PDA

View Full Version : weber speakers



jumperpants
27 september 2011, 16:16
waar kun je hier in nederland aan weber speakers komen? ik heb er een nodig voor mijn 5e3

Van Dattum
27 september 2011, 19:16
Bel Sander de Gier van De Gier Guitars eens, die verkoopt Weber.

Rutger
28 september 2011, 09:45
Maar geen speakers. Tenminste, toen ik hem erom vroeg zei hij dat ie er niet aan wilde beginnen vanwege het (wan)beleid van Weber voor alles buiten de USA.

Verduin Electronics (http://www.verelec.com) wil ze wel voor je bestellen.

Verwacht overigens niet dat Weber zo goedkoop is als ze in de USA worden aangeboden, de verzendkosten die worden gerekend maken de speakers nog behoorlijk prijzig.

Koeloe
28 september 2011, 17:12
Verduin Electronics (http://www.verelec.com) wil ze wel voor je bestellen.

Hij doet geen zaken meer met Weber. Ik had een paar weken dezelfde vraag gesteld aan hem.

jumperpants
28 september 2011, 21:44
maar hoe komen de mensen hier op gitaarnet dan aan weber speakers???:confused:

Freeqi
28 september 2011, 22:34
all been there done that ...

1. Weber is niet consistent in produktie. Als je één of twee speakers bestelt heb je uiteraard geen referentie, als je er 10 bestelt, meetapparatuur hebt en een maand later nog eens 10 bestelt wel ;-)
2. transportkosten zijn id torenhoog tenzij iemand wil investeren in een zeevracht met container maar dan zal je zien dat door het uitgebreide gamma net de persoon in kwestie een andere imp wil of andere magneet of ... zit je daar met je (dure) stock. Ze gebruiken ook enkel Fed Ex en laat dat in Belgie dan bvb weer een zooitje zijn.
3. zoals met vele amerikanen is het daar 'we first' en dan de rest en dat voel je na een tijd. ttz je bestelt, je betaalt en dan wachten ...
4. na een tijd kijk je daar ook door, veel hype maar baskets komen uit china, magneten ook enz ... en probeer maar eens een 100W alnico te maken met dezelfde minimale coilgap als een echte oude silverbell ... tja ...
5. Weber heeft ook helemaal geen dealer policy wat niemand motiveert daar stock en € in te investeren

dus als je weber wil: neem je je visakaart en bestel je zelf (en shoot in the dark want ergens testen is er uiteraard niet bij ... zie ook puntje 1 :-))

Wij prefereren dit: sluit je amp aan op systeem en dan tapdansen op grote footswitch en instant schakelen tussen 8 verschillende speakers ;-) Koop je tenminste niet blind een speaker ?

http://img40.imageshack.us/img40/685/switchcabs.gif

uiteraard kasten met gescheiden compartimenten voor elke 12" btw

jumperpants
29 september 2011, 08:12
wat is dan een alternatief voor de weber 12A125-O?

Freeqi
29 september 2011, 08:18
gewoon Jensen P12Q of P12N ...

Rutger
29 september 2011, 10:19
Hij doet geen zaken meer met Weber. Ik had een paar weken dezelfde vraag gesteld aan hem.

Ah, hij heeft t dus ook al opgegeven :seriousf:

Maar dan kun je beter gewoon zelf in de USA bestellen. Wellicht dat het kwa verzendtijd/kosten helpt om het niet direct bij Weber te doen maar bij een erkende webshop.

PeeVee
29 september 2011, 12:20
gewoon Jensen P12Q of P12N ...
Eminence Red Fang, prima speaker voor 5E3! Wel hoog rendement dus gaat vrij hard (ruim 3 dB meer dan andere speakes). Kan een voordeel zijn. Breekt wel lekker op maar zoals gezegd, volume is dan wat hoger.

Freeqi
29 september 2011, 22:46
mmm en wat kost een red fang tegenwoordig (made in china) ...
P12Q is 110€ btw inc lijst ...

jumperpants
30 september 2011, 15:29
mmm en wat kost een red fang tegenwoordig (made in china) ...
P12Q is 110€ btw inc lijst ...

maar de jensen replicas klinken niet zoals de oude jensens en de webers wel

dus dan wordt het maar een vintage jensen.. daar gaat mijn geld

PeeVee
30 september 2011, 19:01
Ik heb nog een '61 Jensen P12R met een scheur in de conus. Zelf laten vallen, kwam met conus op de hoek van een kartonnen doos. Conus is verder goed en origineel. Met vloeipapier en wat lijm is daar wel iets van te maken, interesse?

Freeqi
30 september 2011, 19:48
maar de jensen replicas klinken niet zoals de oude jensens en de webers wel

dus dan wordt het maar een vintage jensen.. daar gaat mijn geld

en dat heb je zelf vastgesteld met een A-B-C test naast elkaar of 'van internet' ;-)

jacky
30 september 2011, 20:04
en dat heb je zelf vastgesteld met een A-B-C test naast elkaar of 'van internet' ;-)

+ 1 die Ri jensen klinken heel behoorlijk webers vaak wat brutaal en stug en een originele jensen klinkt HEEL anders mijn ervaringen komen uit vergelijk met P10Q en P12Q

Freeqi
30 september 2011, 21:58
klopt ... voorbeeldje: we hebben nu een systeem waar je instant 8 speakers kan schakelen met zelfde kast. laatst test gedaan met alle alnicos die we liggen hadden: gold celestion, tayden, P12N, silverbell enz. En wat blijkt ? de Jensen P12N was de donkerste van allen. Als je dan surft op internet wordt er in US omgekeerde geclaimd ... internet is internet ik geloof nog enkel wat ZELF gehoord heb ;-) En amerikanen en hun smaak heb ik ondertussen ook wel gehad ...

jacky
1 oktober 2011, 16:22
klopt ... voorbeeldje: we hebben nu een systeem waar je instant 8 speakers kan schakelen met zelfde kast. laatst test gedaan met alle alnicos die we liggen hadden: gold celestion, tayden, P12N, silverbell enz. En wat blijkt ? de Jensen P12N was de donkerste van allen. Als je dan surft op internet wordt er in US omgekeerde geclaimd ... internet is internet ik geloof nog enkel wat ZELF gehoord heb ;-) En amerikanen en hun smaak heb ik ondertussen ook wel gehad ...

Als je de Jensen P12N met de celestion gold vergelijkt vind ik dat de jensen losser is en eerder opbreekt sneller op klank bij lagere volumes De Gold heeft een beetje meer volume nodig (getest in tweed twin dus wel open back)

Wel alle twee prima speakers trouwens

Voor een tweed deluxe kan je evt ook aan een blue alnico denken trouwens (echter niet de goedkoopste optie) of een mooie G12H heritage om wat groter bereik te krijgen (en wat meer volume)

En inderdaad er wordt op internet een hoop beweerd en meningen worden du gevormd door mensen die het meeste roepen.
Zelf testen is duur maar wel zeer bevredigend ....en leuk om te doen.

Freeqi
1 oktober 2011, 16:57
Leuk te horen dat er nog mensen zijn met goeie oren en een objectief oordeel jacky.

Dat stugge hebben wel meer alnicos last van. Vandaar soms ook de (iets) mindere bassrespons. Dat heeft te maken met de smallere gap die ze (eigenlijk moeten als je een échte wil ;-)) gebruiken. Een Celestion Blue bvb ga je ook niet kapot spelen op de spoel eerder decentreren/vastlopen. Spoelen kunnen wel meer aan dan 15W, ophanging niet ... Gold heb ik nooit opengehaald/reconed dus weet niet.

nu is een deluxe (als een goeie of authentieke copy is toch) eigenlijk een amp die als je ze op bodeplotter zet pak meer laag en laag-mid versterkt en overstuurt op de fazedraaier. (wordt ook weer veel over gemolken op internet enz over de eindtrapoversturing enz.) noop, Is de fazedraaier die overstuurt eerder dan de power amp. Dat geeft dat fizzy/fuzzy vuile randje. Wordt ook assymetrisch dan. Dus is een amp die wel met veel speakers gaat wegkomen als ze maar wat bite in mid en hoog hebben. (Blue en gold hebben beiden vrij veel bite) Donkere speaker op deluxe gaat nooit goed werken. In theorie zou zelfs een V30 daar ok moeten in klinken ? G12H kan id ook perfect. proberen maar ... op zoek naar een goed bijtende speaker voor ietwat scooped of eentje met véél mid. Wegblijven van veel bas en lo-mid.

GretschGuy
1 oktober 2011, 16:58
maar de jensen replicas klinken niet zoals de oude jensens en de webers wel

dus dan wordt het maar een vintage jensen.. daar gaat mijn geld

Vintage Jensen alnico's zijn zo'n vijftig jaar oud. Die klinken dus ook niet meer zoals ze klonken toen ze de fabriek uitgerold kwamen. Daarmee wordt 't vergelijken van oude speakers met re-issues 'n wat zinloze exercitie. En van 'n speaker die nieuw klinkt als 'n vijftig jaar oude speaker, is 't afwachten hoe 'ie na 'n paar jaar stevig gebruik klinkt.

De meeste vintage Jensen's die te koop worden aangeboden zijn trouwens bagger. Al zijn ze dat niet, je betaalt tegenwoordig 'n fortuin voor 'n speaker die 't elk moment kan begeven.

De RI Jensen P12Q is trouwens 'n prima klinkende speaker. Of 'ie nou precies hetzelfde is als 't origineel of niet.

kungalo
19 juni 2012, 23:12
De speakers zijn te bestellen via www.weberspeakerseurope.com (http://www.weberspeakerseurope.com)
De dealer/importeur is gevestigd in Nederland. :rockon:

Gearjunkie
20 juni 2012, 21:36
De speakers zijn te bestellen via www.weberspeakerseurope.com (http://www.weberspeakerseurope.com)
De dealer/importeur is gevestigd in Nederland. :rockon:

Niet een site die vertrouwen wekt hoor... Klik eens op een product, dan opent een e-mail bericht...

Freeqi
20 juni 2012, 21:46
een dealer importeur heeft stock hé die hij indoet via zeevracht/container, die bestelt niet door met jouw centen ? Wedden dat het minstens een maand duurt als je iets bestelt eer je iets ziet of hoort ? Is gewoon een website van iemand die dealercondities heeft maar geen enkele speaker op stock ...