PDA

View Full Version : mini-humbuckers van firebird vervangen



Jorikjet
1 oktober 2011, 11:17
Dag allen,

Ik zou graag de minihumbuckers uit mijn '90 firebird willen vervangen door iets met een dikkere sound. Nu weet ik eigenlijk niet wat er allemaal mogelijk is, en welke pickups de afmetingen hebben van de huidige, want wil natuurlijk niet zagen in het mooie stuk hout.
Mijn voorkeur gaat uit naar 'echte' humbuckers, maar misschien dat er meer (en betere) opties zijn?

barno
1 oktober 2011, 11:23
schroef de mini HB's der eerst es uit zodat je kan zien hoe groot de frezing is. meeste humbuckers zijn stuk groter dan mini's

Luigi
1 oktober 2011, 11:28
Seymour Duncan heeft enkele mini-hb's (http://www.seymourduncan.com/products/electric/specialized/index.php?page=1).

Mitch
1 oktober 2011, 11:49
Ik weet niet of het in de categorie GFS moet qua budget, maar ik ben een groot fan van Curtis Novak wat betreft pickups die iets meer out of the ordinary zijn. Windt ze ook zoals jij wil. Van harte aanbevolen.

Agent_Smith
1 oktober 2011, 22:22
In één van mijn LP Deluxes heb ik een Duncan miniHB gezet. Fijn!
Alleen dat SD-logo vind ik minder....

barno
1 oktober 2011, 22:25
volgens mij gaan mini HB's nooit zo dik klinken als PAF's of P90's. Als je er zo eentje opendraait, zie je meteen waarom.

FruscianteFan
1 oktober 2011, 22:52
Ik weet niet of het in de categorie GFS moet qua budget, maar ik ben een groot fan van Curtis Novak wat betreft pickups die iets meer out of the ordinary zijn. Windt ze ook zoals jij wil. Van harte aanbevolen.
Zo te zien biedt Curtis Firebird-elementen aan voor $150. En inderdaad: als je hem mailt met jouw wensen, en met wat je wilt veranderen, dan kan hij je ongetwijfeld van dienst zijn.

Pepe
2 oktober 2011, 01:30
Je hebt de keus uit andere mini humbuckers of P90's en P100's. Een filtertron of Dearmond zal ook gaan met een beetje gepiel maar dat zijn geen instant drop ins.

Squier4ever
2 oktober 2011, 09:54
TV jones lijken me erg vet in een firebird. Je hebt die tegenwoordig zelfs in P90 mount, dus dat zou redelijk makkelijk moeten kunnen. Of een DiMarzio DP180? Humbucker in P90 formaat, schijnt ook behoorlijk te brullen (HaroldA z'n SG junior).