PDA

View Full Version : Pedaltrain, showmaster case, tone trunk, stone castle: nog andere STEVIGE opties?



the sure thing
1 oktober 2011, 15:32
Hallo,

Ik heb nu al een aantal jaar een Pedaltrain en ben BEST WEL tevreden. Ik zoek eigenlijk toch een flightcase model, waarin de deksel af te halen is, waar de pedalen op vast te schroeven zijn. Ik heb de showmaster 24 en 48 gehad, maar het nadeel is dat je er eerst een plank in moet leggen (de randen zijn te hoog) en ik vond het hang-sluitwerk toch niet stevig genoeg.

Over stone castle lees ik berichten dat de constructie niet sterk zou zijn/dat je plank waar de pedalen opliggen, doorbuigt. Klopt dit?

Is er dan echt geen andere optie dan zelf maar weer te gaan klussen? Of kent iemand nog andere opties? Bijvoorbeeld PRE-FAB flightcases (VOOR EEN ZACHTE PRIJS! Ik heb geen zin om € 250 voor een flightcase neer te leggen. ) die voor dit soort doeleinden geschikt zijn? Custom laten bouwen?

DemolitionColorScheme
1 oktober 2011, 15:49
Stonecastle zou ik laten voor wat het is. Ik heb zo'n Stevie gehad (als ik me niet vergis - was iniedergeval niet zo'n heel groot board) en dat is niet echt al te stevig, nee. Het voordeel is dat hij echt amper wat weegt. Een ander nadeel is dat de bodem van de case heel ondiep is:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/ArafraBoard-PartA.jpg
(dit was de mijne toen)
Opzich is dat fijner als een diepere bodem, maar ik merkte dat m'n jack en soms de randen van pedalen eruit staken, dus bijv. bij de footswitches van de RC-20XL - je moest hem dus een beetje van de rand afzetten, anders ging de deksel er niet goed op. Opzich geen grote issue, dat niet, kwam ook meer omdat ik mijn boards gewoon altijd volstouw, haha.

Daarnaast is de deksel ook niet zo heel diep, dus als je wat hogere pedalen hebt (of je je powersupply bijv. rechtop wilt zetten ivm. ruimte), kan dat lastig zijn.

Een grote issue:
de bodem is gewoon van hout, je moet er dus zelf klitteband opleggen, als je daarmee wilt werken.

Voor de rest is het niet zo fragiel dat het uit elkaar valt hoor, maar het ligt dus maar net aan de grote van je pedalen of het allemaal netjes weer dicht kan.

Een andere aanrader vind ik die Rockcases:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/IZAHPedalboard-Augustus-September2009.jpg
(dit was de mijne toen)
Stevig, past veel op. Iets dieper, ook diepere deksel en de binnenkant is klaar voor gebruik met klitteband.

Baco
1 oktober 2011, 16:48
Diago al bekeken? Maken ook heel erg goede boards!

the sure thing
1 oktober 2011, 17:40
Diago al bekeken? Maken ook heel erg goede boards!

Ziet er goed uit! Ik kon op de NL sites geen prijzen vinden, maar op een Engelse site is het omgerekend het grootste board € 168,-.

Hallie
1 oktober 2011, 23:18
ik ken iemand met een DIAGO bord, en ze zijn verdomd stevig!!!