PDA

View Full Version : Een uitgebreider walsje voor Gus



Dribbel_
1 oktober 2011, 00:58
Zo vanavond weer de oefenruimte in gedoken om een ideetje van eerder deze week uit te werken. Het idee is om een afwisselend en dynamisch nummer neer te zetten en ik denk dat het al best goed gelukt is nu.

Staat nog in de kinderschoenen, maar is tegelijk ook wel "af" eigenlijk. Alleen m'n solo aan het einde is nog grotendeels geimproviseerd dus daar moet nog iets van gebakken worden.

benieuwd wat jullie ervan vinden :)


http://www.youtube.com/watch?v=ZaP6sT1SY3Y

Duhsjaak
1 oktober 2011, 10:15
Hi
Fantastisch! Wat een leuk cadeautje!! Ik ben er reuze trots op.
Heel erg bedankt.

En zie je wel hoe dat lijkt te passen bij het karakter van de band? Het komt er gelijk al uit, met een gemak waar je versteld van staat. Dat wil niet zeggen dat je alleen nog maar walsjes zou moeten doen, maar ik zou er zeker voor willen pleiten er bij ieder optreden toch een paar ten beste te geven.

Hij is al bijna af eigenlijk? Hij is helemaal af. Āf, zelfs.
Hippies vonden (erg romantisch) dat ze het goddelijke zochten door van zichzelf te eisen dat ze iedere avond in volledig geimproviseerde solo's moesten schitteren. Geen wonder dat je dan steeds meer gebruik gaat maken van bepaalde substanties, want dat is niet te volbrengen. Daar ben ik dus geen voorstander van.

Nu merk je dat steeds meer mensen alles willen controleren.
De neiging om alles te regelen. Ook dat is naar mijn smaak niet zo geweldig, omdat je daarmee uitsluit, dat je leuke nieuwe dingen ontdekt. Bovendien is niks zo saai als iets dat compleet onder controle is.

Je brengt het eind tot een fraai eind (ehm..... tja, het is niet anders) en jullie laten aan de andere forummers nog effe gauw horen hoe een band klinkt die met plezier muziek maakt en - verdomd belangrijk - goed naar elkaar luistert.

Voor iets dat nog maar zo kort op de setlist staat, kan ik mij geen betere uitvoering voorstellen.

Nogmaals bedankt voor het cadeau. Ik ga er nog eens van genieten.

Vriendelijke groet, Gus

Riky
4 oktober 2011, 13:06
Zo jullie zijn wel gegroeid!
Klinkt niet verkeerd!

Dribbel_
8 oktober 2011, 19:57
Bedankt voor de reacties weer jongens :)

Wij vinden de walsjes ook leuk Gus dus die zullen er zeker inblijven, en er nog meer bijkomen. Wat betreft het improviseren van solo's vind ik het altijd nog een beetje half half. Ik vind eht fijn om wat vrijheid te hebben dat je niet precies hetzelfde speelt. Maar daarentegen is het ook fijn om houvast te hebben weer waardoor ik voor mezelf meestal de solo in grote lijnen uitzet met dan daarbinnen wat ruimte om wat rond te kloten.

Helemaal improviseren pakt meestal met 2 uitersten uit waarbij het de ene keer weer precies klopt, en de andere keer klopt er geen reet van. :seriousf:

Maar we blijven oefenen en veel nieuwe nummers schrijven en dan hopelijk binnenkort eens echt goeie opnames maken :) Eerst willen we voor ons zelf nog een stuk beter worden maar het gaat goed vooruit

Duhsjaak
9 oktober 2011, 14:32
Hi
Hoop dat je de rest van je bande leden dit soort commentaar ook laat lezen.
Even afgezien van alle min of meer zelfrelativerende gein moet je toch opvallen dat eigenlijk iedereen unaniem van mening is dat de band als geheel zich vreselijk goed en solide aan het ontwikkelen is. En in een hoog tempo ook nog. In amper een jaar!

Errug goed en een errug goeie zaak als de band daar ook kennis van neemt.

Vergeet niet dat de lol van het samen spelen ook goed hoorbaar is in jullie muziek.

Die betere opnamen, die komen er zeker!
Vriendelijek groet, Gus