PDA

View Full Version : Mijn Boss CE-2 werkt niet naar behoren



Greasemouth
26 september 2011, 20:17
Nadat ik mn CE-2 een tijdje langs de kant had liggen, dacht ik vandaag maar weer eens met wat chorus ipv distortion door mn versterkertje te gaan spelen. Niet dus....

Nadat ik m'n CE-2 had ingeplugd, en het daarna intrapte, kreeg ik geen rood ledje te zien, en bijna geen Chorus op mn geluid. Mijn CE-2 is het enige pedaal in de lijn tussen de gitaar en de versterker. Het zou kunnen zijn dat het ledje stuk is, maar dan nog zou ik een fatsoenlijk geluid eruit moeten krijgen, maar nee. Toevallig kreeg ik net toen ik het nog eens probeerde,(ja je weet maar nooit...) een fractie het echte geluid eruit. Ik heb meerdere kabels geprobeerd, de batterij gecheckt, en daar komt genoeg uit om een ander pedaal mee te voeden. Dus ik ben radeloos, wie o wie weet wat ik moet doen, of moet ik toch maar naar de pro's gaan hiervoor?

Lomeos
26 september 2011, 22:51
de batterij gecheckt, en daar komt genoeg uit om een ander pedaal mee te voeden.

Wat voor ander pedaal? Op de 'lege' batterijen van mijn chorus doet mijn fuzz het nog een half jaar. Ik zou toch eerst even een adapter of een nieuwe batterij proberen.

DemolitionColorScheme
27 september 2011, 09:31
Wat voor ander pedaal? Op de 'lege' batterijen van mijn chorus doet mijn fuzz het nog een half jaar. Ik zou toch eerst even een adapter of een nieuwe batterij proberen.
Dit.
Of anders:
... Dirk_Hendrik!

Greasemouth
27 september 2011, 12:42
Wat voor ander pedaal? Op de 'lege' batterijen van mijn chorus doet mijn fuzz het nog een half jaar. Ik zou toch eerst even een adapter of een nieuwe batterij proberen.

Als dat geen goed advies is, het werkt namelijk weer. Lang leve Duracell, maar toch maar eens naar een voeding gaan kijken....

flo123
28 september 2011, 00:05
Een chorus pedaal slurpt je batterijen erg snel leeg. Niet echt lekker voor het milieu noch je portemonnee. Wat die dingen betreft is het inderdaad een goed idee een adapter-voeding te gebruiken. Doen! :)

BamBuFan1
28 september 2011, 01:14
Een chorus pedaal slurpt je batterijen erg snel leeg. Niet echt lekker voor het milieu noch je portemonnee. Wat die dingen betreft is het inderdaad een goed idee een adapter-voeding te gebruiken. Doen! :)

9 mA volgens BossArea. Vast dus wel mee (vergeleken met mijn Boss RV-2 (130 mA)... ;)

flo123
29 september 2011, 01:57
9mA slechts?! Da's ook weinig voor een chorus.

M.H.Huiting
29 september 2011, 08:30
9mA slechts?! Da's ook weinig voor een chorus.

Moet volgens mij wel kloppen...http://stinkfoot.se/archives/867

Dirk_Hendrik
29 september 2011, 09:43
Zou ik eens moeten meten. Currend draw voor BBD gebaseerde effecten is afhankelijk van de kloksnelheid. Meer bij een hogere chorus rate of een lagere delaytijd dus.