PDA

View Full Version : help, mijn solo's verzuipen!



sunday violence
28 mei 2003, 15:49
welk pedaal is er geschikt om een lekkere leadsound te krijgen?? ik ben namelijk niet tevreden met mn avt150H lead kanaal, die wil niet echt knallen, waardoor de solo's niet mooi doorkomen.

iemand suggesties??

ik heb het al een keer eerder gevraagd maar niet echt een antwoord gekregen dus vraag ik t gewoon nog maar een keer :)

zZoRgO
28 mei 2003, 15:51
Boss GE-7
of gelijk welke andere equalizer pedaal

LordRiffenstein
28 mei 2003, 16:08
Wat bedoel je met niet lekker knallen?

Een equalizer kan helpen maar een delay oko om je klank wat voller te maken. Er zijn meerdere wegen, hangt alleen maar af van waar je naartoe wil!

sunday violence
28 mei 2003, 16:12
nou daar bedoel ik mee dat hij er niet uit springt. Ik heb altijd de gain helemaal open dus ik speel met een beste muur van geluid, en als ik dan overga op het lead kanaal om te soleren gaat ie wel een stuk harder, maar de noten komen er heel dun uit, vooral de hoge. het word heel gruisig en het is zeker niet mooi.
ik ben op zoek naar een heel mooi scheurgeluid met veel sustain a la slash, gary moore je kent het wel. en ik ben benieuwd of ik dat uit een pedaal kan halen.

RadiuS
28 mei 2003, 16:16
ik gebruik een Boss CS-3 compressor sustainer vóór mn overdrive/distortion pedaaltje en daarmee krijg ik echt een zingend, voller geluid voor solo's (meer gain, attack, sustain). Alleen het volume zelf gaat er niet echt door omhoog (moet je live maar met volumeknopje op gitaar regelen ofzo).
als je dit pedaaltje combineert met de overdrive in je amp zal je best goed gary moore kunnen krijgen, mij lukt t wel met CS-3 en OS-2...

Polytheme Pam
28 mei 2003, 16:18
ik denk dat je eerst even naar je gitaar moet kijken...wat is het er voor 1?

sunday violence
28 mei 2003, 16:31
epiphone les paul, met dimarzio's
ibanez sa160QM
koreaanse stratocaster

PluueeR
28 mei 2003, 16:39
Een Delay??? Ik gebruik er gewoon een Overdrive pedaal voor, volume wat harder dan de scheurkanalen van mijn versterker en gaan met die banaan.

zZoRgO
28 mei 2003, 16:41
mja, een delay gebruik ik idd ook bijna altijd...

sunday violence
28 mei 2003, 16:42
moet je een distortion pedaal nou via de effectenloop van je versterker doen of gewoon tussen je giaar en versterker prikken?

en bij een multieffectenbak??

Polytheme Pam
28 mei 2003, 17:52
wah/overdrive/distortionpedalen altijd tussen gitaar en versterker (dus niet in de FX-loop) Mijn eigen Multi-effectenbak zit in de loop, maar is ook een TC-Electronic G-Major (geen pre-amp/scheur) alleen maar mod. effecten...(delay, flanger, chorus etc.)

Carpe Diem
28 mei 2003, 18:48
ik gebruik 2 Marshall Jackhammers. eentje voor het scheurgeluid en de ander om het volume wat op te krikken. lukt wel prima. maar misschien is het toch wel een goed idee om zo'n overdrive pedaal te kopen. maar ik ben nogal een leek op dat gebied. gewoon spelen, niet teveel kutten met die effecten

Negative K3 fan
28 mei 2003, 19:21
je gain niet zo hoog zetten helpt zeker, vooral live en in een band wordt je sound er een stuk duidelijker en helderder en zelfs zwaarder van. Dan moet je er iets meer mids indraaien (contour lager als je een marshall hebt) en een volume boost erbij.

marc_o
28 mei 2003, 22:50
meer mid indraaien, mid heeft volume, je moet goed beseffen dat je "thuisgeluid" niet zondermeer je livegeluid is, minder bas en treble, want die zitten al in de basgitaar en de bekkens en zang, meer mid laat jouw gitaar er beter uitkomen, wellicht klinkt dit geluid dat niet naar je zin als je in je eentje thuis zit te spelen, maar in een band kom je beter door de mix en heb je wat meer definitie.....trust me, heb jaaaaaaaaaaaaaaren van optreden achter de rug (en hopelijk voor de buik)....mid is tone

Bins
28 mei 2003, 22:55
Minder gain, meer mids (zie ook andere posts). Als je minder gain gebruikt, dan wordt het allemaal iets "duidelijker", en mids zorgen ervoor dat je er goed doorheen komt.

Ik gebruik zelf, omdat ik maar 1 kanaal heb, een Dano eq. pedaaltje met een "omgekeerde V" (dus een mid-boost) en een heel pietsiebeetje extra volume. Werkt als een tiet.

Mitch
29 mei 2003, 01:16
Als je een AVT hebt en een lead-sound wil à la Slash, kijk dan eens naar de diverse buizenpedalen (vloer-pre amps) als Mesa V-Twin of Bottle Rocket, H & K Tube man/ factor, Ibanez Tube kIng, dat soort dingen.
Geeft sowieso meer dynamiek. Aan een puur overdrive pedaaltje zul je niet zo veel hebben voor een lead-sound op een AVT.

sunday violence
29 mei 2003, 13:49
meer mid indraaien, mid heeft volume, je moet goed beseffen dat je "thuisgeluid" niet zondermeer je livegeluid is, minder bas en treble, want die zitten al in de basgitaar en de bekkens en zang, meer mid laat jouw gitaar er beter uitkomen, wellicht klinkt dit geluid dat niet naar je zin als je in je eentje thuis zit te spelen, maar in een band kom je beter door de mix en heb je wat meer definitie.....trust me, heb jaaaaaaaaaaaaaaren van optreden achter de rug (en hopelijk voor de buik)....mid is tone

hee daar zeg je wat. ik had altijd mijn mid een beetje teruggedraaid voor dat 'scoop' geluid zoals ze dat bij marshall noemen, maar het klinkt inderdaad een stuk beter als ik met soleren de mid naar bovendraai! dank je, wat suf trouwens dat ik dat niet eerder heb gedaan :-?

maar het probleem is dat ik mijn beide OD kanalen met dezelfde instellingen moet gebruiken, dus ook slag met veel mid, das weer wat minder

wanna1
31 mei 2003, 21:23
geen multi effecten, oprotten met die dingen aaaaaah
gewoon even een boss GE-7 kopen perfect, en naar eigen smaak te doseren.
kortom veel tonale mogelijkheden en leuk als boost.
ben er alleen nog net over uit of ie in de effect loop moet of gewoon voor de versterker.
tot nu toe klinkt voor de versterker beter.