PDA

View Full Version : Mijn Nieuwe (eerste Akoestische Gitaar)



CID-Gibson
29 september 2011, 13:55
Beste Vrienden of niet pffffffffff

Graag wist ik nu van de leden hier, Of deze gitaar een goede koop is voor mijn eerste Akoestische Gitaar?.

Hier is de youtube link

http://www.youtube.com/watch?v=VMVH0cFkqN8&feature=player_profilepage

Ik heb ze eerst van vandaag, dus kon ik gisteren geen filmpje posten.

Groetjes

LaurentB
29 september 2011, 13:57
Ja, HEEL goede keus! Blueridge geeft heel veel kwaliteit voor zijn geld, uitstekend gedaan en gefeliciteerd!

-Martijn-
29 september 2011, 14:03
Graag wist ik nu van de leden hier, Of deze gitaar een goede koop is voor mijn eerste Akoestische Gitaar?.


Beste vriend,

Dan moet je wel even iets spelen zodat we horen hoe je gitaar klinkt natuurlijk.

CID-Gibson
29 september 2011, 14:03
Ja, HEEL goede keus! Blueridge geeft heel veel kwaliteit voor zijn geld, uitstekend gedaan en gefeliciteerd!

Ik stel het zeer op prijs dat je eerlijk bent, nog bedankt voor de reactie.

Ik heb er 835euro aan betaald zonder de koffer, voor die heb ik 99euro betaald.

Groetjes. :dontgeti:

CID-Gibson
29 september 2011, 14:08
Beste vriend,

Dan moet je wel even iets spelen zodat we horen hoe je gitaar klinkt natuurlijk.

Ik zal in de toekomst wel een nummer proberen, ben nog beginner he.

Omdat de hals van mij SG niet zo breed is zit ik soms nog naast de snaar :dontgeti: eerst wat praktijk zie wel binnen een maand wat het zal worden.

Groetjes.

Rizz
29 september 2011, 14:20
Ik zal in de toekomst wel een nummer proberen, ben nog beginner he.

Omdat de hals van mij SG niet zo breed is zit ik soms nog naast de snaar :dontgeti: eerst wat praktijk zie wel binnen een maand wat het zal worden.

Groetjes.

Gefeliciteerd!

Maarre, is die sg hals dan smaller?? Ik kan me vergissen natuurlijk maar zijn ze niet allebei 43 mm bij de nut?

CID-Gibson
29 september 2011, 14:40
Gefeliciteerd!

Maarre, is die sg hals dan smaller?? Ik kan me vergissen natuurlijk maar zijn ze niet allebei 43 mm bij de nut?

Dit is de youtube video van mijn Gibson SG eBony

http://www.youtube.com/watch?v=pBSmRwDt7Jo&feature=player_profilepage

Ik vind dat deze hals smeller is.

Groetjes

Venlonaer
29 september 2011, 14:43
Gefeliciteerd! En nu spelen maar!

Rizz
29 september 2011, 14:50
Dit is de youtube video van mijn Gibson SG eBony

http://www.youtube.com/watch?v=pBSmRwDt7Jo&feature=player_profilepage

Ik vind dat deze hals smeller is.

Groetjes

Ik denk dat je bedoeld dattie dunner is (of vreemd ruikt?:crazyhappy:), maar dat kan evengoed anders spelen en kan je er moeite mee hebben...

Mr.Fingers
29 september 2011, 14:51
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/akoestische-gitaar/gibson-lg-0-uit-1961-1964-102847297.html?qq=LG-0+gibson&pcpl=&pc_id=&afd=

Had je beter voor deze kunnen gaan hé CID, met zo'n nickname!

CID-Gibson
29 september 2011, 14:58
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/akoestische-gitaar/gibson-lg-0-uit-1961-1964-102847297.html?qq=LG-0+gibson&pcpl=&pc_id=&afd=

Had je beter voor deze kunnen gaan hé CID, met zo'n nickname!

Maar als ik aan de naam CID denk ik de muziekwereld denk ik aan Sid Vicious van de The Sex Pistols lol.

CID-Gibson
29 september 2011, 15:02
Ik denk dat je bedoeld dattie dunner is (of vreemd ruikt?:crazyhappy:), maar dat kan evengoed anders spelen en kan je er moeite mee hebben...

http://www.youtube.com/watch?v=srVVWi4gSO4&feature=player_profilepage

En dit is dus GEEN Gibson, mijn eerste Gitaar een Les Paul model, ik kocht deze omdat ik dacht dat de Akoestische effecten die op de markt waren, pedaaleffecten wel goed waren. Maar ik was niet tevreden over de klank die ik had op mij Boss ME-25 clean Effect, op het filmpje van BOSS is deze klank wel heel goed maar ik geloof er niks van ik heb deze effecten pedaal en deze klank geeft geen zuivere Akoestische klank. Dus dan maar deze Akoestische Gitaar (eerste link)boven gekocht.

FNaRK
29 september 2011, 15:04
En een berisping

LaurentB

CID-Gibson
29 september 2011, 15:39
Ik denk dat je bedoeld dattie dunner is (of vreemd ruikt?:crazyhappy:), maar dat kan evengoed anders spelen en kan je er moeite mee hebben...

Dat bedoel ik ben niet zo lang van vingers, dus moet ik een knik in de pols maken zo garaak ik goed aan de E snaar op de hals, ik ben gestart let deze Les Paul (niet Gibson) maar goed dan ging ik over op de SG (AC/DC) fan :dontgeti: is dus een SG en juist dunner, en die vond ik heel goed, maar omdat ik les ga volgen heb had ik ook een Akoestische Gitaar nodig :dontgeti: Maar nu weet ik Door de hulp van www.gitaarnet.nl dat ik een goede heb ben trouwens aan een site aan het werken waar ik mijn bevindingen wil in plaatsen, en als gitaarnet.nl wil plaats ik wel een banner met link naar deze forum?. Nu nog de naam www.crazy7.net meer in de toekomst zal het www.gitaarweb.be gaan worden het is gewoon eens site privé maar ik ken ook wel een hoop mensen met gitaar.

Groetjes.....

marter544
29 september 2011, 15:43
Ik wens dit soort persoonlijke opmerkingen hier niet meer te zien. De eerstvolgende heeft een ban voor een paar dagen te pakken.
LaurentB

CID-Gibson
29 september 2011, 15:50
Als je manier van typen op die site net zo is/wordt als in je posts, kun je er beter geen gitaarnet banner op zetten...

Vlaams is anders dan Nederlands uitspraak enz... natuurlijk kijk ik hier er niet zo naar of alles wel juist geschreven is. maar op mijn site zal ik natuurlijk alles proberen goed te doen.

Groetjes

BobvanKempen
29 september 2011, 16:27
Damn mensen, ik ben als geen ander voor een goede CID-Gibson grap maar this shit is getting old!! Iedereen op het gitaarnet forum weet nu ondertussen wel wat je van een post van hem kan verwachten, kan je daar niet tegen: lees dan niet. Grappen zijn tot daar aan toe maar iemand tot op het bot willen vernederen en kleineren is toch van een geheel ander kaliber en nogal triest!

geert1976
29 september 2011, 16:41
Damn mensen, ik ben als geen ander voor een goede CID-Gibson grap maar this shit is getting old!! Iedereen op het gitaarnet forum weet nu ondertussen wel wat je van een post van hem kan verwachten, kan je daar niet tegen: lees dan niet. Grappen zijn tot daar aan toe maar iemand tot op het bot willen vernederen en kleineren is toch van een geheel ander kaliber en nogal triest!

Inderdaad, het wordt een beetje oud zo.
Daarnaast heeft CID toch hele goede gitaren, je kunt het slechter hebben.

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop:ok:

LaurentB
29 september 2011, 16:53
Inderdaad, het wordt een beetje oud zo.
Daarnaast heeft CID toch hele goede gitaren, je kunt het slechter hebben.

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop:ok:

Dat wou ik zeggen, de man weet bepaald wel wat hij moet kopen!

BobvanKempen
29 september 2011, 16:57
Dat wou ik zeggen, de man weet bepaald wel wat hij moet kopen!

Die Blueridge heb ik nog lang op zitten Gassen, tis uiteindelijk toch Martin geworden want ik ben nou eenmaal merkgeil. Maar met een Gibby en een Blueridge heb je volgens mij wel alles in huis om je ding goed te kunnen doen.

sideburns
29 september 2011, 18:08
gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, dat is een mooi ding :ok:

Venlonaer
29 september 2011, 18:29
persoonlijk zou ik wel de slagplaat vervangen door een zwarte :ok:

CID-Gibson
29 september 2011, 19:18
persoonlijk zou ik wel de slagplaat vervangen door een zwarte :ok:

Dat vind ik nu ook, ik en kan denken dat ik een tijgervel aan mijn gitaar heb hangen. lol

Zwart was mooier geweest. Maar het kan ook zijn dat deze kleur al teveel voorkomt bij gitaren en dat ze eens een andere richting wilde uit gaan.

En ik dacht dat alleen de "Bluerdge Contemporary Series" dit slagplaat in het zwart hebben.

Groetjes

BobvanKempen
29 september 2011, 19:49
Dat vind ik nu ook, ik en kan denken dat ik een tijgervel aan mijn gitaar heb hangen. lol

Zwart was mooier geweest. Maar het kan ook zijn dat deze kleur al teveel voorkomt bij gitaren en dat ze eens een andere richting wilde uit gaan.

En ik dacht dat alleen de "Bluerdge Contemporary Series" dit slagplaat in het zwart hebben.

Groetjes

Die panterprint hoort bij een Blueridge net zoals die hele foute inleg op de kop. Dat maken ze zo fout dat het weer heel erg gaaf wordt ;)

CID-Gibson
29 september 2011, 20:04
Die panterprint hoort bij een Blueridge net zoals die hele foute inleg op de kop. Dat maken ze zo fout dat het weer heel erg gaaf wordt ;)

En zo zie je maar weer eens dat de ervaring soms boven de kennis staat, is het glas nu half vol of half leeg. Wist ik dus ook weer niet en nu weer wel. :seriousf:

jazzie1
29 september 2011, 22:51
Ik volg het "gedoe" al een tijdje en had ook wel mijn bedenkingen maar CID ik heb je youtube link bekeken en je hebt voor een beginner wel hele goede gitaren hoor! Alleen, tsja stel dat dat acoustisch spel jou ook niet ligt dan heb je wel ff voor een bom duiten gitaren die liggen/staan/hangen te verstoffen..(ben stiekum wel 'n beetje jaloers)
In ieder geval gefelicteerd met die blueridge, prachtige gitaar en nu maar gauw gaan lessen.

CID-Gibson
30 september 2011, 17:14
Ik volg het "gedoe" al een tijdje en had ook wel mijn bedenkingen maar CID ik heb je youtube link bekeken en je hebt voor een beginner wel hele goede gitaren hoor! Alleen, tsja stel dat dat acoustisch spel jou ook niet ligt dan heb je wel ff voor een bom duiten gitaren die liggen/staan/hangen te verstoffen..(ben stiekum wel 'n beetje jaloers)
In ieder geval gefelicteerd met die blueridge, prachtige gitaar en nu maar gauw gaan lessen.

Ik heb dus niet echt een voorkeur voor welke muziek dan ook, soms voel ik mezelf goed bij Hard Rock en soms weer wat Akoestische spul ik denk dat je hier geen keuze kan maken in mijn geval, het geloof dat je uit een Elktro Gitaar een Akoestish klank kan spelen is gewoon niet juist. Ik ga dus Les volgen op deze Akoestische gitaar en dan heb ik nog spul genoeg om andere dingen te doen met gitaar muziek.
En in welke groep dan ook "Hard Rock" Metalica (Nothing Else Matters) G 'n R (civil war)enz... hoor je al eens een Akoestische Gitaar, dus ik denk dat ik hier wel op het juiste spoor zit, met mijn instrumenten.

En nog bendankt voor je reactie.

Mr.Fingers
30 september 2011, 17:25
In de muziek die je luistert zit volgens mij ook een basgitaar... duseuh :soinnocent:

CID-Gibson
30 september 2011, 18:19
In de muziek die je luistert zit volgens mij ook een basgitaar... duseuh :soinnocent:

Je kan niet alles hebben he 99% is al genoeg :crazyhappy:.

Nee even normaal elk instrument is op zich wel mooi van klank, maar waar trek je dan de lijn, ik ken er die schrijven muziek en kunnen geen instrument spelen lol.

Je hebt er zelfs die stemmen je Piano af en kunnen er niet op spelen lol :crazyhappy:. En je hebt er die zijn pianist en kunnen hun instrument niet stemmen lol.

Groetjes.

Muzieknono
1 oktober 2011, 08:13
Zal wel aan mij liggen, maar waarom zou je in vredesnaam een elektrische gitaar kopen en er akoestisch op willen spelen.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
1 oktober 2011, 17:16
Zal wel aan mij liggen, maar waarom zou je in vredesnaam een elektrische gitaar kopen en er akoestisch op willen spelen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Nou ja; de eerste elektrische gitaren waren gewoon bedoeld als versterkte akoestische gitaren. Hoe kon je een gitaar luid genoeg krijgen om boven een blaasorkest uit te komen? Dat naderhand onder andere een Jimi Hendrix versterkers begonnen te mishandelen waardoor er een geheel nieuw geluid ontstond is een ander verhaal :D

bass blom
1 oktober 2011, 17:21
en er zijn zat mensen die een piezo brug op een les paul of andere gitaar hebben/zetten

CID-Gibson
1 oktober 2011, 21:18
Nou ja; de eerste elektrische gitaren waren gewoon bedoeld als versterkte akoestische gitaren. Hoe kon je een gitaar luid genoeg krijgen om boven een blaasorkest uit te komen? Dat naderhand onder andere een Jimi Hendrix versterkers begonnen te mishandelen waardoor er een geheel nieuw geluid ontstond is een ander verhaal :D

Juist afzien mot da ding :cooler: en het voordeel is ook nog eens dat ik geen Versterker van 150watt naar de Muziekles mot rollen lol is hier 500m vandaan die school lol "hoewel dit wel kan" :soinnocent: