PDA

View Full Version : London Power Scaling vs Variac



jumperpants
29 september 2011, 15:28
ik weet dat hier al een topic over is maar daar is geen duidelijk antwoord uit gekomen. dus bij deze welke van de 2 geeft het beste geluid op een zo zacht mogelijk volume in een 5e3?

Schrevel
29 september 2011, 16:47
Waarom bump je dan dat andere topic niet, je verwacht toch niet dat we die zelf opzoeken om te kijken waar je het over hebt??

Anyway, Variac is modelling en dus nabootsing en power scaling stuurt de eindbuis. Het laatste is nuttiger bij versterkers die een hoog vermogen leveren (30-100W), de eerste nuttiger bij versterkers die een lager vermogen leveren (10-30). Je 5e3 valt in die laatste categorie.

jumperpants
29 september 2011, 16:59
sorry maar hoe bedoel je moddeling?

Schrevel
29 september 2011, 17:21
sorry maar hoe bedoel je moddeling?

Sorry aan mijn kant, ik gebruikte een heel verkeerde term. Ik bedoelde dat het een transformator is die bedoeld is om alleen het vermogen te veranderen in de hoop dat de klank intact blijft terwijl de scaler ervan uit gaat dat de klank niet intact blijft en dat actief probeert te compenseren.

jumperpants
29 september 2011, 17:23
Sorry aan mijn kant, ik gebruikte een heel verkeerde term. Ik bedoelde dat het een transformator is die bedoeld is om alleen het vermogen te veranderen in de hoop dat de klank intact blijft terwijl de scaler ervan uit gaat dat de klank niet intact blijft en dat actief probeert te compenseren.

dus er komt een hele andere trafo in?

erwin_ve
29 september 2011, 21:52
london power scaling is beter, omdat het alles schaalt op de versterker,dus ook de bias ed. Een variac schaalt niet, dus de bias niet en bovendien wordt de o zo belangrijke gloeispanning op een discutabel punt gebracht.