PDA

View Full Version : Gitaar Hanger vs Staander



Ike57
27 september 2011, 20:13
Vandaag gescoord bij een muziekzaak die gestopt is: Een stander waar ik meerdere gitaren aan kan hangen + nog een hele doos met losse haken.
Ik kan even vooruit.

Wat ik mij afvroeg toen ik dat ding in elkaar zette: Hoe bewaren anderen hun gitaren? Hangend? Staand?

http://www.atgp.nl/eigengitaar/hanger1.jpg

http://www.atgp.nl/eigengitaar/hanger2.jpg

barno
27 september 2011, 21:07
damn wel een handig rek dat ook in hoogte bruikbaar is.
ik heb een drietal vijf-gitaren staanders en verder staan de Guttlins doorgaans op de grond tegen een muur (door de bodyvorm staan die stevig genoeg zo).

Haken ook hier en daar in het huis voor de ...hangaround gitaren :)

wietse
27 september 2011, 21:19
welke muziekzaak is dat dan die gestopt is?

bij mij hangen de meeste gitaren, er staan er maar een stuk of acht.

Oranjeaap
27 september 2011, 22:22
2 hangend en 2 staand. Tenminste, als ik ze niet op de banken en stoelen laat slingeren.

Ike57
27 september 2011, 23:22
damn wel een handig rek dat ook in hoogte bruikbaar is.

Ja, hij is inderdaad handig. Het was eigenlijk een vrijstaand rek waar aan beide kanten gitaren konden hangen. Ik heb aan één kant de poten afgezaagd zodat hij tegen de muur kan staan.


welke muziekzaak is dat dan die gestopt is?


Huizing Muziek in Beilen. De hele inventaris is via een online veiling verkocht. Ik heb deze op de kop getikt.

Jeroen_K
27 september 2011, 23:22
In het rek, tegen mn versterker, bovenop mn versterker, op mn platenspeler, op de tafel, op de bank of op de grond. Gewoon wat het dichtst bij is als ik er klaar mee ben =P

LemmyNL
28 september 2011, 08:14
Ik heb m'n gang en trapgat volgehangen. Ik heb twee standaards waar één akoestische in staat, de ander zet ik als ik bezig ben de gitaar van dat moment in, maar zodra het kan hang ik 'm weer aan de muur. M'n woonkamer is al vol genoeg en gezien het kleinvee hier is het ook nog eens een stuk safer.

bass blom
28 september 2011, 08:25
een hoek rek waar er 7 in kunnen.
2 of 3 standaards die mee kunnen het podium op.
en een haak hier en daar.
heb alleen de collexie flink uitgedund de laatste maanden :chicken:

zoon van Piet
28 september 2011, 10:14
Dus ik zeg tegen die mooie mevrouw:
'Ik heb een woonkamer vol gitaren..'
Zegt zij: Hangen ze of staan ze?'
Dus antwoord ik: 'Staan, natuurlijk! Bij mij hangt niks!'

Hotpepper01
28 september 2011, 12:58
Tot nu toe staand, maar dat gaat veranderen. Het worden er teveel. Ik verkeer in de luxe positie dat ik eind van het jaar een gitarenkamer kan gaan inrichten en daar komt een slatwall systeem aan de muur te hangen. In de slatwall (een plaat met sleuven erin van 120 bij 120 cm) kun je zo de hangers haken. Het voordeel is dat het redelijk flexibel is en weinig vloeroppervlak gebruik. Wel vierkante meters op de muur natuurlijk.