PDA

View Full Version : Nieuse Akoestische Gitaar



CID-Gibson
28 september 2011, 11:19
Beste Vrienden

Ik wil een nieuwe gitaar kopen (eerste) Akoestische Gitaar.
Kan er mij iemand vertellen wat er zoal op de markt is en de prijs voor een goede gitaar. Ik heb 900euro voor deze Gitaar over.
Heb ik voor deze prijs al een goede gitaar?.

Groetjes

:supercool:

http://www.crazy7.net/AngusYoung6.jpg

For Those About to Rock We Salute You...

bass blom
28 september 2011, 11:23
nou mag je er weer in en ga je meteen weer een idiote opmerking onderin plaatsen?
wat heeft de wel of niet aanwezige kwaliteit van meneer young in godesnaam met een acoustische gitaar van doen?
zo vraag je er toch om? :dontgeti:

CID-Gibson
28 september 2011, 11:30
nou mag je er weer in en ga je meteen weer een idiote opmerking onderin plaatsen?
wat heeft de wel of niet aanwezige kwaliteit van meneer young in godesnaam met een acoustische gitaar van doen?
zo vraag je er toch om? :dontgeti:

Ik vind het gewoon een mooie foto :cooler: en ik vraag alleen iets over een gitaar. :crazyhappy:

bass blom
28 september 2011, 11:37
Ik vind het gewoon een mooie foto :cooler: en ik vraag alleen iets over een gitaar. :crazyhappy:

en je waarschuwt ons meteen ook even..

Maar voor de rest vinde ik Angus Young nog altijd de beste Gitarist die er is, dus geen fout woord over hem
waarom? :chicken:

sly
28 september 2011, 11:45
(Maar voor de rest vinde ik Angus Young nog altijd de beste Gitarist die er is, dus geen fout woord over hem)

Muziek is geen wedstijd........

Groet Silvester

sideburns
28 september 2011, 11:52
Ja, voor 900 euro kun je een goede akoestische gitaar kopen. Ga naar een winkel en test diverse merken / modellen. Leuk voor je dat je angus een goede gitarist vind.

CID-Gibson
28 september 2011, 11:59
Ja, voor 900 euro kun je een goede akoestische gitaar kopen. Ga naar een winkel en test diverse merken / modellen. Leuk voor je dat je angus een goede gitarist vind.

Zal ik doen ik heb al een gezien en die is HEEL goed, van de beste hout gemaakt. Ik Post wel een Foto als ik ze heb.

CID-Gibson
28 september 2011, 12:03
(Maar voor de rest vinde ik Angus Young nog altijd de beste Gitarist die er is, dus geen fout woord over hem)

Muziek is geen wedstijd........

Groet Silvester

Ik ben gaan luisteren naar die link op youtube mooi gedaan man je kan er wat van mooi gespeeld :cooler: Heel mooi nummer van jezelf?. En geef je ook les ?. Ik betaal 10euro per uur.

bass blom
28 september 2011, 13:17
Ik ben gaan luisteren naar die link op youtube mooi gedaan man je kan er wat van mooi gespeeld :cooler: Heel mooi nummer van jezelf?. En geef je ook les ?. Ik betaal 10euro per uur.

vandaar dat er niemand de afwas komt doen, die betaal je dan zeker iets van 3 euro per uur? :D

Venlonaer
28 september 2011, 14:41
Zal ik doen ik heb al een gezien en die is HEEL goed, van de beste hout gemaakt. Ik Post wel een Foto als ik ze heb.

Mag ik vragen wat het beste hout is dan?

CID-Gibson
28 september 2011, 15:16
vandaar dat er niemand de afwas komt doen, die betaal je dan zeker iets van 3 euro per uur? :D

Als ze er goed uit ziet geef ik wel een paar euro meer lol, maar ik heb een youtube accound gemaakt en zal eens filmpje maken van mijn gitaartjes die ik heb.

:cooler:

CID-Gibson
28 september 2011, 15:40
Mag ik vragen wat het beste hout is dan?

Ik ken er dus totaal niets van maar de verkoper vertelde mij dat dit een van de 3e beste was die je kan kopen voor deze prijs.

Maar de hals is gemaakt van een donkere houtsoort, achterkant is zeer dik en voorkant van de klankkast is gemaakt van 4mm dik zacht hout.


Als Ik ze heb stuur ik wel een foto okey?.

LaurentB
28 september 2011, 15:46
4 mm?? Dat is wel erg dik.

-Martijn-
28 september 2011, 15:46
Ik zou niet teveel naar de verkoper luisteren dan.
En 4mm klinkt als een speelgoedgitaar. ;)

CID-Gibson
28 september 2011, 15:58
Ik zou niet teveel naar de verkoper luisteren dan.
En 4mm klinkt als een speelgoedgitaar. ;)

De hals is uit mahonie en klankkast uit plisander :dontgeti: ik weet ook niet of dit goed hout is?. :dontgeti:

-Martijn-
28 september 2011, 16:01
Er zijn ook gitaren van 300 euro met mahonie en pallisander; dat zegt helemaalt niks. Je moet afgaan op de klank, niet op wat de betreffende verkoper je probeert te vertellen.

bass blom
28 september 2011, 16:02
Zal ik doen ik heb al een gezien en die is HEEL goed, van de beste hout gemaakt. Ik Post wel een Foto als ik ze heb.


De hals is uit mahonie en klankkast uit plisander :dontgeti: ik weet ook niet of dit goed hout is?. :dontgeti:

:seriousf:

CID-Gibson
28 september 2011, 16:05
Er zijn ook gitaren van 300 euro met mahonie en pallisander; dat zegt helemaalt niks. Je moet afgaan op de klank, niet op wat de betreffende verkoper je probeert te vertellen.

Kun jij mij dan even wat meer vertellen waarop ik moet kijken, zodat ik weet of ik een goede gitaar heb?.

CID-Gibson
28 september 2011, 16:08
:seriousf:

Beste toen jij voor het eerst een gitaar in je handen had, wist je er ook geen bal van. Je moet het altijd van iemand leren die ervaaring heeft. En Bass ik vraag mij af wat jij eraan hebt om mensen staan uit de laggen NIETS, dit verteld meer over jou dan over mij beste.

:crazyhappy:

-Martijn-
28 september 2011, 16:15
Dat heeft niet zoveel te maken met kijken. Als je het verschil niet hoort tussen een goedkope en een dure gitaar dan ben je gewoon nog niet aan een betere toe.

bass blom
28 september 2011, 16:20
Beste toen jij voor het eerst een gitaar in je handen had, wist je er ook geen bal van. Je moet het altijd van iemand leren die ervaaring heeft. En Bass ik vraag mij af wat jij eraan hebt om mensen staan uit de laggen NIETS, dit verteld meer over jou dan over mij beste.

:crazyhappy:

ik lach om iemand die het ene moment vol overtuiging zegt: het beste hout.
en die dan even later zegt dat hij ook niet weet of het goed is.
en dat lachen kan en zal ik niet laten, wie het ook zegt en/of wat het ook over mij vertelt :D

CID-Gibson
28 september 2011, 16:22
Dat heeft niet zoveel te maken met kijken. Als je het verschil niet hoort tussen een goedkope en een dure gitaar dan ben je gewoon nog niet aan een betere toe.

Is dus mijn eerste niet elktro, gitaar weet er dus nog niet veel van en heb nog nooit op zoeen gespeeld. Is dus nog allemaal nieuw voor mij :dontgeti:.
Ik hoor hier en daar wel mooie filmmuziek waar gitaar in zit, maar dan weet ik ook niet welke gitaar ze gebruiken. ik zoek een warme klank, ken je de film "the good the bad en the ugly" daar hoor ik een gitaar solo die ik HEEL mooi vind, weet jij op welke gitaar ze dat spelen?. :dontgeti:

En voor de rest heb ik weer een vette CD box 3 stuks van CCR gekocht "50 Tracks" Collected.

CID-Gibson
28 september 2011, 16:24
ik lach om iemand die het ene moment vol overtuiging zegt: het beste hout.
en die dan even later zegt dat hij ook niet weet of het goed is.
en dat lachen kan en zal ik niet laten, wie het ook zegt en/of wat het ook over mij vertelt :D

Blijven zo beste er is al niet zoveel van dit in de wereld, ik vertelde dit omdat de verkoper me dit vertelde dar dit het beste hout is wat ze voor deze gitaar gebruikt hebben. :seriousf:

marc_o
28 september 2011, 16:29
Beste CID, in Gent heb je een prachtige zaak met louter acoustische gitaren, genaamd The Roadhouse. Daar gaat zeker wat voor je hangen, want voor 900 euro kun je al bijzonder fijne instrumenten kopen hoor. Succes en laat zeker weten wat het is geworden.

bass blom
28 september 2011, 16:35
en tweedehands heb je nog veel meer voor 900 euro, ik denk nog steeds met weemoed aan mijn taylor 710? die ik in 2002 voor dat bedrag wegdeed :chicken:

marc_o
28 september 2011, 16:36
Een Freshman voor 900 is al een martin D-28 killer

CID-Gibson
28 september 2011, 16:49
en tweedehands heb je nog veel meer voor 900 euro, ik denk nog steeds met weemoed aan mijn taylor 710? die ik in 2002 voor dat bedrag wegdeed :chicken:

Moest je ze verkopen?. Of gewoon een andere gekocht?.

bass blom
28 september 2011, 16:52
Moest je ze verkopen?. Of gewoon een andere gekocht?.

ik had geld nodig en gebruikte hem ook te weinig.
kreeg er wel een extragratis fantastische privee theatervoorstelling bij toen een man uit zeeland hem met zij vrouw kwam halen in hun 'turkebussie' :D

hmm, ik geloof dat het een 714 was :D

CID-Gibson
28 september 2011, 16:56
ik had geld nodig en gebruikte hem ook te weinig.
kreeg er wel een extragratis fantastische privee theatervoorstelling bij toen een man uit zeeland hem met zij vrouw kwam halen in hun 'turkebussie' :D

En nu heb je er geen meer ?. Of wel ?. Kan ik me goed voorstellen lol als die daar aan komt met zijn Kelly Family Busje :seriousf:

bass blom
28 september 2011, 17:04
En nu heb je er geen meer ?. Of wel ?. Kan ik me goed voorstellen lol als die daar aan komt met zijn Kelly Family Busje :seriousf:

ja ik heb nu (nog) deze

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=147911

CID-Gibson
28 september 2011, 17:26
ja ik heb nu (nog) deze

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=147911

Ken er niet veel van maar ik denk wel dat het een goede is. En jij tevreden met deze gitaar ?. :seriousf: En nu speel je meer ?. :-)
Of niet ?. :-)

bass blom
28 september 2011, 17:33
Ken er niet veel van maar ik denk wel dat het een goede is. En jij tevreden met deze gitaar ?. :seriousf: En nu speel je meer ?. :-)
Of niet ?. :-)

ook deze keer geld nodig en te weinig er op spelen :chicken:

CID-Gibson
28 september 2011, 17:58
ook deze keer geld nodig en te weinig er op spelen :chicken:

En als deze verkocht is heb je ze geen meer :(?.

Of heb je een winkel vol lol :dontgeti:?.

bass blom
28 september 2011, 18:04
En als deze verkocht is heb je ze geen meer :(?.

Of heb je een winkel vol lol :dontgeti:?.

geen acoustische meer dan nee.
heb dan nog, ff tellen, 6 a 7 gitaren of 7,5 afhankelijk van hoe je het bekijkt :D

CID-Gibson
28 september 2011, 18:14
geen acoustische meer dan nee.
heb dan nog, ff tellen, 6 a 7 gitaren of 7,5 afhankelijk van hoe je het bekijkt :D

Je bent dus ook gestart op een Akoestische Gitaar, lol ik denk dat iedereen eerst, goed gaat leren op zoeen gitaar voor je aan de andere start. Hier is het juist anders ben gestart met een Elktro en vond het Akoestische effect op mijn pedaal niet goed en welke ik ook hoorde van welk fabrikant geen die ik mooi vond. Dan maar geen andere keuze dan een Akoestische Gitaar kopen. Ik heb een liefde voor klank en als ik niet de juiste klank heb, een gitaar kopen die dit wel heeft. :dontgeti:

BobvanKempen
28 september 2011, 18:59
Beste CID,

Voor 900 koop je een leuke akoestische gitaar. Laat je echter niet wijsmaken dat die dan van het beste hout gemaakt is. Een gitaar van het beste hout, gemaakt door de beste vaklieden loopt in de duizenden euro's. Als je een goede akoestische gitaar wil, ga dan eens kijken naar de Guild GAD serie's. Naar mijn idee een zeer goede gitaar voor het geld. Ook Eastman en Blueridge kan je je eigenlijk geen buil aan vallen. Wil je toch meer uitgeven, ga dan eens kijken bij een middenklasser Taylor of mijn grote favoriet Martin.

Git Aar
28 september 2011, 19:26
Nouwww... komt er nog een fotootje?
Ben wel benieuwd wat ze je aangesmeerd hebben. Niks leuker verkopen aaniemand die 900 euro bij zich heeft en geen verstand van gitaren :seriousf:

CID-Gibson
28 september 2011, 19:52
Nouwww... komt er nog een fotootje?
Ben wel benieuwd wat ze je aangesmeerd hebben. Niks leuker verkopen aaniemand die 900 euro bij zich heeft en geen verstand van gitaren :seriousf:

Ik heb er nog geen gekocht ga ik morgen doen, maar die kerel uit de winkel ken ik goed en als die mij dit lapt, lap ik hem wel eens wat op een andere plaats ;), mijn broer is hier in de stad zeer bekent figuur en heeft veel mensen achter zich staan. als die mij iets verlapt wat nieks waard is, heeft die Shit aan zijn stok geloof mij dit maar. :cooler:

CID-Gibson
28 september 2011, 19:54
Beste CID,

Voor 900 koop je een leuke akoestische gitaar. Laat je echter niet wijsmaken dat die dan van het beste hout gemaakt is. Een gitaar van het beste hout, gemaakt door de beste vaklieden loopt in de duizenden euro's. Als je een goede akoestische gitaar wil, ga dan eens kijken naar de Guild GAD serie's. Naar mijn idee een zeer goede gitaar voor het geld. Ook Eastman en Blueridge kan je je eigenlijk geen buil aan vallen. Wil je toch meer uitgeven, ga dan eens kijken bij een middenklasser Taylor of mijn grote favoriet Martin.

Nog bedankt voor de informatie. Morgen als ik ze heb zal ik een foto posten Okey kun je eens kijken of het wat is?. En als ik dan erin gelapt ben weet ik wat ik de volgende keer moet doen :soinnocent:.

Groetjes

Venlonaer
28 september 2011, 20:23
Ik heb er nog geen gekocht ga ik morgen doen, maar die kerel uit de winkel ken ik goed en als die mij dit lapt, lap ik hem wel eens wat op een andere plaats ;), mijn broer is hier in de stad zeer bekent figuur en heeft veel mensen achter zich staan. als die mij iets verlapt wat nieks waard is, heeft die Shit aan zijn stok geloof mij dit maar. :cooler:

CID je blijft toch een vreemd persoon. Ik denk toch me plezier terug aan de komkommertijd afgelopen zomer; Bass heeft de belgische rechter nog aangeklopt bij jou?;)

grayfink
28 september 2011, 20:27
Ik zou de winkelier voor aankoop eerst bedreigen, dan durft hij je er niet meer in te lappen.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

bass blom
28 september 2011, 20:41
CID je blijft toch een vreemd persoon. Ik denk toch me plezier terug aan de komkommertijd afgelopen zomer; Bass heeft de belgische rechter nog aangeklopt bij jou?;)

:seriousf:

Martijn-w
28 september 2011, 20:43
Ik zou de winkelier voor aankoop eerst bedreigen, dan durft hij je er niet meer in te lappen.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

Ik zou eerst een cursusje Nederlands doen voor die 900 euro.

CID-Gibson
28 september 2011, 21:32
Ik zou de winkelier voor aankoop eerst bedreigen, dan durft hij je er niet meer in te lappen.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

Bedankt voor het voorstel :cooler:

CID-Gibson
28 september 2011, 21:33
Ik zou eerst een cursusje Nederlands doen voor die 900 euro.

Is een hoop folk :-) de muziek van die spring steen lol .

Of ik verhuis naar Nederland en rook elke dag een hoop shit inplaats van een broodjekaas kan toch ook of niet. lol

Venlonaer
28 september 2011, 21:41
CID, heb je al je filmpje klaar met je gitarencollectie? Ik kan de link namelijk nergens terugvinden....

CID-Gibson
28 september 2011, 21:42
CID, heb je al je filmpje klaar met je gitarencollectie? Ik kan de link namelijk nergens terugvinden....


Als ik die Akoestische heb zal ik er een maken met al mijn gitaartjes. Okey

:supercool:

En voor de rest I just Lookin' out My Back Door doe doe looking out my backdoor. lol :-)

Before You Accuse Me take a look at you'r self ........... ook mooi nummer van CCR lol :-)

Someday Never Comes ........ kom je daar niet tot rust van en in deze tekst zit een hoop leven.........

Zet al deze teksten van deze nummers om naar het Nederlands en dan weet je dat ook ik niet perfect ben.


En nu de video link op Youtube met de gitaar die ik vandaag gekocht heb beste.

http://www.youtube.com/watch?v=VMVH0cFkqN8&feature=player_profilepage

Ik heb 839euro betaald zonder de koffer.

Ik hoop dat dit een goede Akoestisch Gitaar is.

Nog de groetjes voor de mensen die normaal doen.

vederlicht
28 september 2011, 22:37
vandaar dat er niemand de afwas komt doen, die betaal je dan zeker iets van 3 euro per uur? :D

Wat heb jij voor vrolijke relatie met CID-GIBSON?
Vederlicht♫

bass blom
28 september 2011, 22:38
Wat heb jij voor vrolijke relatie met CID-GIBSON?
Vederlicht♫

dolle pret ja :D

BobvanKempen
28 september 2011, 23:41
CID je blijft toch een vreemd persoon. Ik denk toch me plezier terug aan de komkommertijd afgelopen zomer; Bass heeft de belgische rechter nog aangeklopt bij jou?;)

Zijn broer is de plaatsenlijke orgelman en die moet je zeker niet onderschatten, vooral die aap is levensgevaarlijk.

FNaRK
29 september 2011, 13:12
tekst gewist: dit soort tekst wordt hier niet geaccepteerd.

LaurentB

Ijselrobo 07
29 september 2011, 13:20
tekst gewist: dit soort tekst wordt hier niet geaccepteerd.

LaurentB

CID-Gibson
29 september 2011, 13:26
:seriousf:
Geweldig FNaRK :seriousf:
Nog ff 2 keer citeren om de aandacht te trekken :D

En nu even normaal doen vriend, ja ik heb je tekst gezien.


En hier is de link op youtube http://www.youtube.com/watch?v=VMVH0cFkqN8&feature=player_profilepage

Dit is de gitaar die ik vandaag heb gekocht beste vriend.


:seriousf:

LaurentB
29 september 2011, 13:40
En deze thread gaat op slot; gaat nergens meer over.

LaurentB