PDA

View Full Version : ''Morning Glory'' - fingerstyle



Merelvh
27 september 2011, 15:09
Hierbij een van mijn laatste stukken.. Gespeeld op mijn nieuwe Taylor 12 fret!

http://www.youtube.com/watch?v=vy3eBDzfVWY

Ik doe met dit nummer ook mee met Op weg naar het Nieuwjaarsconcert Compositiewedstrijd.
Ik zou het leuk vinden als jullie konden stemmen. :)
http://www.jongnbe.nl/composities/1316617014

Groetjes!

pasqual
27 september 2011, 23:22
Heel mooi Merel, hoewel het af en toe ritmisch gezien iets rammelt. ( of bedoel je dat zo? )
Ik vind deze ook erg mooi:http://www.youtube.com/watch?v=Ze62PI5Mhjs&NR=1

Ik heb in ieder geval op je gestemd....pfff, 17 jaar en pas 4 jaar gitaar spelen? Dat wordt nog wat!

Jedeel
28 september 2011, 00:17
Ik heb in ieder geval op je gestemd....pfff, 17 jaar en pas 4 jaar gitaar spelen? Dat wordt nog wat!

Heb ook op je gestemd!
Ik denk dat de ritmische 'probleempjes' wat te maken hebben met over de capo spelen. Lijkt mij ook erg lastig.
Ik doe het je in geen geval na!!! ;)
Mooi vond ik de tempowisseling rond 2.33 s. :blast:

Triggy
28 september 2011, 06:47
Mooie compositie en erg leuk met die halve capo. Hier en daar een kleine hapering maar verder erg goed gespeeld hoor!:cheerup:
En natuurlijk gestemd *****! Succes en go for it!

BibixMusic
28 september 2011, 10:03
Geweldig!

Serieus, en ik vind de titel er ook perfect bij passen :)
Heb op je gestemd :D

Ernest01
28 september 2011, 14:09
Mis in deze compositie de melodie-lijn. Misschien komt dat doordat de 'duim-partij' nogal overheerst. Hierdoor komen de hogere snaren minder tot hun recht. Afgezien van de - al genoemde - haperingen, goed gespeeld. Hoop dat als ik nog eens 'groot' ben het ook zo te kunnen.... ;)

Duhsjaak
2 oktober 2011, 03:12
Hi
Toen onze kinderen klein waren heb ik 7 kristallen aan het houtwerk van het keukenraam gehangen. Als de zon schijnt komen er daardoor, heel vrolijk, allemnaal gekleurde vlekken op de muur.

Het is dus normaal licht dat door de kristallen wordt gebroken.

Dat is ook iets dat mij opvalt in je timing. Je timing is gewoon timing, maar lijkt een fractie anders dan normaal. Wat het alleen maar zonniger maakt. Daarbij heb ik het niet over de hapering waarover hier en daar wordt gesproken hè?

Het mooiste DAT* iemand in mijn ogen kan bereiken is een eigen hoekje, waarin hij/zij zijn/haar eigen ding kan doen.

Heel vaak is dat een grillige zoektocht naar een onbekend doel. En je bent spekkoper (gek eigenlijk spekkoper, ik ben nog wel een veggie) als je dat ooit bereikt.

Dat je dat zo jong al lukt is echt heel bijzonder. En maakt mij bijzonder blij, want er is al genoeg op de radio waarvan je denkt eh....... laat maar.

Of je nou hapert of bewust vertraagd ben ik nog niet uit. Ik gok op het laatste, omdat het geheel een soort vrijheid opeist waarbinnen dit mogelijk wordt.

Het lastige is wel dat je door ineens teveel vrijheid op te eisen, je telkens een nieuw publiek moet zien aan te trekken.

Ik behoor tot die personen, die je EP wilden kopen en dat nog niet hebben gedaan. Daarover heb ik je een PMmetje gezonden.

Ik behoor ook tot die personen die uitvoeren, hetgeen is gepast bij nummers van die kaliber:
Ik neem mijn hoed af en buig, totdat mijn neus mijn espadrilles raakt.

Trouwens ook een heeeeeeel fijn nummer (Herfst) DAT je met Arnoldo Lopez op YouTube hebt gezet. Vandaar mijn opmerking over de kristallen. Je speelt heel listing om de exacte tel heen. Pure genius!

Ik heb nog een opmerking over Morning Glory: Pas op met je voet op de grond: Als ik hem op de koptelefoon afspeel, denk ik steeds dat er iemand op de trap loopt!

Voor de rest: Klasse meid!

Vriendelijke groet, Gus

*Op je site maakt je de veel voorkomende fout, dat je het hebt over iets 'wat' je hebt opgenomen. Verbeter dat effe, als je wilt. 'Wat' is een vraag. Wat heb ik opgenomen? Dat is een aanwijzing. Iets, dat ik heb opgenomen dus. Sorry. Het ziet er professioneler uit als het taalkundig klopt.

Merelvh
2 oktober 2011, 09:08
Bedankt allemaal, ook voor het stemmen! Ik weet dat geen 100% perfecte opname is, maar daar ga ik eigenlijk ook niet voor. Als het gevoel in de opname goed zit dan vind ik het goed, als het voor een CD is zou ik er wel héél anders naar kijken.

@ Gus, dankjewel. Ik ben blij dat je mijn ietwat andere timing wel waardeert. Ik werk er zelf nog steeds aan. Dankjewel voor je aardige woorden :)
En ik zal het op mijn site verbeteren, stom!

grayfink
2 oktober 2011, 09:58
Mooi :)

5 sterren gestemd. :ok:

DTmaster
3 oktober 2011, 11:31
Nice... love this :)

Don Capo
5 oktober 2011, 12:47
Fijn hoor, het betere werk. Heb uiteraard ook even op je gestemd. Mooie controle, kan hier uren naar luisteren. Sfeer doet me op de een of andere manier erg denken aan Laurence Juber.

Merelvh
5 oktober 2011, 14:13
Dankjulliewel!

Fijn hoor, het betere werk. Heb uiteraard ook even op je gestemd. Mooie controle, kan hier uren naar luisteren. Sfeer doet me op de een of andere manier erg denken aan Laurence Juber.
Dankjewel :) Ik vind Laurence Juber ook erg goed, ik begrijp wel wat je bedoelt.. bedankt.