PDA

View Full Version : Voor alle Gitaarnetters die het willen weten



Downthedeck
28 september 2011, 14:28
Hallo,

Ik ben Rogier en surf hier al een tijdje dagelijks en anoniem rond. Ik vind het tijd worden dat ik me eens ga voorstellen.

Ik heb van jongs af aan (ben nu 40) gitaar willen spelen maar dit is er nooit van gekomen. In een kroeg vertelde iemand mij dat ze een gitarist zochten. Ik heb direct gezegd, als grap, dat ik dat wel op me wilde nemen. De volgende dag stond de beste man met elektrische gitaar en versterker voor de deur. Ik had dus al een bandje maar kon nog niet spelen!

Vanaf het moment dat ik die gitaar kreeg ben ik flink gaan oefenen. In het begin met boekjes en Youtube:airguitar:. Dit schoot niet op (ben erg ongeduldig) dus heb inmiddels elke week les. Ik kan nu zegen dat dingen in elkaar beginnen te vallen en ik speel al een aardig stukje mee.

Verder heb ik begrepen dat het erg belangrijk is om even je gear te vermelden. Bij deze:

HEB NU:
Gitaar: Michael Kelly Satin Black.
AMP: Hughes en Kettner (te leen)
RACK: Rocktron Xpression

WIL NOG (G.A.S? :soinnocent:):
Pre-amp voor 19" rack met midi
Eindversterker voor 19" rack.
Midipedaal
Gibson Les Paul (zal wel een studio worden!)

Harry
28 september 2011, 15:59
hoi Rogier, welkom!

Downthedeck
28 september 2011, 18:42
Dank je wel Harry!

lefthandstrat
28 september 2011, 19:31
Hoi Rogier en welkom op het forum. Veel plezier!

Downthedeck
28 september 2011, 23:27
Ik voel me al helemaal thuis, bedankt!

speulmenneke
29 september 2011, 09:59
Hallo Rogier,

Ik moet zeggen dat je wel lef hebt :seriousf:
Veel succes met de band, en vooral veel plezier.

Downthedeck
29 september 2011, 12:45
speulmenneke,

Ik denk dat de Band meer lef had! ik ben de tweede gitarist. Ik speel wat ondersteunende noten en gooi er hier en daar een akkoordje door, Meer doe ik niet! Redelijk safe toch? Wij gebruiken als band ook de techniek van het weglaten zou ik maar zeggen...Eigenlijk is het gewoon een leuk excuus om even weg te zijn en een aantal pilsjes naar binnen te gooien.

Duhsjaak
29 september 2011, 16:51
Hi
Sta hier bekend om mijn lange stukken.
Je moet oiok eens met zo'n traditie durven breken.

Dus ik zeg:
- Hartelijke welkom
- Lef is more

Vriendelijke groet Gus

lefthandstrat
30 september 2011, 15:10
Wij gebruiken als band ook de techniek van het weglaten zou ik maar zeggen...Eigenlijk is het gewoon een leuk excuus om even weg te zijn en een aantal pilsjes naar binnen te gooien.

mmmmm, ik zit er over na te denken of ik dit hele stukje als nieuwe signature zal nemen of alleen het stukje dat over het excuus gaat :seriousf::seriousf::seriousf: ('t is toch zoooo herkenbaar he :crazyhappy::seriousf:)

Downthedeck
30 september 2011, 20:06
Ik zou zeggen ga je gang lefthandstrat! van mij mag je! Als ik het zo terug lees is het eigenlijk wel grappig ja! Ik zou ze gewoon beide nemen.

lefthandstrat
1 oktober 2011, 02:18
Okay, bij deze.......bedankt! Leuk hoor, ik heb er hartelijk om gelachen. Veel plezier verder en geniet van de momenten dat je tussen de noten door een pilsje pakt. Hier gaat het toch eigenlijk om........muziek is plezier en ontspanning :satisfie:

INOXROX
1 oktober 2011, 09:05
Goeiemorgen ! Ook namens mij van harte welkom !
Leuke sig , Frits :)

lefthandstrat
1 oktober 2011, 12:07
Hoi Job, long time no see! Hoe is het ermee? :crazyhappy:

INOXROX
3 oktober 2011, 09:07
Hoi Job, long time no see! Hoe is het ermee? :crazyhappy:

off topic : het gaat lekker op het moment , Frits - thnx !

beruk
3 oktober 2011, 09:20
Eigenlijk is het gewoon een leuk excuus om even weg te zijn en een aantal pilsjes naar binnen te gooien.
Ahh dit werk:
http://www.wannaplaymusic.com/files/imagecache/article_image/deshousewives.jpg
:D
Welkom!