PDA

View Full Version : Jouw Favoriete setje snaren?



Sonny
29 september 2011, 21:22
Hey Guyz,

Heb net een setje nieuwe snaren op mijn stratocastertje gegooid en was eigenlijk wel benieuwd wat jullie favoriete setje(s) snaren eigenlijk zijn.

Lijkt me leuk om jullie goede en slechte ervaringen met bepaalde setjes snaren te lezen. En waarom nou juist een bepaald merk, snaardiktes en materiaalsoort jouw favoriete snaarsetje is voor een bepaalde elektrische gitaar.

Ik ben nog maar een beginner en heb nog niet echt zoveel snaren op mijn gitaren gehad, dus vandaar ook een beetje mijn vraag.

Kijk uit naar jullie reacties!

Sonny

Gearjunkie
29 september 2011, 21:56
Er is al ergens een snarentopic op dit forum, even zoeken.

o0rollo0o
30 september 2011, 12:48
Ik bestel altijd mn snaren voor mijn electrische gitaar in duitsland voor een euro per setje, 20 pakjes per keerXD Kan nu niet echt verschil horen tussen die goedkope snaren of de duurdere elixers, gibsons of d'addario's die ik eerder gebruikte.

Is het ook niet zo erg als je een keer wat breekt, wat geregeleld gebeurt bij mij.

Cinaed666
2 oktober 2011, 18:21
Ik gebruik nu d'addario 10-52, en die bevallen me wel... Volgende keer wel een 11. setje proberen.

TimS
2 oktober 2011, 20:18
D'addario 010 sinds een paar maanden, zaten op een gitaar die ik had gekocht en goed speelde en zijn goed verkrijgbaar, dus die heb ik maar op alle gitaren gezet. Klankverschil maakt me geen reet uit, hoor je in de praktijk toch niet.

Greasemouth
2 oktober 2011, 20:32
DR strings 0.010 op mn strat, Gibson .010 op mn Les Paul maar daar komen ook binnenkort de DR snaren op.

beruk
2 oktober 2011, 21:42
sinds kort op mijn strat, helemaal blij ermee!
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/7/0/452870.jpg
Daarvoor Dáddario EXL .11. Helemaal niet slecht, maar deze hebben zoveel meer klank... Zijn bovendie erg soepel en spelen makkelijk dus.

O'melly
2 oktober 2011, 21:59