PDA

View Full Version : Pink floyd immersion box sets



wireman
28 september 2011, 22:25
Heeft iemand de Dark Side of the Moon Box al binnen?.... Damn... ziet er spiffy uit!

Rizz
30 september 2011, 08:40
Ziet er zeker fantastisch uit!

Ik ben een echte PF fan, maar heb het album intussen al 10x in verschillende uitvoeringen en het enige wat echt extra is zijn de dvd's en de het laatste cd-tje. Lastig als je geen blu-ray of dolby digital hebt... (zoals ondergetekende) Moet wel gaan kiezen: gitaar-PF-gitaar-PF-nu even gitaar...:)

wireman
30 september 2011, 17:56
hehe... hier nog een.. Ik ben een vreselijke PF fan. Dit zijn ook echt wel dingen die ik in mijn collectie wil hebben. Ben over twee maanden jarig en vrouwlief heeft gezegd: "tja.. Het is OF die box van Pink Floyd, OF die "gitaardingen". (vrouwliefelijk vakjargon voor 'elementen') Momenteel gaat het plankje voor, dus tja... ff wachten nog (helaas zowel op de Pickups als de Box..

wireman
3 oktober 2011, 13:19
komop.... NIEMAND?......

Danielovich
15 oktober 2011, 14:47
Ik heb de Dark Side Of The Moon Immersion boxset aangeschaft en ik ben er behoorlijk blij mee.

De kwaliteit is fantastisch te noemen, echt een massage voor de oren van de audiofiel.

De ''originele'' geremasterde versie is eigenlijk het minst boeiend van de set. Persoonlijk ben ik erg weg van de integrale live uitvoering van 1974 in Wembley.

De Early mix versie vind ik nog het mooist. Een aantal van de bekende geluiden staan er niet op zoals de pratende mensen en een aantal andere effecten. Daarintegen staat er meer gitaarspel op zoals op de nummers brain damage en eclipse.

Nummers zoals Money en Time komen op deze mix ook beter tot hun recht omdat de klokken en de kassa/geld geluiden wat simpeler zijn wat gelijk ook intrigerender is.

Ook de 2 boekjes die erbij zitten met foto's van Storm Thorgerson zijn mooi om te zien.

Op de dvd staat een docu over hoe het album is gemaakt (niet de classic albums versie), ook staan er op dvd live animaties. Dit zijn de filmpjes die tijdens het concert op het ronde scherm boven de band werden geprojecteerd, dit is vooral een leuke feature voor de coverbands.

Verder zitten er een sjaal, knikkers, onderzetter, pink floyd collectors cards, een handgeschreven brief, een backstage pasje en een concertkaartje bij.

wireman
15 oktober 2011, 19:26
Dus is als 'overbrugging' de Experience versie met de live cd erbij nog het meest aantrekkelijk... De rest een hoop gimmicks en speeltjes...
Het MOET in de verzameling hoor, maar hij wordt zo massaal verkocht (alleen niet onder GN'ers blijkbaar) ;) Dat ie nog best te vinden is.. ook wat later..

Ik gok zomaar dat ie binnenkort wel voor een stuk aantrekkelijker prijsje te vinden is.. Ze liggen zelfs bij de Free Record Shop en die grote onhandige dozen schreeuwen om AFPRIJZEN! :sssh:

thanks voor de review!

wireman
8 november 2011, 13:20
Reacties op the dark side waren er niet veel..

Vandaag deel II van de big releases.. DE Immersion Box van "WISH YOU WERE HERE"

Wie maakt me lekker?......

yavin
8 november 2011, 14:26
Heb onngs de vinyl versie van de DSOTM heruitgave gekocht. Telt dat ook?

beruk
8 november 2011, 14:30
Overprijsde shit dat is et. Als je een platenmaatschappij wil spekken, ga je gang, mij lokken ze er niet mee. Toch ook een behoorlijke Pink Floyd fan.
Hoewel, als ze van Ummagumma nu zo'n set maken....:hide:

wireman
8 november 2011, 15:03
Ik kan niet ontkennen dat het behoorlijk overpriced is voor een mooi doosje, een live cd'tje, een sjaaltje en een stel knikkers extra... Is ook de reden dat ik m nog niet heb.. Maar die verzamelwoede kriebelt zo.. PF is de enige band waar ik ECHT alles van wil hebben.. En dat is klote.. Mn portomonnee laat het nog niet toe.. Toch ben ik de DSOTM box al voor 89 euro tegen gekomen.. dus het komt wel... nog ff en hij staat voor 69 euro in de uitverkoop... En dan slaat deze pik toe!!

Vwb Ummagumma... Kom eens heel snel onder die stoel vandaan en kom naast me staan!!.... +1 !!!!!

pasqual
13 november 2011, 23:12
De prijs houdt me zeker tegen. Interessant is de extra opnames die je nog niet hebt. Helaas heb ik geen blu-ray speler dus dat helpt ook al niet. Ik ben wel zeer geïnteresseerd in nieuw beeldmateriaal. Of is dit het zelfde als wat je ziet op live at Pompeii en the making of? Ik ben al heel veel mooi materiaal op youtube tegen gekomen en heb ook al heel wat gedownload.

wireman
15 november 2011, 13:44
Het youtube materiaal doet inderdaad vermoeden dat het om oude kluis opnames gaat.. Voor mij nieuwe dingen..
Tja.. Het moet er toch nog maar van komen.. Het is WEL Pink Floyd.....
Fuckers bij EMI!!!!!