speakers met 45 watt dat gaat HARD! Met mijn 40 watt Pro met 2x12" speakers ben ik 5 straten verderop nog te horen.

SiNiSTRaL
29 mei 2003, 00:17
1 tip: sluit nooit een mt-2 op een twin aan (he sash ;) )
jezus, dat was de gruwelijkste bagger die ik ook (zelfs van een mt-2) gehoord heb :)

sash
29 mei 2003, 00:18
Ja maar dat lag aan die mt2 :)

SiNiSTRaL
29 mei 2003, 00:19
Nou dat is echt niet 'maar' 45 watt. 4x10" speakers met 45 watt dat gaat HARD! Met mijn 40 watt Pro met 2x12" speakers ben ik 5 straten verderop nog te horen.

nou....valt nog wel mee, je had hem toch eerst op vol volume gezet toen ik bij jou was?, dat was nog uit te houden.... (als het nou een twin was had ik niet meer zo best gehoord denkik :D)

sash
29 mei 2003, 00:28
Jij hebt em toen clean gehoord. M'n fuzz of red snapper heb je er nooit over gehoord. Volgende keer mag je ervoor zitten. Kijken of het dan nog zo uit te houden valt.

SiNiSTRaL
29 mei 2003, 00:34
GEIL
i love it when you talk threatning baby :P

SteavisSmokin
29 mei 2003, 01:38
steavismokin, heeft een twin ook een plug-in rectifier?
of kan die gemakkelijk worden vervangen bij een twin sf?

Twin heeft egeen plug-in rectifier, als je bij twin een buizen rectifier wilt hebben moet je dus in het chassis gaan boren etc, niet doen dus. Maar waarom wilt iedereen ineens een buizen rectifier? SS rectifier is ook ubergeil.


Hmm indeed Maar ik heb me laten vertellen dat het verdomde moeilijk is om wat in het circuit te krijgen tussen de print.

't zijn maar paar diodes die je kwijt moet...is nie zo lastig hoor. Heb weleens bij FNS geinformeerd naar zo'n mod MET switch (dus kiezen tussen tube of SS rectifier) en arie-jan vertelde me dat het een erg simpele ingreep is. Maar zoveel anders is dit niet op amp met printplaat, TENZIJ de buisvoeten direct op de printplaat zitten gesoldeerd maar ik hoop niet dat er amps zijn die dat hebben.

Pee
29 mei 2003, 10:19
Twin heeft egeen plug-in rectifier, als je bij twin een buizen rectifier wilt hebben moet je dus in het chassis gaan boren etc, niet doen dus. Maar waarom wilt iedereen ineens een buizen rectifier? SS rectifier is ook ubergeil.



als het veel scheelt in tone dan is het toch de moeite waard?


en wat zijn dan goede overdrive pedaaltjes voor zo'n amp?

sash
29 mei 2003, 12:29
als het veel scheelt in tone dan is het toch de moeite waard?


en wat zijn dan goede overdrive pedaaltjes voor zo'n amp?

Nou het is niet zo dat je sound veel beter wordt, het is meer een smaakkwestie. De ene vind een buizenrectifier net wat lekkerder klinken dan een ss rectifier. Probeer het allebei en kijk wat je beter vindt.

Edit: oh ja overdrive pedaaltjes. Natuurlijk de alltime favorite texastone trapdoos, de tubescreamer. Als je wat beters zoekt kan je kijken naar dingens als de Fulldrive 2 van Fulltone of de Menatone Red Snapper. Zelf ben ik helemaal gek van de Red Snapper. Die behoudt het karakter van je amp namelijk en is niet zo compressed als bv. de Fulldrive. Steavis zal dit ook kunnen beamen, want hij heeft ze alledrie.

sash
29 mei 2003, 12:30
't zijn maar paar diodes die je kwijt moet...is nie zo lastig hoor. Heb weleens bij FNS geinformeerd naar zo'n mod MET switch (dus kiezen tussen tube of SS rectifier) en arie-jan vertelde me dat het een erg simpele ingreep is. Maar zoveel anders is dit niet op amp met printplaat, TENZIJ de buisvoeten direct op de printplaat zitten gesoldeerd maar ik hoop niet dat er amps zijn die dat hebben.

K dan.. beter :) Weer wat geleerd :)

SteavisSmokin
29 mei 2003, 13:25
als het veel scheelt in tone dan is het toch de moeite waard?
en wat zijn dan goede overdrive pedaaltjes voor zo'n amp?

Zoals sas ook al zei, de een is niet beter dan de andere rectifier, alleen anders. Het is dus ook wel de moeite waard als je eens wat anders wilt, alleen een Twin heeft geen buisvoet voor een buizen rectifier, dan moet je gaan boren in het chassis om er 1 te plaatsen en dat is gewoon sonde.

Overdrive pedaaltjes....tsjah da's een kwestie van smaak, maar als je van de toon van je amp+gitaar houdt is de Red Snapper een HELE goede (de beste die ik ooit heb gehoord..en ik heb VEEL overdrive pedalen gehoord).

sash
29 mei 2003, 13:32
alleen een Twin heeft geen buisvoet voor een buizen rectifier, dan moet je gaan boren in het chassis om er 1 te plaatsen en dat is gewoon sonde.



Ik snap niet waarom iedereen dat toch zo zonde vindt. Als je tevreden bent met je amp en je doet em niet meer weg en dat geeft net de sound die je zoekt is het toch niet zonde?

pimmetje
29 mei 2003, 14:11
Het ligt er een beetje aan wat voor versterker... maar in principe vind ik 't sowieso 't wel zo goed om iedere modificatie zo uit te voeren dat het weer naar originele staat kan worden teruggebracht.

Dat je die versterker nooit meer weg zal doen, weet je van tevoren nooit. En vooral bij vintage ellende is 't dan meestal gewoon al in je eigen financiele voordeel als 't apparaat zo origineel mogelijk is.

Ik heb met die ouwe bakkies toch echt nog altijd dat gave gevoel dat ik een deel geschiedenis in m'n handen heb... daar ben ik persoonlijk graag zuinig op. En met nieuwere versterkers weet je niet wanneer en waarom ze plots iets speciaals voor de wereld worden in originele staat.

Onze mondharmonica-speler heeft een Gibson amp uit 1956. Van binnen en buiten perfect onderhouden... zelfs nog een vergeelde gebruiks-aanwijzing erbij :D. Maar een of andere idioot heeft bij het plaatsen van een verhuistrafo gewoon lekker lomp een flink stuk hout en tolex uit de achterkant gezaagd voor 't netsnoer... eeuwig zonde.

sash
29 mei 2003, 14:44
Hmm ja tis ook maar net wat voor amp het is. Maar bv. een silverface Fender zou ik geen problemen mee hebben om eindeloos te modden. Ben qua amps gewoon wat minder vintage puristisch denk ik :)

SteavisSmokin
29 mei 2003, 15:41
Zoals ik het in dit geval zie: als je een buizen rectifier in een Twin neemt krijg je lagere spanningen = eerdere oversturing. Koop dan gewoon een Pro Reverb en verkoop de twin, gaat ook hard zat en heeft standaard een buizen rectifier.

iam
29 mei 2003, 15:42
ikzelf hou het nog even bij een twin, danku
mss later :) tijdens een GAS opstoot, wie weet :lol:

jpb
29 mei 2003, 15:54
Volgens mij heb je twee buizen gelijkrichters nodig voor een twin, anders trekt 'ie het niet en wordt het te blubberig. En dan met de minste 'sag', dus GZ34's. Lijkt me nogal een project.
Toen er nog geen ss-gelijkrichters waren gebruikte fender in z'n tweed twin (50W dacht ik) twee 5U4's.
Zelf weet ik niet wat ik mooier vind. Voordeel v/e buizen is dat ie mooier zingt, maar je hebt niet de strakheid v/e ss dat alles nog los van het iets grotere vermogen bij een ss. Ik vind een buizen recto wel heel mooi staan, maarja dat is dus cosmetisch.....

sash
29 mei 2003, 16:06
Idd wou ik ook net zeggen. Dan zou je het principe van de dual rectifier moeten toepassen. En of daar ruimte voor is...

Zelf wil ik nog steeds een GZ34 in m'n Pro. Ik hou niet zo van sag in amps. Zit nu dus 5U4 in.

EdJ
30 mei 2003, 01:19
Ik vraag me soms af of bepaalde mensen weten wat een gelijkrichter is en wat hij nou precies doet.In dat licht worden sommige uitspraken wel erg dubieus.De vraag blijft wie moet je geloven.Of moet je het zelf horen?
Zeg je dan ook hier wat je gehoord hebt?Of wil je graag bij een groep horen?Erg eng als je er wat over nadenkt :roll:

jpb
30 mei 2003, 09:02
Ik vraag me soms af of bepaalde mensen weten wat een gelijkrichter is en wat hij nou precies doet.In dat licht worden sommige uitspraken wel erg dubieus.De vraag blijft wie moet je geloven.Of moet je het zelf horen?
Zeg je dan ook hier wat je gehoord hebt?Of wil je graag bij een groep horen?Erg eng als je er wat over nadenkt :roll:

Ed, kun je wat specifieker zijn?
Ik weet het gelukkig wel hoor: Wanneer je b.v. aan het jagen bent en je ziet een haas, dan moet je gelijkrichten, anders is 'ie weg.... :D

Pee
30 mei 2003, 10:58
gelijkrichter: zet wisselstroom om naar gelijkstroom ??


maar als een ss rectifier altijd strak blijft en een buizen rectifier kan inzakken, is een ss beter?

en heeft dit iets te maken met mesa boogies dual rectifier enzo?

sash
30 mei 2003, 13:52
gelijkrichter: zet wisselstroom om naar gelijkstroom ??


maar als een ss rectifier altijd strak blijft en een buizen rectifier kan inzakken, is een ss beter?

en heeft dit iets te maken met mesa boogies dual rectifier enzo?

Nee ss hoeft niet beter te zijn omdat het strak blijft. Vooralsnog het is een kwestie van smaak. Je kan houden van de directheid van de ss rectifier, maar ik hou bijvoorbeeld weer van de vertraging van de buis.
Zoals ik ook al zei: als je spel een beetje rommelig is geeft een ss rectifier dat genadeloos weer.

De dual rectifier van mesa heeft gewoon 2 rectifiers.

Pee
30 mei 2003, 20:33
alletwee buizen veronderstel ik, of een buizen en een ss?

is er een voordeel met 2 rectifiers?

mathe
30 mei 2003, 21:41
alletwee buizen veronderstel ik, of een buizen en een ss?

is er een voordeel met 2 rectifiers?

Het zijn alletwee buizen.

Er is geen voordeel. Een buizengelijkrichter heeft een bepaalde maximum stroom welke hij kan leveren. Als je versterker nu meer stroom nodig heeft uit de voeding dan één buizengelijkrichter kan leveren heb je er dus twee nodig (of drie enz.).

Marc

philbee
1 juni 2003, 00:47
zijn er ook nog mensen die misschien denken dat sound misschien ergens in de verte iets met hun vingers te maken heeft?


Phil
jaja die van Stratmarket............

EdJ
1 juni 2003, 08:33
Het is soms moeilijk te verteren dat niet alles te koop is :oops:

jpb
1 juni 2003, 10:17
Mijn vingers beginnen al behoorlijk 'vintage' te worden. Ze zijn niet te koop, overigens.......

philbee
1 juni 2003, 10:18
er zijn nl zat amerikanen die hier op tour komen zonder versterker. Zo hebben we ooit Duke Robillard mee gemaakt, op blues gebied toch een van dé mannen, die had alleen 2 gitaren bij zich, voor de amp moest de organisatie zorgen.

Tijdens de tour moet hij toch al wat ampjes gehad hebben dan. Maar ja die vingers van die man he.

sash
1 juni 2003, 17:14
Ik neem zoveel mogelijk m'n amp mee, want dan weet ik precies wat ik er mee kan en dat is voor mij natuurlijk ook dan de beste toon om mee te werken. Als ik geen amp bij me heb kan ik met bijna elke 1 kanaals buizenbak wel uit de voeten denk ik. Met Fender zit het altijd goed in ieder geval.

EdJ
1 juni 2003, 19:56
Ik speel gewoon over hetgeen er staat.En ben soms verbaasd over de toon die je kunt halen uit wat als bagger bekend staat.

Mr.Jay
1 juni 2003, 23:09
Nou op een Twin niet zo snel, omdat ie gewoon heel clean is. MV op je Twin is wel voor eindbuizen en op kanaal voor voortrap.

Gaan we weer !! voor de zoveelste keer........
ONZIN ! TWIN is de beste Fenderamp > goeie TWIN kan geen SR tegenop SASH .
Als je vriend MIKE dit nou ook es zou geloven ( en de moeite es zou nemen dit uit te proberen ) had ie misschien eindelijk zijn sound.

CLEAN!!!?????????? een TWIN ?????
Check es bij STEAVIS ! die heeft inmiddels een goeie Twin gehoord.

ik durf te beweren dat MIJN TWIN meer crunch aan boord heeft en vetter klinkt dan menigeen Blackface SR ! ( die heb ik ook dus...ik weet het verschil )

Jay

Mr.Jay
1 juni 2003, 23:14
en die super is toch ook niet meer mooi clean op hogere volumes


neem een TWIN als je ook nog wat clean erbij wil. De SR gaat toch vrij snel opbreken. Ligt ook wel wat aan de gebruikte speakers natuurlijk.

Jay

Mr.Jay
1 juni 2003, 23:20
Twin heeft egeen plug-in rectifier, als je bij twin een buizen rectifier wilt hebben moet je dus in het chassis gaan boren etc, niet doen dus. Maar waarom wilt iedereen ineens een buizen rectifier? SS rectifier is ook ubergeil.

Helaas heren > een TWIN is niet met EEN buis gelijk te richten !
als je es kijkt naar de 1e TWEE TWIN die had TWEE gelijkrichterbuizen > JAWEL , Leo was MESA vóór > DUAL RECTIFIER !

>Maar zoveel anders is dit niet op amp met printplaat, TENZIJ de buisvoeten direct op de printplaat zitten gesoldeerd maar ik hoop niet dat er amps zijn die dat hebben.[/quote]\

O nee ????> wat dacht je van de hele 90's Fender LIJN ?? op een enkele R.I. na > allemaal buisvoetjes DIRECT OP de print > TOF !

Jay

sash
1 juni 2003, 23:20
ONZIN ! TWIN is de beste Fenderamp > goeie TWIN kan geen SR tegenop SASH .



Is het niet nogal relatief dat een Twin de beste Fender amp zou zijn? Lijkt me in ieder geval jouw eigen mening, want als het echt zo zou zijn zou de rest van de wereld ook op een Twin spelen.

Wat heeft Mike hier trouwens mee te maken? Het ligt echt niet aan Mike's mening dat ik een Super Reverb wil. Dat ligt aan het feit dat ik PERSOONLIJK de SR de beste Fender amp vindt. Als ik een SR vanwege Mike zou willen dan zou ik em ook wel zo om willen bouwen als hij hem heeft. Dat wil ik dus niet.

Wat voor Twin heb jij eigenlijk? Wat heb je er allemaal aan veranderd en hoe krijg je dan die crunch eruit? Want je bent echt de enige die ik hoor zeggen dat een Twin crunch uit zichzelf heeft.

Laten we nou in ieder geval niet weer die discussie gaan voeren. We waren er al overeens dacht ik dat sommige meningen verschillen...

Mr.Jay
1 juni 2003, 23:28
[quote="philbee"]zijn er ook nog mensen die misschien denken dat sound misschien ergens in de verte iets met hun vingers te maken heeft?

goeie Phil !
Clapton zal net zo goed klinkn op een Squier en transistorbakkie > hij zal alleen wat meer moeten werken.
en een bagger gitarist zal bagger klinken op de duurste spullen.

Maar buiten dat wil iedere gitarist die ene beetje bezig is met zijn soundje het beste uit zijn gear willen halen , denk ik tenminste.

Jay

Mr.Jay
1 juni 2003, 23:43
Is het niet nogal relatief dat een Twin de beste Fender amp zou zijn? Lijkt me in ieder geval jouw eigen mening, want als het echt zo zou zijn zou de rest van de wereld ook op een Twin spelen.

is dat niet dan ???
kijkes via serienrs.lijsten HOEVEEL TWINS er gemaakt zijn, en hoeveel SR's.....
en in feite is een Twin ook gewoon een SR als je 2 buizen uittrekt, met een potige OT en iets dikkere speakers > BALLS.

>Wat heeft Mike hier trouwens mee te maken? Het ligt echt niet aan Mike's mening dat ik een Super Reverb wil.

was ook even terzijde, ik weet wel dat jij liefst een SR wil, prima > ik relateer Mike aan dit Twin verhaal , hij probeert nog steeds tevergeefs TEVEEL uit een SR te persen , ik zeg dan > neem gelijk een Twin, klaar is Kees , eh..Mike.

>Dat ligt aan het feit dat ik PERSOONLIJK de SR de beste Fender amp vindt. Als ik een SR vanwege Mike zou willen dan zou ik em ook wel zo om willen bouwen als hij hem heeft. Dat wil ik dus niet.

Een SR / TWIN verschilt bijna niks > alleen andere speakers, dus andere toon, ander karakter > maar ligt NIET zozeer aan het circuit.
dat is wat ik steeds probeer duidleijk te maken.
Als ik mijn Twin aan het SR CAB zou hangen en vice versa, heb je practisch 2 gelijke amps.

Je kunt met een TWIN echter veel meer kanten op dan met een 40WSR. Die heeft zo zijn beperkingen > zie Mike weer dus.

>Wat voor Twin heb jij eigenlijk?
een goeie. Doet er verder niet toe.

>Wat heb je er allemaal aan veranderd en hoe krijg je dan die crunch eruit?
HOE krijg je CRUNCH uit een SR/PRO dan ?? vertel mij.

>Want je bent echt de enige die ik hoor zeggen dat een Twin crunch uit zichzelf heeft.

Toch hoor ik het meer, kwestie van luisteren misschien.
zelfs op sommige bluesCDs hoor je dit goed > voorbeeld SRV Live Montreux, speelt op 2 Twins daaro.


>Laten we nou in ieder geval niet weer die discussie gaan voeren. We waren er al overeens dacht ik dat sommige meningen verschillen...

tuurlijk, maar een Twin is net zo clean en net zo MIN CLEAN als JIJ em hebben wilt. Bij een SR houdt dit gewoon eerder op, en als je wat harder moet ergens, is een SR of een Bassman ook maar knap weinig.
Dus buiten de smaakkwestie is het vooral eerder een gebruiksaangelegenheid.

Jay

sash
2 juni 2003, 01:07
Ah, kijk nu begin ik je verhaal beter te begrijpen :)

In feite is het grootste verschil dus het karakter vanwege speakerconfiguratie's?

Hoe zit dat trouwens met de Pro? Werd die niet baby Twin genoemd?

Negative K3 fan
2 juni 2003, 09:06
die hele oudee fender familie (uitzonderingen daargelaten) zijn gewoon allemaal net ietsje anders, die pro reverb is ene twin maar dan met 40 watt, een SR is een twin maar dan met minder vermorgen en 410, een quad reverb is een twin met 412, een bandmaster/dual showman ofzo is een twin als head versie :)

Mr.Jay
2 juni 2003, 10:08
Ah, kijk nu begin ik je verhaal beter te begrijpen :)

In feite is het grootste verschil dus het karakter vanwege speakerconfiguratie's?

Hoe zit dat trouwens met de Pro? Werd die niet baby Twin genoemd?

de euro begint te vallen !
Wordt verderop al verteld > die Bf-circuits zijn allen familie. Jouw PRO > MITS ( ! ) in optimale ( en identieke dan SR ) conditie is ( als je er de juiste OT in zou zetten ) gewoon de SuperReverb die JIJ ZOEKT > alleen door zijn kleinere CAB met 2x12 klinkt ie ( veel ) anders. Hang het chassis aan een SR-CAB en voila !

Daarom roep ik steeds > mijn TWIN kan ALS SR dienen, maar als ik méér moet / wens oip hetzelfde moment HARDER, dus méér headroom dan een SR, die houdt op DAT moment op.
Want je weet zelf wel als je zo'n Fender boven zijn ideale soundpunt draait met het overbekende heerlijke randje, je nagestreefde geluid ophoudt. KLOE is dus om de juiste amp voor jezelf te vinden die DIT punt op het juiste volume geeft > altiujd afhankelijk van de situatie waarin je speelt > harde band of niet, grote kale lege ruimte, of goedgevulde kroeg / zaal > DAT weet je helaas nooit vantevoren.
Dus sommigen zullen met een SR goed uit de voeten kunnen, sommigen zullen BLIJVEN roepen dat die 40W. TE HARD gaan , en anderen komen er ALTIJD aan tekort, en gaan dan HEEL ver soms in het oppeppen van die dingen ( dat bedoelde ik met Mike ) > KOOP dan een TWIN !
Hou je nu eenmaal van 4x10 > koop dan een TWIN als TOP ( Showman o.i.d.) en hang die aan een 4x10 CAB ( met goeie speakers dan wel ! ).

Jay

sash
2 juni 2003, 23:05
En de Euro is gevallen!

Thnx voor de duidelijke uitleg.