PDA

View Full Version : Jouw Favoriete setje snaren?



Sonny
29 september 2011, 21:22
Hey Guyz,

Heb net een setje nieuwe snaren op mijn stratocastertje gegooid en was eigenlijk wel benieuwd wat jullie favoriete setje(s) snaren eigenlijk zijn.

Lijkt me leuk om jullie goede en slechte ervaringen met bepaalde setjes snaren te lezen. En waarom nou juist een bepaald merk, snaardiktes en materiaalsoort jouw favoriete snaarsetje is voor een bepaalde elektrische gitaar.

Ik ben nog maar een beginner en heb nog niet echt zoveel snaren op mijn gitaren gehad, dus vandaar ook een beetje mijn vraag.

Kijk uit naar jullie reacties!

Sonny

Gearjunkie
29 september 2011, 21:56
Er is al ergens een snarentopic op dit forum, even zoeken.

o0rollo0o
30 september 2011, 12:48
Ik bestel altijd mn snaren voor mijn electrische gitaar in duitsland voor een euro per setje, 20 pakjes per keerXD Kan nu niet echt verschil horen tussen die goedkope snaren of de duurdere elixers, gibsons of d'addario's die ik eerder gebruikte.

Is het ook niet zo erg als je een keer wat breekt, wat geregeleld gebeurt bij mij.

Cinaed666
2 oktober 2011, 18:21
Ik gebruik nu d'addario 10-52, en die bevallen me wel... Volgende keer wel een 11. setje proberen.

TimS
2 oktober 2011, 20:18
D'addario 010 sinds een paar maanden, zaten op een gitaar die ik had gekocht en goed speelde en zijn goed verkrijgbaar, dus die heb ik maar op alle gitaren gezet. Klankverschil maakt me geen reet uit, hoor je in de praktijk toch niet.

Greasemouth
2 oktober 2011, 20:32
DR strings 0.010 op mn strat, Gibson .010 op mn Les Paul maar daar komen ook binnenkort de DR snaren op.

beruk
2 oktober 2011, 21:42
sinds kort op mijn strat, helemaal blij ermee!
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/7/0/452870.jpg
Daarvoor Dáddario EXL .11. Helemaal niet slecht, maar deze hebben zoveel meer klank... Zijn bovendie erg soepel en spelen makkelijk dus.

O'melly
2 oktober 2011, 21:59
D'addario's 0,09 op mijn Ibanez. Volgende keer toch maar weer 0,10 zijn met iets te schel deze. Speelt wel easy moet ik zeggen.

aaronstonebeat
2 oktober 2011, 22:15
Lekker verse D'Addario EXL115 (.011-.049).

Harry
3 oktober 2011, 10:40
al jaren Ernie Ball Slinky. .010 t/m .046 als ik me niet vergis. Voor die tijd D'adario, maar ide braken nog wel eens. Met Ernie Ball breek ik zelden of nooit een snaar. Ja, laatst nog bij een optreden, maar toen lagen ze er al te lang op.

Thiez
3 oktober 2011, 10:54
D'Addario ben ik zelf niet zo een fan van. Ik gebruikte eerst altijd Ernieball 0.10 maar sinds kort ben ik volledig overgestapt op Curt Mangan 0.10. CM is redelijk weinig gebruikt maar erg goed, eigenlijk een verbeterde versie van ernieball en ontzettend stemvast.

farstreetblues
5 oktober 2011, 17:18
ik gebruik tegenwoordig voorgestemde snaren. Erg makkelijk, je hoeft ze er alleen maar op de draaien. Merk ben ik even kwijt

scabiosa
5 oktober 2011, 18:15
ik gebruik tegenwoordig voorgestemde snaren. Erg makkelijk, je hoeft ze er alleen maar op de draaien. Merk ben ik even kwijt

haha
cool!

BobvanKempen
5 oktober 2011, 19:14
Elixer 0,11 is het enige wat ik gebruik, vind ik super.

Tias
5 oktober 2011, 20:31
Ik speel op alles en heb op vanalles gespeeld.
Voor de ene gitaar heb ik nu .11 .49 van ddario.
Andere .10 .52 van Dean Markley
En .12 .56 van Ernie Ball.
Ik vind ze allemaal lekker spelen en merk niet echt verschil.
Behalve dat Ernie Ball het duurst is van de 3 xD.

marco v
5 oktober 2011, 21:40
D´addario 010,
voorheen elixir, maar dat is me nu het minimale verschil qua geluid en feel niet meer waard, veel te duur.

wireman
6 oktober 2011, 11:02
Niemand GHS Boomers?... Bij lordofthestrings vijf euro per setje en erg goed.. Ik gebruik ze nou een jaar of twee..

lindstrom
6 oktober 2011, 11:06
Ernie Ball 010 052

al jaren zonder problemen..

Ijselrobo 07
6 oktober 2011, 12:48
Dean markley Helix HD en de Dean Markley Vintage Electric :blast:

FruscianteFan
6 oktober 2011, 13:03
Er is al ergens een snarentopic op dit forum, even zoeken.
stuk of 20 zelfs...

Allereerst: ik haal mijn snaren bij nekymusic.com, erg goedkope site.

Ik speel tegenwoordig het liefst op Elixirs. Blijven behoorlijk lang goed en zolang ik ze niet breek, hoef ik dus niet elke 3, 4 weken nieuwe snaren. Dat de coating eraf slijt, neem ik dan maar voor lief.

Echter, ik speel ook veel met een strijkstok. Daar zit hars op om grip te krijgen op de snaar, en die hars moet dus ook hechten aan de snaar. Met elixirs werkt dat helemaal niet (logisch: die coating beschermt de snaar tegen dergelijk vuil), dus heb ik één gitaar met ongecoate snaren. Tot nu toe was dat GHS 011, maar laatst bij een thomann-bestelling kwam het erg goedkoop uit om D'addario's in te slaan. Kan mij uiteindelijk weinig schelen...

Rizz
6 oktober 2011, 13:13
D'addario .011 PB (EJ26 uit m'n hoofd). Al veel setjes geprobeerd op m'n VGS, maar deze komen er toch het best uit.. Ze gaan snel minder klinken, dat dan weer wel, maar voor net iets meer als 6 euro voor een setje, veel waar voor je geld! Voor de Fender akoest ben ik nog steeds aan het zoeken..

Elixirs vind ik helemaal niets voor m´n steelstring, voor m´n klassieke juist wel, daarbij spelen ze wel heul lekker..

Gearjunkie
9 oktober 2011, 20:31
Niemand GHS Boomers?... Bij lordofthestrings vijf euro per setje en erg goed.. Ik gebruik ze nou een jaar of twee..

Jazeker, 0.10-0.46 op de Strat en Tele, 0.10-0.52 op de SG. Op mijn klassiek gitaar zitten ze ook, maar of ik dat nu zo geweldig vind...

sandert1978
6 november 2011, 10:40
Ernie Ball 0.10 voor op de Fenders en D'addario 0.09 voor op de Ibanezzen. De Martin krijgt de ene keer 0.11 en de andere keer 0.12 van Elixer.

rocker_71
6 november 2011, 11:35
Ben eigenlijk weer wat aan het experimenteren. Gebruik nu een paar jaar Elixir nanoweb. Maar heb sinds vorige week Daddario EXP op mijn London city Comet en die klinken en spelen toch wel wat fijner. Nu nog even afwachten of ze niet binnen een week dood gaan.

Watchmaker
17 november 2011, 23:08
Had op de SG altijd DR 009-046. Opvolger (still to be purchased) zal daar ook aan moeten geloven denk ik zo. Erg tevreden met DR, en op de klassieke gaan altijd D'Addario Composites - ongelooflijke verbetering t.o.v. de nylon-kern snaren.

Watchmaker
17 november 2011, 23:11
Jazeker, 0.10-0.46 op de Strat en Tele, 0.10-0.52 op de SG. Op mijn klassiek gitaar zitten ze ook, maar of ik dat nu zo geweldig vind...

Zet jij stalen snaren op een klassieke gitaar?!? :stop:

Dan moet je je afvragen hoe geweldig je gitaar dat vindt... Stalen snaarspanning is veel te hoog voor een klassieke bovenblad-zangbalkconstructie, weg met die dingen! Seriously!

FruscianteFan
17 november 2011, 23:15
Ach, mijn cheapo akoestische ziet er ook uit alsof-ie gebouwd is voor nylon snaren, maar die doet het al jaren goed met westernsnaren (012)

Hotpepper01
18 november 2011, 10:58
Daar ben ik na 30 jaar nog steeds niet achter. Vele merken en soorten op de gitaren gehad.... Maar op dit moment is het veel Fender 150XL 9-42 voor op de E gitaren. De akoestische en de bas krijgen uiteraard wat anders opgezet.