PDA

View Full Version : Wampler SLOstortion



Brum
1 oktober 2011, 17:19
Bij toeval gevonden, 's een keer wat anders dan het zoveelste Marshall pedaal en/of tubescreamer 'maar dan beter'. De Wampler SLOstortion:

http://www.wamplerpedals.com/distortions/SLOstortion.html

SlO's vind ik persoonlijk echt heerlijk klinken en ik ben dan ook razend benieuwd naar deze SLO-in-a-box. Wellicht ergens in de toekomst...

TimS
1 oktober 2011, 17:29
Klinkt lekker! Ik heb nog nooit op een echte Soldano gespeeld, maar het SLO geluid uit m'n Eleven Rack vond ik wel erg goed klinken.


http://www.youtube.com/watch?v=FLFmcZiRuzU

the sure thing
2 oktober 2011, 22:06
Had Soldano niet ooit de GTO charger of zo-iets? Echt een super pedaal....

MJR
5 december 2012, 15:59
Ik vond dit draadje door de zoekmachine, ik was benieuwd wat er over dit pedaal geschreven werd. Ik heb hem net een dag in mijn bezit en ik ben echt verbaasd over dit kleine doosje! Wat een geweldig ding zeg! Ik heb hem aangeschaft voor medium gain sounds (Warren Haynes-achtige tones) en voor zijn boost, maar hij kan echt alles!

Ik ben erg fan van dikke, warme sounds met veel mids. Ik had al een Brunetti Mercurybox voor van die zingende high-gain leads, maar dat pedaal klinkt alleen écht lekker met veel gain (is hij ook voor gemaakt) en is niet echt functioneel voor crunchy rythm dingetjes. De Casanovadrive (Zendrive kloon) die ik heb van een zekere effectbouwer uit Almelo had ik laten bouwen voor bluesy low-gain tones, maar ik had nog steeds niet iets wat tussen die twee pedalen in past.
Diezelfde, handige jongen uit Almelo adviseerde mij eens te kijken bij Wampler, zoals hij mij zo vaak van goed advies heeft voorzien. Ik had er tot dusver nog nooit van gehoord, maar ik was enthousiast over de demo's van de Wampler SLOstortion en heb hem uiteindelijk ook besteld.
Sinds gisteren heb ik hem in mijn bezit en heb hem vandaag met mijn Godin Summit CT en Godin Progression uitgebreid getest op mijn Marshall Class 5, en op mijn Vox TB35C1 en TB18C1 met een ABY-boxje ertussen (mijn live set-up). Op alle drie versterkers stonden de knoppen op 12 uur (clean, mastervolume op een acceptabel niveau), en op alle drie versterkers reageerde hij ongeveer hetzelfde. Op de TB18C1 klonk hij wat schreeuweriger, maar dat komt waarschijnlijk doordat er altijd een klein randje aan het clean zit met de preamp op 12u.
De SLOstortion kan werkelijk alles. Ik speel geen metal, maar ik denk dat je hier ook wel een lekkere metaltone uit kan persen. In crunch mode met de gain op 9 uur en met wat meer mids ingedraaid, kan hij zeer overtuigend soortgelijke geluiden produceren zoals die van mijn Casanovadrive. Warm, dynamisch en gedefinieerd. Wanneer je wat meer gain indraait, krijg je iets meer compressie. Als de gainknop voorbij 12u wordt gedraait, dan kom je al gauw in Marshall territoria terecht. Wat blijft opvallen, is dat de knop voor de midfrequenties écht werkt zoals het moet. Heel erg gevoelig en het kan je geluid erg donker maken, zonder dat 'ie flodderig wordt. De treble en bass werken ook erg accuraat; de EQ geeft je volledige controle over het geluid!
In overdrive mode krijg je direct veel meer gain tot je beschikking. De SLOstortion kan met gemak dezelfde tone en feel van de Mercurybox op overtuigende wijze benaderen (wel íetsje minder smooth) en gaat qua gain nog nét ietsje verder! Denk maar aan het geluid van Gary Moore in de jaren '90, toen hij op Soldano speelde.
Zowel met humbuckers, als met singlecoils, haal je hier echt heerlijke sounds uit en het pedaal is echt heel erg veelzijdig. Je hebt volledige controle over je distortionsounds (je moet wel van zijn warme klank houden) en er zit ook nog eens een extra cleanboost bij in die ook onafhankelijk te gebruiken is. Die boost is ook echt geweldig, hij kan meer dan voldoende volume aan het signaal toevoegen. Wat me opviel, was dat de boost het geluid een klein beetje ronder en warmer maakt, maar dat op erg subtiele wijze.

Als je twijfelt over het aanschaffen van dit pedaal, dan zou ik de knoop doorhakken en hem aanschaffen. De prijs van €239,- lijkt een beetje veel, maar je krijgt er ook heel erg veel voor terug!

muziekschuur
5 december 2012, 16:28
MJR,

Ik heb nu al bijna 20 jaar een Mesa Boogie V-twin. En dat pedal, hoewel geweldig, is een schakeling die niet op elke versterker even goed werkt. Het is een samenspel tussen versterker en pedaal dat de situatie maakt of breekt. Het kan enorm zonde zijn zo'n uitgave te doen als je "blind" koopt en de combinatie versterker en pedaal niet blijkt te werken.

Dus even een woord van waarschuwing... Ik heb mijn V-twin ooit gekocht voor 800 gulden... En het klonk kut op een solidstate Fender M80. Ik kocht de Vtwin omdat ik eigenlijk een Fender Twin wilde. Maar ik kon die twin nergens uitproberen.. Ik heb nu een TWiN. En laat de Mesa Vtwin pedaal geweldig klinken met een Fender twin. Maar toen was ik beter geweest met een nieuwe versterker...

MJR
5 december 2012, 16:57
Heb je gelijk in. Ik weet niet hoe hij klinkt op bijvoorbeeld een Marshall. Op internet lees ik wel dat hij niet erg goed matcht met bepaalde verterkers die wat gainier zijn. Maar over het algemeen doet hij het goed op buizenamps met een cleane basissound, als ik alle reviews mag geloven.