PDA

View Full Version : Ervaringen Keeley Compressor - Als je single coil speelt; kopen, nu!



SaferSephy
29 september 2011, 09:46
Ik ben redelijk aan het geilen op het live gitaargeluid van John Mayer (en dan voornamelijk het strat werk met z'n trio) en tijdens het zoeken naar zijn pedalen kwam ik een Compressor tegen van Robert Keeley. Nu had ik nog geen compressor, maar dit had een reden, namelijk dat ik het nut niet zo zag.

Er vloog wat tijd overheen en elke keer als ik over z'n tone las kwam weer die Keeley voorbij met de opmerking dat dit toch wel een beetje z'n key element is in z'n tone (behalve z'n vingers en Two Rock amps dan :P).

Ik dus toch besloten om eens te gaan kijken naar zo'n ding en wat denk je? 200+ euro voor een effect dat je in youtube filmpjes niet eens goed kan horen wat ie echt doet!! Wat een shitload of fuck dacht ik dus, totdat ik last van GAS had, zonder echt een doel te hebben, ik wilde gewoon nieuwe gear. Vervolgens naar GuitarKing Boekel gereden waar ze zo'n ding hadden liggen en toch maar meegenomen, niet eens geprobeerd ofzo, gewoon mee dat ding.

Gister het apparaat eens ingeplugd in m'n signal chain en ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van een pedaal!

1. Ritmeslagjes klinken opeens veel ritmischer
2. Sustain is echt geweldig
3. Verschil tussen ritme en lead wordt op een goede manier getempered
4. tone blijft wel transparant
5. in combinatie met een strat, Fender amp en een TS9 voor drive; instant "Where the Light is" tone!

schijt aan de prijs;

Kopen

Kopen

Kopen

DemolitionColorScheme
29 september 2011, 09:57
Ik heb mijn Keeley C4 ook nogsteeds, het blijft een lekker ding. Ik heb ook nog een originele Script Logo Dyna Comp. De Keeley vind ik lekkerder voor een wat meer quacky compression en de Dyna Comp meer voor all-round purpose.

Rutger
29 september 2011, 10:12
Ha ja, t is inderdaad een mooie compressor. Ik heb hem een tijdlang gebruikt icm een Strat, ideale combinatie. Maar met humbuckers had ik toch minder goede ervaringen. k Heb hem toen laten ombouwen naar een 4-knops versie (was een 2-knops) en dat hielp een hoop. Maar met singlecoils blijft toch de beste combi.

DemolitionColorScheme
29 september 2011, 10:18
Ha ja, t is inderdaad een mooie compressor. Ik heb hem een tijdlang gebruikt icm een Strat, ideale combinatie. Maar met humbuckers had ik toch minder goede ervaringen. k Heb hem toen laten ombouwen naar een 4-knops versie (was een 2-knops) en dat hielp een hoop. Maar met singlecoils blijft toch de beste combi.
Klopt. Ik vind compressors (pedalen compressors zonder blend) op humbuckers sowieso eigenlijk nooit geslaagd.

Rutger
29 september 2011, 10:32
Ja, k vraag me weleens af of dat te maken heeft met de tussenstandjes? Dat vind ik al vaak wat 'compressed' klinken, en met een compressortje erbij wordt die sound extra benadrukt.

Maar met humbuckers heb je ook zo'n soort tussenstandje natuurlijk.

Duane
29 september 2011, 11:24
Ik speel 90% single coil. Heb ook de Keeley op mn vizier gehad.
Mijn oude MXR Dynacomp vind ik vooral goed geschikt voor clean. Voor een lead sound wat aan te dikken, vind ik eigenlijk niet geschikt. Ben een beetje huiverig om dat ding zo blind te kopen...hehe.

M.H.Huiting
29 september 2011, 12:15
De manier hoe jij hem in bezit hebt gekregen vraag ik me af of het GAS is of gewoon geld in overschot en dom weg dus kopen... (zeg ik uit pure jaloezie!) al met al: :rockon:

tomdiedom
29 september 2011, 12:24
moest lachen om het eerste pluspunt :P

SaferSephy
29 september 2011, 14:03
De manier hoe jij hem in bezit hebt gekregen vraag ik me af of het GAS is of gewoon geld in overschot en dom weg dus kopen... (zeg ik uit pure jaloezie!) al met al: :rockon:

nee hoor, echt GAS, en jezelf overtuigen dat je het verdient :P

Guitarleon
29 september 2011, 14:26
een goede optie is ook de Wampler Ego Compressor. Lijkt qua tone en functies behoorlijk op de Keeley. de Wampler heeft nog een extra "blend" knop waarbij je het cleane en gecompresste signaal kunt blenden, net als bij een Barber Tonepress.

M.H.Huiting
29 september 2011, 14:36
nee hoor, echt GAS, en jezelf overtuigen dat je het verdient :P

Ik heb nog een boss ds1 liggen mag je ophalen voor €200,- ik weet zeker dat je die verdient! :)

the sure thing
29 september 2011, 23:45
Damn! Ik dacht dat ik tevreden was met mijn T-rex nova comp.... Lees ik dit weer....



Je wordt bedankt!



(NOT)





:)