PDA

View Full Version : Ibanez RGA 32 maar dan clean



O'melly
29 september 2011, 00:18
Gasten,

Kijk al eventjes mee op dit forum, toch maar even voorstellen nu.
Tom, 20 jaar uit Brabant. Speel nu een paar maanden gitaar, en het is nu al mijn lust en mijn leven. Andere hobby van me is snowboarden.

Gitaar: heb het eerst geprobeerd op een Squier strat, maar ben snel overgestapt naar een Ibanez RGA32.

Over mijn Ibanez, originele actieve element. Super voor metal riffs, maar clean naar mijn mening niet echt geweldig. Heb in het begin enkel Metallica, Pantera ed gespeeld. En daar heb ik de gitaar overigens ook op gekocht.
Toch ben ik nu meer wat tokkels aan het ontdekken.

Ligt dit "net niet" lekkere clean geluid aan mijn actieve elementen? Zo ja, zijn er actieve element die zonder heavy distortion beter klinken dan de orignele LZ(?) Had gelezen dat van actief naar passief geen 1-2-3 verhaal is. Verder ben ik wel heel tevreden met het geluid als ik een Metallica riff speel.

Thnx

The Unforgiven
29 september 2011, 05:50
Ligt er totaal aan hoeveel je wilt uitgeven, een setje EMG's (Metallica gebruikt die al sinds de late 80er jaren) is mischien een idee. Met een EMG 81 bij de brug en een EMG 60 bij de hals heb je zowel een lekkere metal sound als een geweldig clean. Echter zijn deze pickups enorm duur, en ik weet niet of he je dat waard is.

Eric van Esch
29 september 2011, 09:13
Ik weet niet of je misschien van gitaar wil gaan wisselen. Ik heb onlangs een Ibanez ARZ700 gekocht met EMG's (deze is wel een stukje duurder dan jouw Ibanez). Ik heb bewust voor de EMG's gekozen ipv de eigen actieve pu's van Ibanez om de redenen die jij noemt. Ik was erg verrast door het cleane geluid van de gitaar en mijn vrees dat ik de pu's niet stil kon houden was bleek volledig ongegrond. Om je wat indrukken te geven wat filmpjes. Een is met de ARZ800, de wat luxere broer, maar is in geluid niet anders dan de ARZ700.

http://www.youtube.com/watch?v=dy33TZmEI90&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=9faU0kZ4S_8&feature=related

In ieder geval kan ik je de ARZ700 aanbevelen, heerlijke gitaar. Natuurlijk kan je de standaard pu's in jouw gitaar vervangen door EMG's, hoe het dan gaat klinken durf ik je niet te zeggen. Maar ik denk wel dat het beter gaat klinken, de EMG's zijn wel een stukje hoger in kwalitiet dan de eigen Ibanez pu's.

Philippe
29 september 2011, 09:19
Ik heb sinds een jaar een Bill Lawrence setje in mijn mahonie Ibanez (L-500XL/L-500R).
Klinkt geweldig. Scheurt als een monster en tegelijkertijd een geweldig clean.
Weet niet meer precies wat ik er voor betaald heb, maar voor ongeveer $120 incl. verzending ben je klaar.

O'melly
29 september 2011, 14:29
Heb inderdaad die EMG's wel een gehoord, maar heb altijd gedacht dat deze clean ook minder waren, omdat ze ook actief zijn. Vind EMG's eigenlijk wel wat aan de de dure kant, ook omdat mijn gitaar maar 350 heeft gekost. Was eigenlijk op zoek naar een setje van zo'n 75 euro.

Had ook op dit forum lovende reacties gelezen over de Seymour Duncan's maar deze zijn er ook weer in zo veel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Is het verder ook verstandig mijn andere hardware wat te upgraden? Of is dit standaard in zo'n low budget Ibanez al aan de redelijke kant.

Alvast super bedankt voor de reacties!

marter544
29 september 2011, 14:38
Ik zou voor een goede passieve humbucker met een pushpull potmeter gaan zodat je die humbucker kan splitten, dat scheelt echt ontzettend veel!