PDA

View Full Version : advies: welk cabinet bij deze amp?



MindShade
30 september 2011, 18:25
Hey allemaal,

ik overweeg een Bugera BTX 3600 (http://www.bugera-amps.com/EN/products/BTX36000.aspx) maar zie door de bomen het bos niet meer welk cabinet hier het beste bij kan? Daarom de vraag:

-welk cabinet zou je doen? 1x15? 2x10? 4x10? combi?
-wel merk/type? Nog tips?

Het budget is beperkt wil kijken naar iets wat deze amp aankan en wellicht in de toekomst uit te breiden is.

Groet, Jeroen

muziekschuur
30 september 2011, 18:37
8x10 die stereo aangesloten kan worden.

arcane
30 september 2011, 19:10
3800 watt? Heb je dat serieus nodig? Dat lijkt me alleen handig als je op het hoofdpodium van pinkpop staat en er geen uitversterking aanwezig is.

the sure thing
30 september 2011, 20:37
3800 watt? Heb je dat serieus nodig? Dat lijkt me alleen handig als je op het hoofdpodium van pinkpop staat en er geen uitversterking aanwezig is. Ik denk dat je hier mee WO III kan beginnen!

G.G.
30 september 2011, 22:02
Volgens mij heb je wel aardig wat speakers nodig om ervoor te zorgen dat de boel niet klapt.

BTW leuk versterkertje voor thuis.

Wabbie
1 oktober 2011, 13:34
Het is alleen maar 3,6 kW als je die amp bridged, anders is 'ie "maar" 1900 Watt per kanaal. Daarbij, volgens mij kun je voor die 380 euro dat dat ding kost een veel betere versterker kopen. Weliswaar met veel minder vermogen, maar met 250-300 Watt kom je echt wel mee in de gemiddelde band.


Qua speakerkasten die dit vermogen aankunnen, poh. Misschien een setje Eden D410XLT's? Die zijn gemaakt om gecombineerd te worden met een Eden WT800, die ongeveer dezelfde setup heeft als deze versterker (alleen "slechts" 1200 Watt is bridged). Nadeel is natuurlijk dat een D410XLT niet voldoet aan de "het moet goedkoop" eis.

o0rollo0o
1 oktober 2011, 19:24
trekt de stoppenkast dit überhaupt wel als je dit ding thuis gebruikt of koop je er een dieselaggregaat voor in de achtertuin bij?

JTB
3 oktober 2011, 09:28
voor 380 euro gaat dat ding echt geen 3,6 kW leveren. Dat is misschien het berg-af-wind-mee-wishfull-thinking-vermogen....

MindShade
7 oktober 2011, 01:47
trekt de stoppenkast dit überhaupt wel als je dit ding thuis gebruikt of koop je er een dieselaggregaat voor in de achtertuin bij?

Ja, wellicht wel nodig hahaha. Tsja, denk dat het een beetje overdreven is (Bugera noemt hem 'the nuke' dus dat verklaart wel wat...

Was laatst bij Musicstore in Duitsland, hele lading amps uitgeprobeerd en deze viel me verassend genoeg op door het goede geluid tegen de lage prijs. Zeker veel warmer/zwaarder/oomph-geluid dan bijvoorbeeld een Hartke.

MindShade
7 oktober 2011, 01:54
Volgens mij heb je wel aardig wat speakers nodig om ervoor te zorgen dat de boel niet klapt.

BTW leuk versterkertje voor thuis.

Hahaha, m'n buren zullen me dankbaar zijn.. En dat van de speakers das nou net de vraag. Wil niet een cabinet aanschaffen die ik met dat ding opblaas.;)

Thijssie
7 oktober 2011, 09:58
voor 380 euro gaat dat ding echt geen 3,6 kW leveren. Dat is misschien het berg-af-wind-mee-wishfull-thinking-vermogen....
Dat zijn vast "Echte Jamo watts" ;)

Wabbie
7 oktober 2011, 10:35
Hahaha, m'n buren zullen me dankbaar zijn.. En dat van de speakers das nou net de vraag. Wil niet een cabinet aanschaffen die ik met dat ding opblaas.;)

Zoals ik dus al zei, met zoveel vermogen ga je denk ik niet een speakerkast vinden die dat aan kan. Naja, niet een goedkope speakerkast die dat aan kan.
Maar basversterkers met deze enorme wattages worden ook gebouwd met het idee van cleane headroom in het achterhoofd zodat ze mooi strak blijven in het laag.