PDA

View Full Version : Vetta head stuk



Gate
28 september 2011, 19:13
Ik heb een Line 6 Vetta (1, geupgrade naar 2) die onlangs een beetje knetterde tijdens het aanzetten om vervolgens helemaal uit te vallen.
Dit gebeurde zo'n 3 keer (met enkele dagen ertussen) en nu wil de amp helemaal niet meer aan.
Ik zie nergens een opening waar ik de zekeringen kan checken. Wat kan dit nog meer zijn?

Dirk_Hendrik
28 september 2011, 20:42
Een Vetta, evenals elke versterker is een apparaat met heel veel elektronica. Een Vetta kun je in essentie zien als een combinatie van een effectapparaat met een eindversterker. Daarmee is het voor geen enkele electronicatechnicus, hoe ervaren dan ook, mogelijk om op basis van je beschrijving een sluitend oordeel te geven over wat er stuk is. Behalve dat het lijkt op een voedingsprobleem.

Jammer dat je in je profiel niet aangeeft waar je woont. In dat geval zouden we misschien een reparateur in jouw regio kunnen suggereren.

cluseau
28 september 2011, 21:01
Heeft de amp wel gewerkt na de ugrade? Als dit niet goed is gegaan kun je proberen een andere Vetta te koppelen en de software van de werkende amp te kopieeren. Is het een hardware probleem dan is er wel meer mogelijk dan een zekering, ik denk niet dat je daar mee wegkomt. Als ik het zo lees is er wel een en ander gefrituurd, vandaar het knapperige geluid.

raymyr
26 januari 2012, 23:42
Ik heb ook eenzelfde Line6 Vetta top. Een flink aantal jaren geleden van iemand in België gekocht, met 4x12 cabinet + long floorboard. Met enige regelmaat kreeg ik deze amp echter de laatste tijd via de aan/uit-knop met veel moeite uitgeschakeld. En nu wil het ding helemaal niet meer UIT! Ik hoor ook geen klik meer. De enige remedie is: de stekker eruit trekken maar dat kan niet goed zijn.
Zelf eraan gaan sleutelen lijkt me niet raadzaam. Weet iemand een erkend (?) Line6 reparateur in de buurt van Den Bosch?