PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Marshall 1959 WSP



Sj03rd
28 september 2011, 17:47
Heb m al een tijdje maar toch nog maar ff posten. Wat een heerlijk apparaat:

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/Marshall.jpg

:D

bass blom
28 september 2011, 17:50
whoeiiii :cheerup:

Epii
28 september 2011, 17:53
omg :lovelove:

Witte versterkers zijn zoo geil :rockon:

refused199
28 september 2011, 17:58
Errug mooie set!
Heb ooit 1 keer op zo'n stack mogen spelen, het klinkt fantastisch en wat ziet het er gaaf uit!:cooler:
Veel plezier ermee!!

Jasper.
28 september 2011, 18:04
Vet zeg! Is dit een witte 1959? Jaloers :mmmm:

Sj03rd
28 september 2011, 18:08
Yep een 1959 WSP. In 1997 250 van gemaakt.

Jasper.
28 september 2011, 18:33
:mmmm:

ik zou de 1959RR denk ik wel graag willen hebben. Ook wit. Alleen deze gouden logo en piping staat zelfs nog beter. Die heeft dat zwart.

freakout
28 september 2011, 18:36
Fucking freakout beautiful, maar wel heeeeeel luid, super.

macwilliams
28 september 2011, 18:53
Nou hnad toegewenst met dat wat je al een tijdje had :)

Jorisss
28 september 2011, 22:48
Dat ding vind ik écht prachtig. Hij zal vast geweldig klinken, en hij heeft de looks. Gefeliciteerd ermee (ookal heb je hem al een tijdje) P.S. De head is een 1959 WSP head 35th anniversary. Maar welk cabinet zit eronder?

Orpheo
29 september 2011, 09:57
Heb m al een tijdje maar toch nog maar ff posten. Wat een heerlijk apparaat:

http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/Marshall.jpg

:D

er is 2 dingen mis met die halfstack.

1: er staat een strat voor en geen les paul of SG of flying V ( ;) )
2: hij staat niet bij mij :(

wat een toffe stack! echt supergaaf. zou er zelf niks mee kunnen zo, tis geen mastervolume-versie toch? maar dan nog... t plaatje is schitterend.

muziekschuur
29 september 2011, 10:20
Kun je ons vertellen hoe je hem gebruikt? Ik zie een onwijs mooie footcontroll staan. Ik neem dus aan dat je genoeg voetpedalen hebt om deze versterker lekker te gebruiken.

Gebruik je ook een loadbox? En komt zo'n versterker (zoals Fender dat doet) met stofhoezen?

gebruik je ook een Uni-vibe achtig pedaal? En indien ja, welke?

Gefeliciteerd...

Sj03rd
29 september 2011, 11:06
Die strat ervoor laat 'm ook brullen, daar heb ik geen LP voor nodig. Gebruik 'm trouwens ook met een Duesenberg D49, gaat ook als een malle.
De kast eronder is de kast die erbij hoort. 1960AX met G12 25 watt Greenbacks.
Je kunt het trouwens nu niet zien omdat die strat ervoor staat maar deze is gemodificeerd met een master volume. Ik hoef hierdoor geen loadbox te gebruiken. (ben ik toch geen fan van...) Werkt goed en het is zo gemaakt dat ik 'm makkelijk terug kan modden naar het origineel.. :-)
Voor deze amp gebruik ik gewoon m'n pedalboard:
http://i421.photobucket.com/albums/pp293/SjaarD/Guitars%20and%20stuff/pedalboardmrt2011.jpg
Achter de amp staat een Ernst navigator die ik laatst weer uit het stof gehaald heb (volgens mij kun je op de foto het stof nog zien..), ik heb namelijk een AXE FX Ultra die ik misschien af en toe wil gebruiken icm deze amp. Schop nu waarschijnlijk een hoop mensen tegen hun schenen maar het klinkt wel te gek!! :-) Maargoed, eerst gewoon met mn pedalboard, klinkt als een malle...

jumperpants
29 september 2011, 17:07
wooo:crazyhappy: heel mooi mischien nog wel mooier dan een vintage 5e3

StevenStrat
2 oktober 2011, 12:35
Hoe gebruik je zo'n amp nu ?

Ik ga ervan uit dat je niet dagelijks in stadiums speelt, aangezien deze geen master volume heeft, vraag ik me af hoe je deze goed kan benutten ?

Zelf gebruik ik ook een 100w amp, maar dan wel op 50w geschakeld, met master volume en nog eens met een overall master van de FX loop..

wel een prachtige amp.

Jasper.
2 oktober 2011, 13:34
In het bericht boven jouw bericht staat dat hij er een master volume in heeft gezet.

Mitch
2 oktober 2011, 15:03
Wit met goud vind ik op gitaren niet zo, maar op deze Marshall: wauw. Ontzettend cool ding, zeg.

StevenStrat
2 oktober 2011, 15:49
met een MV krijg je er geen eindtrapoversturing uit, waar deze toch voor bekend zijn, gebruik je hem als clean platform voor je pedalen ?

Lexvandoef
2 oktober 2011, 16:35
Gezien zijn OCD, Mercury Box en Opium drive vermoed ik van wel ja ;)

StevenStrat
2 oktober 2011, 17:09
hoeft niets te betekenen, heb ook 4 drives op m'n board, terwijl ik ook de oversturing uit de amp haal.


Vind het wel opmerkelijk dat aan amp als deze gebruikt wordt als clean platform terwijl ze zo niet echt tot hun recht komen.

Lexvandoef
2 oktober 2011, 17:32
hoeft niets te betekenen, heb ook 4 drives op m'n board, terwijl ik ook de oversturing uit de amp haal.


Vind het wel opmerkelijk dat aan amp als deze gebruikt wordt als clean platform terwijl ze zo niet echt tot hun recht komen.

Toch is dat niet hoe de meesten hun overdrives gebruiken ;)

Met een goeie plexi krijg je trouwens ook een errug fijn clean geluid hoor, niks mis mee!

Mitch
2 oktober 2011, 17:48
Een plexi die lekker open staat op menselijke volumes zal nog niet in eindbuisoversturing draaien hoor. En dan beuken ze al heel smakelijk én herkenbaar. Die wilde verhalen over EVH met zijn amp op 10 zijn echt niet representatief voor gemiddelde plexi-sounds.

Angel
2 oktober 2011, 22:02
Hey Sjoerd, super dat je er één hebt gevonden.

Toch ook even die van mij posten:

http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/CIMG3171-1.jpg

Nagramoth
3 oktober 2011, 13:06
Pure Pørnø, allebei !!!

LordRiffenstein
3 oktober 2011, 14:36
met een MV krijg je er geen eindtrapoversturing uit, waar deze toch voor bekend zijn, gebruik je hem als clean platform voor je pedalen ?

Eindtrapoversturing is highly overrated. Wat de meeste mensen aanzien (aanhoren?? :soinnocent:)voor eindtrapoversturing is in vele gevallen de PI die over de rooie gaat. Dan staat zo'n amp ook al goed luid maar met een PPIMV kan je DIE sound wel krijgen. Eindtrapoversturing is wel lekker maar ook maar tot op een bepaald punt. Mijn 50w plexi klinkt zeker NIET het lekkerst met de volumes op 10 (en een hotplate) maar ergens tussen 7 en 8.


Vind het wel opmerkelijk dat aan amp als deze gebruikt wordt als clean platform terwijl ze zo niet echt tot hun recht komen.

Is het gevolg van het eeuwenoud misverstand dat een Marshall enkel kan scheuren. Hoe denk je dat Hendrix die fantastische cleane sounds uit zijn Marshalls haalde. Mijn JMP Bass heeft nog altijd een van de beste cleane sounds die ik al gehoord heb en is dan een PERFECTE basis voor OD/DIST-pedalen.

jerome
4 oktober 2011, 15:58
Pure Pørnø, allebei !!!

Inderdaad zeg!
Eigenlijk zou ik het niet mooi mogen vinden, maar ik doe het toch!!:mmmm:

Sj03rd
5 oktober 2011, 17:31
Eindtrapoversturing is inderdaad overrated vind ik. Ik krijg nog steeds het mooiste geluid als ik 'm net niet clean zet. Voor helemaal clean volume klein beetje terug en met de pedaaltjes ervoor krijg een super oversturing. Veel beter dan welke eindbuizenoversturing dan ook...!
Clean is ook heerlijk.