PDA

View Full Version : Nieuwe voeding???



M.H.Huiting
27 september 2011, 19:42
Iedereen kent de harley benton power plant wel maar ik kwam deze tegen op Stinkfoot

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant_junior.htm

Lijkt me geen gek ding!

Ik begin toch te twijfelen of ik de bbe supa charger moet halen of twee van deze...

Trololo
27 september 2011, 20:00
Ik kwam hem toevallig tegen terwijl ik eigenlijk mijn kapotte onespot wilde vervangen, dus toen deze maar besteld. Hij is vandaag bezorgd toen ik niet thuis was dus morgen weer een kans. Heb goede verhalen gehoord over de gewone Powerplant, echter is deze erg groot, dit lijkt me dus een perfecte oplossing.

M.H.Huiting
27 september 2011, 20:03
En deze heeft geisoleerde uitgangen das nogal een groot verschil! Ik ben erg benieuwd laat je t weten wanneer je hem binnen hebt? Ik ben ook benieuwd naar de afmetingen...

Trololo
27 september 2011, 20:12
Jup zal het laten weten, gelijk donderdag uitproberen bij een optreden. Op de plaatjes lijkt het of hij ongeveer de helft is van de breedte van de gewone powerplant. Ik hoop op zo klein mogelijk.

Henri H
28 september 2011, 13:00
120 mA per uitgang is niet veel, maar voor de meeste "standaard" pedalen ruim voldoende.

Geen geld trouwens, zeker als je ziet hoeveel kabeltjes erbij geleverd worden...

M.H.Huiting
28 september 2011, 14:08
Ja precies! Alleen de delay ff aan een eigen adapter en de rest zou die aan moeten kunnen. Ik denk toch dat ik er binnenkort 1 bestel alleen al om hem gewoon eens te zien en te testen, de prijs is inderdaad wel erg netjes.

tidalwave_sideburns
28 september 2011, 14:45
Hoe houdt zo'n ding zich tegenover een Godlyke powerall? Zijn er voordelen voor zo'n Powerplant die opwegen de nadelen van de grootte /gewicht?

Trololo
28 september 2011, 14:52
Hij is binnen! Nog niet uitgeprobeerd maar hij is een stuk kleiner dan ik had durven hopen, de afmetingen zijn: 116 x 77 x 38 mm. Straks meer!

Henri H
28 september 2011, 14:55
Ja precies! Alleen de delay ff aan een eigen adapter en de rest zou die aan moeten kunnen. Ik denk toch dat ik er binnenkort 1 bestel alleen al om hem gewoon eens te zien en te testen, de prijs is inderdaad wel erg netjes.Welke delay? De TC Flashback gebruikt "maar" 100 mA b.v.

Henri H
28 september 2011, 15:01
Hoe houdt zo'n ding zich tegenover een Godlyke powerall? Zijn er voordelen voor zo'n Powerplant die opwegen de nadelen van de grootte /gewicht?Ik heb ook (o.a.) de Powerall, maar dat is natuurlijk maar één "geïsoleerde" voeding, niet te vergelijken met deze PP Junior, die 5 geïsoleerde outputs heeft.

De Powerall is volgens mij te vergelijken met een 1Spot, levert ook 2A.
Leuk met een Daisy Chain (of is het toch DC-Chain?), maar als je last krijgt van extra brom/ruis, kun je overwegen een dergelijke voeding, of een 2e powerall/1Spot/whatever erbij te nemen.

M.H.Huiting
28 september 2011, 15:02
Welke delay? De TC Flashback gebruikt "maar" 100 mA b.v.

DD-20 en die zit tegen de 200mA geloof ik...

M.H.Huiting
28 september 2011, 15:05
Ik heb ook (o.a.) de Powerall, maar dat is natuurlijk maar één "geïsoleerde" voeding, niet te vergelijken met deze PP Junior, die 5 geïsoleerde outputs heeft.

De Powerall is volgens mij te vergelijken met een 1Spot, levert ook 2A.
Leuk met een Daisy Chain (of is het toch DC-Chain?), maar als je last krijgt van extra brom/ruis, kun je overwegen een dergelijke voeding, of een 2e powerall/1Spot/whatever erbij te nemen. voor de prijs van een 1 spot heb nu dus een leuke voeding met 5 geisoleerde uitgangen! Wel ff opletten dat elke uitgang dus maar 120 mA heeft (net als die trex junior)

Klopt het trouwens dat de voedingskabel er aan vast zit? Zo ziet het er op de foto namelijk wel uit..

Trololo
28 september 2011, 18:30
Voedingskabel zit er aan vast ja, ik kan zeer weinig ruis of brom bespeuren bij het gebruik ervan. Daarnaast is ie lekker klein en de bijgeleverde kabeltjes zijn erg handig, snap niet hoe ze zoiets voor dit geld kunnen maken.

M.H.Huiting
28 september 2011, 18:59
Foto's? Eventueel met een standaard boss pedaal er naast voor het idee?

Tias
28 september 2011, 20:34
Kunnen daar de Boss pedaaltjes ook op?
Omdat er altijd op de doosjes staat dat je alleen Boss PSA adaptors mag gebruiken.

Edit, klein vraagje erbij.
Wat is het verschil tussen:
Current draw: 20mA
En
Power Consumption: 190mA
?

Thiez
28 september 2011, 20:41
hm hoe kan het nu dat een geisoleerde voeding ineens zo goedkoop is? Normaal zijn de niet geisoleerde in deze prijsrange en kom je boven de 100 of 150 pas bij geisoleerd.

M.H.Huiting
28 september 2011, 21:07
Er kunnen zeker boss pedalen op zolang ze binnen de 120mA blijven.

De prijs!? Ik snap het ook niet. Of ze hebben chinese kinderen naar duitsland gehaald :( of het is crap :dontgeti:.... En ik twijfel aan beide als ik eerlijk ben.

ME.
28 september 2011, 23:32
DD-20 en die zit tegen de 200mA geloof ik...

Daar zijn toch oplossingen voor!

http://www.thomann.de/nl/t_rex_dc_current_doubler_50cm.htm

Trololo
29 september 2011, 07:47
Kan nu geen foto maken omdat alles al ingepakt is voor een trip naar Antwerpen, zal het van het weekend even doen. Hij is iets lager dan een Boss pedaal, ongeveer even breed als een Boss pedaal lang is en dan iets dieper. Erg compact dus.

M.H.Huiting
29 september 2011, 08:23
Daar zijn toch oplossingen voor!

http://www.thomann.de/nl/t_rex_dc_current_doubler_50cm.htm

Ja en dan 18V op m'n delay gooien!? Nee dat lijkt me niet de oplossing.... Losse adapter is geen wereld ramp

Hij is dus erg compact zo te horen... Ik moet me er denk ik dan ook maar één bestellen

Henri H
29 september 2011, 08:32
Ja en dan 18V op m'n delay gooien!? Nee dat lijkt me niet de oplossing........

"the amperage (current, in mA) doubles, the voltage keeps the same,"

Lijkt me wél een oplossing. :)

M.H.Huiting
29 september 2011, 12:00
'DC Cable, that can combine 2 decoupled Outputs of the FuelTank JuicyLucy' Ook als je hem gebruikt op de harley benton pp junior? Zou natuurlijk mooi zijn!

Chiel
29 september 2011, 12:59
DD-20 en die zit tegen de 200mA geloof ik...

En de Eventide Timefactor geeft geen kik onder de 600mA . . .

Gewoon alle outputs maar parallel naar de Eventide toe :). Wie weet doet ie het dan.

Tias
1 oktober 2011, 11:07
Zeg iemand al enig idee hoe die is?
Ik las dat jullie hem wel hadden, maar nog wat druk bezig waren.
Dus, vertel.

Tias
2 oktober 2011, 14:31
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Spanningsnetadaptors/Fame-DCT-200-Multi-Power-Supply-/art-GIT0019066-000

Voor 49 euro, voeding met 8x9vDC 1x12vDC en 1x12VAC
En volgens linkje hier schijnt hij ook nog is ge-isoleerde uitgangen te hebben.
Iemand enige ervaringen mee?

Btw die Harley Benton powerplant heeft 1 common ground ofzo.

Buzzel
2 oktober 2011, 17:28
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Spanningsnetadaptors/Fame-DCT-200-Multi-Power-Supply-/art-GIT0019066-000

Voor 49 euro, voeding met 8x9vDC 1x12vDC en 1x12VAC
En volgens linkje hier schijnt hij ook nog is ge-isoleerde uitgangen te hebben.
Iemand enige ervaringen mee?

Btw die Harley Benton powerplant heeft 1 common ground ofzo.

Dat ding doet het ook, maar heeft wel het formaat van een kleine zeecontainer.

M.H.Huiting
2 oktober 2011, 17:46
Over de fame staat het een en ander wel op dit forum beschreven. Wat ik weet heeft de fame inderdaad geisoleerde uitgangen. De harley benton junior waar we het hier over hadden heeft dit echter ook. En is een flink stuk kleiner dan de fame... Zou uit mn blote hoofd zou de hbjunior zeker vier keer in de fame passen...
Ik heb de hb niet maar wil hem nog wel bestellen

Tias
2 oktober 2011, 21:30
Over de fame staat het een en ander wel op dit forum beschreven. Wat ik weet heeft de fame inderdaad geisoleerde uitgangen. De harley benton junior waar we het hier over hadden heeft dit echter ook. En is een flink stuk kleiner dan de fame... Zou uit mn blote hoofd zou de hbjunior zeker vier keer in de fame passen...
Ik heb de hb niet maar wil hem nog wel bestellen

Ik had gelezen dat de harley benton powerplant geen geisoleerde uitgangen had maar 1 common ground. En dat junior het waarschijnlijk ook had.
Ik denk niet dat ze voor dat geld geïsoleerde uitgangen hebben.

Buzzel
2 oktober 2011, 21:50
Ik had gelezen dat de harley benton powerplant geen geisoleerde uitgangen had maar 1 common ground. En dat junior het waarschijnlijk ook had.
Ik denk niet dat ze voor dat geld geïsoleerde uitgangen hebben.

Het staat wel in de product beschrijving. Lijkt me toch niet dat dit een leugen is.

Tias
2 oktober 2011, 21:51
Het staat wel in de product beschrijving. Lijkt me toch niet dat dit een leugen is.

You never know xD.

M.H.Huiting
2 oktober 2011, 22:11
Ik had gelezen dat de harley benton powerplant geen geisoleerde uitgangen had maar 1 common ground. En dat junior het waarschijnlijk ook had.
Ik denk niet dat ze voor dat geld geïsoleerde uitgangen hebben.

Van de gewone powerplant is het bekend dat die geen geisoleerde uitgangen heeft. Ik ben wel benieuwd waar jij over de junior hebt gelezen dat deze ook geen geisoleerde uitgangen heeft. Je kan hem altijd bestellen en als het dan niet is wat ze in de omschrijving hebben gezegt stuur je hem terug.

Btw jij opperde zelf de fame met geisoleerde uitgangen waarom zou die het voor €50,- wel hebben en de hb junior niet?

Thiez
2 oktober 2011, 22:17
Van de T-rex fueltank zeggen ze ook dat hij geisoleerd is maar dit schijnt ook niet helemaal zo te zijn. Er schijnt nogal wat verschil te zijn in de 'geisoleerd' term lijkt het. Misschien dat een van de techneuten in de werkbank sector er wat meer over kan vertellen.

Tias
2 oktober 2011, 22:23
Die fame is zoals hier al gezegt is een zee-container.
Dat ie zo goedkoop is ligt gewoon aan de techniek die erin zit.
Ze hadden ook dezelfde maar kleinere en duurdere electronica kunnen gebruiken waardoor die niet zo groot zou zijn. Maar dan word hij weer duurder.

Over die feultank, dat staat er geloof ik bij althans, er staat niet op dat hij isolated is.

M.H.Huiting
3 oktober 2011, 08:11
Welke fueltank hebben we het hier over?

En waar zou trouwens moeten staan dat de hb junior niet geisoleerd is?

Tias
3 oktober 2011, 08:39
Welke fueltank hebben we het hier over?

En waar zou trouwens moeten staan dat de hb junior niet geisoleerd is?

Internet.
Maar zo ik er nu over nadenk, kan het zijn dat ie misschien toch geisoleerd is.
Kheb het stukje niet helemaal goed gelezen xD.

Buzzel
3 oktober 2011, 10:29
Van de T-rex fueltank zeggen ze ook dat hij geisoleerd is maar dit schijnt ook niet helemaal zo te zijn. Er schijnt nogal wat verschil te zijn in de 'geisoleerd' term lijkt het. Misschien dat een van de techneuten in de werkbank sector er wat meer over kan vertellen.

Dan moet je even goed lezen op hun website. zie je wel staan dat een aantal outputs geïsoleerd zijn en de rest niet....


MAINS input power plug, 3-pin standard plug
• Voltage selector, 115/230 volts
• eight 9-volt DC output plugs, all sharing the same ground. Giving a total of 500 mA
• one 12-volt DC output with isolated ground, giving 500 mA
• one 12-volt AC output with isolated ground, giving 500 mA
• Blue LED when unit is ON
• Slow burning fuse 250V 250mA

Thiez
3 oktober 2011, 11:00
Dan moet je even goed lezen op hun website. zie je wel staan dat een aantal outputs geïsoleerd zijn en de rest niet....

Ah, bedankt. Ik heb ooit gelezen dat alleen de Pedal power en de flatliner six 'echt' geisoleerd waren en de rest niet hoewel sommige dit wel suggereerde. Zelf interesseerd het me geen reet of hij geisoleerd is of niet, ik werk al jaren met een daisychain en geen problemen mee, dus vandaar heb ik mezelf er nooit echt in verdiept.

Buzzel
3 oktober 2011, 14:13
Ah, bedankt. Ik heb ooit gelezen dat alleen de Pedal power en de flatliner six 'echt' geisoleerd waren en de rest niet hoewel sommige dit wel suggereerde. Zelf interesseerd het me geen reet of hij geisoleerd is of niet, ik werk al jaren met een daisychain en geen problemen mee, dus vandaar heb ik mezelf er nooit echt in verdiept.

Vaak claimen bedrijven het wel, maar als je even goed leest dan zie je wel of het niet of wel geïsoleerd is. Ik wil zelf nog altijd een cioks voeding. zeker een mooi ding dat :P

Tias
3 oktober 2011, 17:19
Zit trouwens dik te tobben of ik een:
Cioks dc-8
BBE Supah Charger
T-rex Fuel Tank Chameleon
T-rex Fuel Tank Junior
Modtone Powerplant
neem.

Iemand ervaring dermee?

Buzzel
3 oktober 2011, 17:41
Zit trouwens dik te tobben of ik een:
Cioks dc-8
BBE Supah Charger
T-rex Fuel Tank Chameleon
T-rex Fuel Tank Junior
Modtone Powerplant
neem.

Iemand ervaring dermee?

Ik zou geen van beide T-rex voedingen nemen. Deze passen niet bij mijn vraag van veel 9volt pedaaltjes. De BBE werkt goed Mr. dynamite heeft die en gebruikt hem zonder problemen. Ik wil zelf ook een Cioks DC-10 die heeft alles wat je hart begeert.

Tias
3 oktober 2011, 17:46
Ik zou geen van beide T-rex voedingen nemen. Deze passen niet bij mijn vraag van veel 9volt pedaaltjes. De BBE werkt goed Mr. dynamite heeft die en gebruikt hem zonder problemen. Ik wil zelf ook een Cioks DC-10 die heeft alles wat je hart begeert.

Wie is mister dynamite?
Daarnaast heb ik niet meer dan 5 pedaaltjes die ik gebruik.
In toekomst misschien meer maar de dc10 is A erg veel, en ook weer wat duur naar mijn idee.

Buzzel
3 oktober 2011, 17:56
Wie is mister dynamite?
Daarnaast heb ik niet meer dan 5 pedaaltjes die ik gebruik.
In toekomst misschien meer maar de dc10 is A erg veel, en ook weer wat duur naar mijn idee.

Mr. dynamite is lid van dit forum. Dc10 is inderdaad duur, maar je krijg er wel veel voor terug naar mijn mening. Als je nog lang denk maar 5 pedaaltjes te gebruiken zal ik wel voor die t-rex junior gaan. In America is hij net zo duur als de PP2+ maar ik weet niet wat de Duane dan doet.

Tias
4 oktober 2011, 08:43
Mr. dynamite is lid van dit forum. Dc10 is inderdaad duur, maar je krijg er wel veel voor terug naar mijn mening. Als je nog lang denk maar 5 pedaaltjes te gebruiken zal ik wel voor die t-rex junior gaan. In America is hij net zo duur als de PP2+ maar ik weet niet wat de Duane dan doet.

Dan is het wel beter ja.
Btw, ik zag zo'n Cioks dc10 voor 200 bij nederland muziek.
Wat voor prijs had jij in gedachten voor zo'n Dc10?

Buzzel
4 oktober 2011, 10:11
Dan is het wel beter ja.
Btw, ik zag zo'n Cioks dc10 voor 200 bij nederland muziek.
Wat voor prijs had jij in gedachten voor zo'n Dc10?

Voor nederland zit hij rond de 200-210 euro. maar in america kost ie 165 euro, maar daar komt wel weer verzendkosten bij op. De haar guitars is officieel dealer van cioks in NL.

Lomeos
4 oktober 2011, 10:47
Voor nederland zit hij rond de 200-210 euro. maar in america kost ie 165 euro, maar daar komt wel weer verzendkosten bij op. De haar guitars is officieel dealer van cioks in NL.

En niet vergeten de invoerrechten (BTW) en inklaringskosten. Dan is je voordeel vaak al weer verdwenen, maar moet je wel langer wachten en heb je een hoop gezeur als er iets niet goed is.

Buzzel
4 oktober 2011, 11:57
En niet vergeten de invoerrechten (BTW) en inklaringskosten. Dan is je voordeel vaak al weer verdwenen, maar moet je wel langer wachten en heb je een hoop gezeur als er iets niet goed is.

Daarom heb ik ook geen voeding uit Amerika gehaald.

Tias
4 oktober 2011, 17:25
Haha xD.
Dan weet ik in ieder geval wat ik niet moet doen.
Is bestellen bij die Thomann een beetje oke?

Buzzel
4 oktober 2011, 17:41
Haha xD.
Dan weet ik in ieder geval wat ik niet moet doen.
Is bestellen bij die Thomann een beetje oke?

Thomann is de bom. goeie klantenservice. 30dagen kan je je geld nog terug krijgen bla bla. Alleen lastig dat het uit duitsland moet komen.

tomdiedom
4 oktober 2011, 17:51
Alleen maar positieve ervaringen met Thomann.

Tias
5 oktober 2011, 09:08
Okej, dan uhm.
Ga ik binnenkort denk ik de supa chargah bestellen.
Kunnen we beginnen met bouwen van een pedalboard.

M.H.Huiting
5 oktober 2011, 09:40
De supa charger zou ik eerst ook bestellen, maar ik heb net een 2e hands pedal power 2+ gekocht. Minder voor betaald dan een nieuwe supa charger! :cooler:

De nieuwe hb pp junior heb ik de komende tijd dus niet nodig hoewel ik wel benieuwd ben of die een beetje bevalt...

Tias
5 oktober 2011, 11:05
Nice.
Ik kan niet zoveel van die voedingen vinden op marktplaats.
Dus dat zit er niet zo in voor mij xD.

M.H.Huiting
5 oktober 2011, 11:31
Er zijn meer sites dan marktplaats... Bijvoorbeeld ebay, 2ehands, gitaarmarkt etc... Maar mocht ik deze niet tegen zijn gekomen dan had ik gewoon de bbe besteld!

Henri H
5 oktober 2011, 13:34
BBE heeft een goede service trouwens, tenminste, daar lijkt het op.
Ik heb een 2ehands BBE Soul Vibe (effect pedaal) gekocht via MP, maar daar ontbraken de batterij-deksel en de rubber onderkant.
Ik heb dit gemaild naar BBE, en ze mailden mij terug dat ze deze onderdelen gratis opsturen. :ok:
Ik heb ze echter nog niet ontvangen, maar ik ga ervan uit dat dat ook nog wel even kan duren, aangezien het uit de USA moet komen.

Tias
5 oktober 2011, 18:25
Okej, dan ga ik even zoeken op die sites.

En ik hou van dat soort bedrijven met die service.

Btw, thanks voor alle adviezen.
Al heb ik niet eens het topic gestart xD.

Buzzel
5 oktober 2011, 18:30
Voodoo lab heeft ook goeie service. Ik heb ook een pp2 gekocht op MP alleen vertoont deze kuren. Na wat mailen met voodoo lab zeggen ze dat ze hem kosteloos willen repareren en terug sturen. Alleen heb ik geen idee hoe ik iets moet opsturen naar usa als het om duane gaat.

Tias
5 oktober 2011, 20:28
Misschien even de duane mailen/bellen.
Wellicht staat er wat op hun site.

the sure thing
5 oktober 2011, 22:47
Misschien even de duane mailen/bellen.
Wellicht staat er wat op hun site.

Is al een topic over!

peter_heijnen
6 oktober 2011, 11:14
dus vandaar heb ik mezelf er nooit echt in verdiept.
Maar dan wel van alles lopen roepen, gek he dat je op internet zoveel tegenstrijdige dingen leest? ;)

Tias
9 oktober 2011, 17:15
Zeg, weet iemand hoelang het duurt voordat iets binnen is als je het bij thomann bestelt?

Buzzel
9 oktober 2011, 17:25
Zeg, weet iemand hoelang het duurt voordat iets binnen is als je het bij thomann bestelt?

2 a 3 dagen?

Jep http://www.thomann.de/nl/helpdesk_shipping.html?country=nl

Tias
9 oktober 2011, 17:37
Chill =D/.

Tias
10 oktober 2011, 09:32
Orderd the BBE

HaroldA
20 juli 2012, 16:08
Orderd the BBE

Bump! :ok:

Hoe bevalt de BBE Supa-Charger? Ik heb ook wat voedingen op een rijtje gezet en dat is tot nu toe de beste kandidaat (op papier).

Buzzel
4 augustus 2012, 17:22
Bump

Mr. dynamite heeft ook de BBE, doet het dacht is er goed bij hem. En met uber custom racing stripes :P

HaroldA
4 augustus 2012, 17:27
... inmiddels heb ik de Cioks DC8 besteld ...

Buzzel
4 augustus 2012, 17:33
:ok: Prijzig, maar lijkt mij heel mooi dingetje.

HaroldA
4 augustus 2012, 17:38
:ok: Prijzig, maar lijkt mij heel mooi dingetje.

169 credits bij rockpalace

kokeleko
4 augustus 2012, 19:49
Ik heb ze alle beide, de junior doet het perfect als je bijvoorbeeld een delay in je loop wilt, de grotere powerplant bromt dan als een malle.
Dus ik concludeer dat ze dan geïsoleerd zijn op de junior. Heb aan de junior een Korg pitchblack, Line6 relay30, Boss ch-1, Peak fcb4n midifootcontroller, Masotti blackbox(omgekeerde polariteit) en een Digitech bad monkey aanhangen en alles is muis stil en probleemloos.

Ko.

Buzzel
4 augustus 2012, 20:01
moet is een keer zon junior kopen en hem uit elkaar slopen of hij echt geïsoleerd is en meteen zien hoe ze dat zo goedkoop doen.

Dimitri92
4 augustus 2012, 20:22
Kleine losse trafootjes van 220 naar 9? Niet snel te vinden maar t is een optie. Junior heb er maar 5 ook ofzontoch? Of lul ik nu compleet onzin ? :seriousf:

Buzzel
4 augustus 2012, 20:33
Kleine losse trafootjes van 220 naar 9? Niet snel te vinden maar t is een optie. Junior heb er maar 5 ook ofzontoch? Of lul ik nu compleet onzin ? :seriousf:

Maakt thuis een voeding, heb ik ook losse trafo's (2X9 volt per trafo). Kom je nog steeds op bijna 80,-

heb je wel 200mA per uitgang :D