PDA

View Full Version : Geen geaard stopcontact



Dribbel_
28 september 2011, 17:41
Okee de situatie is dus dat ik hier een studentenkamer heb waar ook een hoop apparatuur staat.

-Tv
-Computer
-Monitoren
-Subwoofer
-Koelkast enz

Het vervelende is dat de stopcontacten in mijn kamer helaas niet geaard zijn. Over het algemeen heb je daar natuurlijk geen last van maar zodra je een gitaar gaat aansluiten begint de ellende.

Een gitaar met EMG's is neit zo'n probleem die zijn stil. Maar sluit je een gitaar aan met actieve elementen dan begint het belachelijk harde gebrom. Irritant voor het spelen maar vooral voor het opnemen ook.

Nu is mijn vraag of er eventueel mogelijkheden zijn om dit op te lossen. Of is het eigenlijk alleen mogelijk om een kabel door te trekken vanuit de keuken bijvoorbeeld waar de stopcontacten wél geaard zijn?

En moet dan alleen mijn opname/geluidsbron geaard zijn. De computer en monitoren enz dus. Of is het dan ook belangrijk dat het andere apparatuur ook op de aarding zit?

Alvast bedankt :)

bass blom
28 september 2011, 17:45
je moet niet alles geaard hebben dan krijg je weer aardlussen.
is er nergens een geaard stopcontact?

Dribbel_
28 september 2011, 17:50
In de kamer zelf niet, ik zit naast de keuken waar ze wel zitten. Maar dan moet ik vai het balkon een kabel door trekken.

Jedeel
28 september 2011, 18:01
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=236970

bass blom
28 september 2011, 18:01
het zal wel de moeite waard zijn, maar buitenlangs? als het naast je is, kan er dan niet een gaatje in een muur komen?
anyway, als je mengtafel bijvoorbeeld, als je die hebt, geaard is, dan is de regel, alles wat daar aanhangt niet aarden. dat geeft aardlussen/brom.

Dribbel_
28 september 2011, 18:04
Voor m'n muziek hier gebruik ik een aantal dingen.


Gitaar gaat via een Line 6 Pod HD300 naar een Focusrite USB interface. Dit is gelijk de hele interface naar de computer toe dus geen mengtafel er tussen nog. Dan de computer zelf uiteraard nog met 2 beeldschermen en 2 monitoren + subwoofer.

Welke van die dingen zou je dan aanraden om op de aarding te zetten ?

Dribbel_
28 september 2011, 18:05
En wat betreft dat boren zou ik moeten navragen aangezien het wel huur is en ik niet weer of het toegestaan is de muur o pdie manier te bewerken.

bass blom
28 september 2011, 18:06
Voor m'n muziek hier gebruik ik een aantal dingen.


Gitaar gaat via een Line 6 Pod HD300 naar een Focusrite USB interface. Dit is gelijk de hele interface naar de computer toe dus geen mengtafel er tussen nog. Dan de computer zelf uiteraard nog met 2 beeldschermen en 2 monitoren + subwoofer.

Welke van die dingen zou je dan aanraden om op de aarding te zetten ?

die pod of die computer

Dribbel_
28 september 2011, 18:18
Okee dankje, het zou ideaal zijn als het inderdaad maar 1 ding zou zijn en het is opgelost. Ik ga het morgen proberen als ik smiddags de tijd heb en je bent m'n held van vandaag (en morgen) als het werkt :)