PDA

View Full Version : Fender strat kopen.



GerwinW
28 september 2011, 18:02
Hallo mensen,

Ik heb een ongeveer een jaar geleden een London City stratocaster (spitfire II) gekocht, hoewel ik toch stiekem een fender stratocaster wil. Nu lijkt het mij slim om er een 2e hands te kopen (de spitfire natuurlijk weer verkopen). Nu kom ik op internet vaak Mexicaanse Strats tegen, die goedkoper zijn. Nu is mijn vraag, wat zijn de grootste verschillen tussen een Mexicaanse en een Amerikaanse fender? Aangezien ik nu een gitaar wil hebben van goede kwaliteit.

Gerwin

Dephazer
28 september 2011, 18:38
Vooral de vintage style Mex Strats zijn goede kwaliteit. Die worden in de USA gemaakt en in Mexico in elkaar gezet. Ik heb op vele van die Mex strats gespeeld en ze zijn zeker zo goed als de usa.
Standaard strat mex is stukken minder, ceramische pickups ipv alnico etc. Ga dan voor de USA standard.

Ijselrobo 07
28 september 2011, 18:54
Persoonlijk vindt ik mijn (mexicaanse) Lonestar strat (met een Pearly Gates +) veel beter klinken dan mijn USA Standard strat (met 3 sc's). kwa hals zijn ze ongeveer hetzelfde, het enige verschil is dat de USA standard iets sneller speelt.
dus als je de mogelijkheid hebt om ze beide eens proberen dan moet je die kans vooral nemen :ok:

wireman
28 september 2011, 19:30
Vlak de japanners niet uit! zijn goed te vinden op de tweedehands markt en doorgaans reviewd als erg goed!
Echter worden de japanners ook steeds duurder en gewilder.. Vaak overigens nog wel voor redelijke prijzen te vinden.
Oudere japanners schijnen zelfs beter te zijn dan de huidige Yanks..
neem het iig in overweging..

frekie
29 september 2011, 11:09
Ik vraag me af of je er wel op vooruit gaat van LC naar Mex Fender...

Heb vroeger een Fender Mex Strat gehad, dooie plank zonder resonantie. Geef mij dan maar mijn LC tele, OK ander halsprofiel, platter dan Fender, kwestie van smaak.

jerome
2 oktober 2011, 18:37
Ik vraag me af of je er wel op vooruit gaat van LC naar Mex Fender...

Heb vroeger een Fender Mex Strat gehad, dooie plank zonder resonantie. Geef mij dan maar mijn LC tele, OK ander halsprofiel, platter dan Fender, kwestie van smaak.

Dat jij toevallig een dooie Mexicaan heb gehad wil niet zeggen dat alle Mexiaanse Fenders dooie planken zijn... ;)
Ga eens een muziekwinkel in en probeer 3 Strats van hetzelfde merk en type, dan merk je dat de ene beter klinkt dat de andere

Mr.Fingers
2 oktober 2011, 18:43
Beter dan een mex (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/knutsel-fat-stratocaster-custom-wiring-103436289.html?qq=fat+stratocaster&pcpl=&pc_id=&afd=) :soinnocent:

geert1976
2 oktober 2011, 18:45
Beter dan een mex (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/knutsel-fat-stratocaster-custom-wiring-103436289.html?qq=fat+stratocaster&pcpl=&pc_id=&afd=) :soinnocent:

Ghe ghe, preken voor eigen parochie, meneer de Kappalaan?:seriousf::seriousf::seriousf:

Mr.Fingers
2 oktober 2011, 18:54
Uiteraard!

guitarkid
3 oktober 2011, 08:35
Hallo Gerwin.

Die LC sowieso houden als dat financieel lukt! Daar krijg je niet al te veel voor terug en het is een heerlijke back-up gitaar.
De tip die Mr. Fingers geeft kon wel eens een goede tip zijn.... ;)

BTW: welkom op dit forum!