PDA

View Full Version : Gitaar in koffer verzenden



Trecion
26 september 2011, 18:01
Het is misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om een gitaar in een koffer te verzenden via Post NL. Natuurlijk wel aangetekend/verzekerd.

En moet er dan nog een doos om het koffer of is dat overbodig?

BobvanKempen
26 september 2011, 18:06
Het is misschien een stomme vraag, maar is het verstandig om een gitaar in een koffer te verzenden via Post NL. Natuurlijk wel aangetekend/verzekerd.

En moet er dan nog een doos om het koffer of is dat overbodig?

Dat ligt er maar net aan welke gitaar. Een Fender of Fenderachtige, geen enkelo probleem. Een gibson of iets aanverwants zou ik toch wat voorzichtiger mee zijn en iig een heel stuk beter inpakken (halspen los, snaren eraf of los en de hals goed ondersteunen).

YannickH
26 september 2011, 18:12
en waarom?
een gibson krijg je gewoon aan helemaal speelklaar in de koffer hoor...
en de koffer zit gewoon in een kartonnen doos

BobvanKempen
26 september 2011, 18:17
en waarom?
een gibson krijg je gewoon aan helemaal speelklaar in de koffer hoor...
en de koffer zit gewoon in een kartonnen doos

Ik ga er voor het gemak van uit dat TS het heeft over het zelf verzenden van een gitaar.

YannickH
26 september 2011, 18:19
Ik ga er voor het gemak van uit dat TS het heeft over het zelf verzenden van een gitaar.

dat maakt toch geen enkel verschil uit:dontgeti:

Mesjoggah
26 september 2011, 18:20
gewoon in de koffer, paar flinke stroken ductape eromheen , etiket er op en versturen.

BobvanKempen
26 september 2011, 18:22
dat maakt toch geen enkel verschil uit:dontgeti:

Nou ervanuit gaande dat TS geen Gibson Kartonnendoos bij de hand heeft, verpakkingsschuim ook zo niet 1,2,3 heeft liggen maakt dat dus wel uit. De hals van een Gibson of aanverwante gitaar zijn nou eenmaal een heel stuk kwetsbaarder. Ik heb regelmatig gitaren verzonden (en nog steeds) en alleen bij een Epiphone en een Gibson is de gitaar ooit met een gebroken nek aangekomen. Met Fenders nog nooit last van gehad.

Koeloe
26 september 2011, 18:42
Ik heb ooit eens een gitaarkoffer verzonden in een doos, welke ik zelf gemaakt had van 2 grote dozen van de supermarkt. Proppen papier van kranten erin voor opvulling en inwikkelen met ducktape.

Trecion
26 september 2011, 18:50
Het gaat hier om een Jackson DKMG en het zelf verzenden ervan.

de gitaar kan niet los bewegen in het koffer. ik ben meer bang dat ze de gitaar eruit halen en dat soort onzin.

Jay75
26 september 2011, 18:56
Gitaar in Koffer, koffer in doos en verzenden, verder niet moeilijk doen.
Gewoon goed verpakken. Krijg dagelijks Gibsons / Epiphones in dozen binnen en nog nooit een headcrack gezien ;)
Dus wel een doos erom, ga naar je local guitarshop en vraag om een doos....ik geef ze ook altijd gewoon.

Cheers en succes

Trecion
26 september 2011, 18:58
oke bdeankt.

bass blom
26 september 2011, 19:16
ja ik zou het ook nooit doen zonder doos