PDA

View Full Version : gekraak semi-acoust.



crazylay
30 september 2011, 08:54
Hallo,

Laatste keer met repeteren is mijn semi-acoust. Vreemd gaan doen.

Of ik nu een andere versterker pak of nieuwe batterij er in plaats...

De gitaar begint te kraken bij het spelen! Alleen als je speelt!

Enig idee? Overbelast?

Grtz marco

Rizz
30 september 2011, 09:22
De gitaar begint te kraken bij het spelen! Alleen als je speelt!

Grtz marco

Lijkt me logisch:crazyhappy:

Klinkt als een vuil of loszittend contactje ergens.. Neem aan dat je je kabels ook gecheckt hebt?

bass blom
30 september 2011, 09:23
ik ben wel benieuwd naar hoe je een gitaar overbelasten kunt :D

Pakie
30 september 2011, 09:32
Crazylay, wat versta jij onder Semi-Akoustisch ?
Bedoel je een hollow body met Humbucker(s), of bedoel je gewoon een akoestische gitaar met ingebouwde pickup ?
Hoedanook, ik zou zo in eerste instantie ook denken aan vuil, of loszittend contactje.
Dus even alles schoonmaken (desnoods wat contactspray) en alles "navoelen". Als je bij de electronica kan komen, helpt het soms ook als je met een soldeerbout de slechte soldeerpunten even voorzichtig opnieuw vloeit.
Hopelijk helpt dat.

@bass blom: je kunt een gitaar overbelasten, door er met je dikke kont van 90 kilo op te gaan zitten (eigen ervaring)
Daar kon ie niet zo goed tegen. -:)

vederlicht
2 oktober 2011, 22:31
Crazylay, wat versta jij onder Semi-Akoustisch ?
Bedoel je een hollow body met Humbucker(s), of bedoel je gewoon een akoestische gitaar met ingebouwde pickup ?
Hoedanook, ik zou zo in eerste instantie ook denken aan vuil, of loszittend contactje.
Dus even alles schoonmaken (desnoods wat contactspray) en alles "navoelen". Als je bij de electronica kan komen, helpt het soms ook als je met een soldeerbout de slechte soldeerpunten even voorzichtig opnieuw vloeit.
Hopelijk helpt dat.

@bass blom: je kunt een gitaar overbelasten, door er met je dikke kont van 90 kilo op te gaan zitten (eigen ervaring)
Daar kon ie niet zo goed tegen. -:)

Heb je daar toevallig een foto van? (laatste alinea bedoel ik..)
Vederlicht♫

LaurentB
3 oktober 2011, 08:32
Misschien eens wat contactspray in de plugingang spuiten?

CID-Gibson
3 oktober 2011, 17:31
Hallo,

Laatste keer met repeteren is mijn semi-acoust. Vreemd gaan doen.

Of ik nu een andere versterker pak of nieuwe batterij er in plaats...

De gitaar begint te kraken bij het spelen! Alleen als je speelt!

Enig idee? Overbelast?

Grtz marco

Beste vriend

Ik mag aannemen dat je een versterker hebt?. Ik heb dit probleem ook gehad op mijn Les Paul “niet Gibson” omdat mijn versterker “ op effectenpedaal” luider stond dan mijn volume van mijn Gitaar “dit was dan wel met de ingebouwde versterker op mijn effecten pedaal ME-25 deze gaf ook gekraak omdat “en werkt dus ook op 9v” even kijken ?.
Ik mag aannemen dat je met een effectenpedaal werkt?.

Indien je een effectenpedaal gebruikt als versterker “BOSS” heb je ook een functie die deze “Kraak of ruis” verminderd. Maar dan is de reactie tijd niet altijd dezelfde en kan dan soms traag gaan.

Daar ik denk dat je klank dan door een ruisfilter gaat. Even de handleiding van dit ding doorkijken.
Of gebruik een millimeter om de GND te testen.

Of laatste maar wat meer werk aan, pak een lamp van 25Watt schroef deze in een lamphouder, maak er een tweepolige draad aan. Verbind de + met de + van de muuraansluiting en de – van de lamp met de GROUND “aarde van de muuraansluiting, gaat de lamp goed branden heb je goede GND aarde op je stroomaansluiting.

MAAR INDIEN JE NIET WEET WAT JE AAN HET DOEN BENT HANDEN AF, ROEP DAN EEN DESKUNDIGE IN, DUS HANDEN AF!!!!! ;)


Groetjes

Jedeel
3 oktober 2011, 17:39
Denk dat de TS op vakantie is :soinnocent:

CID-Gibson
3 oktober 2011, 20:01
ik ben wel benieuwd naar hoe je een gitaar overbelasten kunt :D

Ik vind deze youtube hier onder wel goed :supercool: en ik kan mijn gitaar wel overbelasten, weet je hoe ?.
als ik ze plat tussen twee stoelen leg en ga erop zitten :cooler:

O Bass ik zit nu op de muziekschool, en vind muziekjuf wel een lekker stuk :cooler: dus de motivatie is er al :crazyhappy:

rpl
3 oktober 2011, 20:08
:???:

:???: :???:

:???: :???: :???:

CID-Gibson
3 oktober 2011, 20:12
:???:

:???: :???:

:???: :???: :???:

Drink dan melk is gezond voor elk :cooler:

BobvanKempen
3 oktober 2011, 20:23
Ik vind deze youtube hier onder wel goed :supercool: en ik kan mijn gitaar wel overbelasten, weet je hoe ?.
als ik ze plat tussen twee stoelen leg en ga erop zitten :cooler:

O Bass ik zit nu op de muziekschool, en vind muziekjuf wel een lekker stuk :cooler: dus de motivatie is er al :crazyhappy:

http://i52.tinypic.com/2cfuv68.jpg

CID-Gibson
3 oktober 2011, 20:27
http://i52.tinypic.com/2cfuv68.jpg

En niets anders, voor de drummer komt er geen kat naar een band lol :cooler: