PDA

View Full Version : Waarschuwing! Niet voor de Tele Puristen. HNGD inside!



BobvanKempen
26 september 2011, 14:04
Hallo allemaal,

De overstap is dan toch een feit. Van Les Paul speler naar Tele liefhebber in een maand of 3 (thanx McWilliams, gouden tip!). Alleen na de aankoop van de Custom Shop Tele miste ik toch wel het humbucker geluid dus dat moest natuurlijk zsm opgelost worden.

Via MP zag ik vervolgens de ideale Tele voor erbij. Gemailt en gevraagd of verzenden een probleem was (had niet de tijd zon eind te gaan rijden), betaald en zaterdag kwam ze dan binnen. Gitaar is optisch is zeer goede staat voor de leeftijd (1988 ) alleen de frets moeten zeer binnenkort gevlakt of vervangen worden (met mijn mazzel zal het het laatste wel zijn).

De vorige eigenaar heeft er dezelfde schakeling in laten zetten als bij een PRS en de gitaar heeft 10 verschillende mogelijkheden. Elementen zijn: Suhr DSV in de nek, Suhr V60m-lp in het midden en een Suhr DSV+.

Anyway, picca time!

http://i55.tinypic.com/16291i.jpg

http://i56.tinypic.com/15pihja.jpg

http://i53.tinypic.com/5b8jy8.jpg

http://i53.tinypic.com/245xyz4.jpg

macwilliams
26 september 2011, 14:18
Nice, mooi blauw isnie lillek:ok:

BobvanKempen
26 september 2011, 14:19
Nice, mooi blauw isnie lillek:ok:

Ik vind blauw voor gitaren bijna altijd te gek, dit "gun metal blue" is dan wel weer apart en zie je volgens mij niet zo heel veel. Maar al was tie oranje geweest had ik hem nog gekocht denk ik.

guitarkid
26 september 2011, 14:24
Maar is dit niet een beetje een als Tele vermomde Les Paul met een singlecoil in het midden....:hide:
Mooi ding hoor, maar ik ben zo'n conservatieveling die alleen maar standaard pu-configuraties in een Tele wil. :makeup:
Nou ja, een hb in de hals-positie dan ook nog wel, doe 's gek!
Hij lijkt me wel veelzijdig qua sound, dat dan weer wel!
Gefeliciteerd Bob! :dance:

Hendriks
26 september 2011, 14:30
Hij lijkt op mijn (ex) gibbycaster , leuk ,maar heeft geluidstechnisch niets met een tele te maken.

http://img576.imageshack.us/img576/4512/custom003.jpg

BobvanKempen
26 september 2011, 14:33
Hij lijkt op mijn (ex) gibbycaster , leuk ,maar heeft geluidstechnisch niets met een tele te maken.

http://img576.imageshack.us/img576/4512/custom003.jpg

Zodra ik tijd en zin heb zal de mijne er ook zo uit komen te zien denk ik. Singelcoil gaat er iig uit dan en 2 humbuckers die dan ook singel te schakelen zijn. Of deze humbuckers dan ook blijven zitten weet ik nog niet. Hoewel ze clean heel erg mooi klinken zijn ze overstuurd nogal tam en laten we eerlijk wezen, deze gitaar heb ik niet voor het cleane werk gekocht.

DemolitionColorScheme
26 september 2011, 15:25
Cheeky!
En waarom die singlecoil eruit halen? Naar mijn mening lekker laten zitten.

Schrevel
26 september 2011, 15:30
En waarom die singlecoil eruit halen? Naar mijn mening lekker laten zitten.

Ja, waarom zou je de klankmogelijkheden verminderen :???:

Klinkt deze HSH tele nou nog naar een telecaster?

Orpheo
26 september 2011, 15:31
Maar is dit niet een beetje een als Tele vermomde Les Paul met een singlecoil in het midden....:hide:
Mooi ding hoor, maar ik ben zo'n conservatieveling die alleen maar standaard pu-configuraties in een Tele wil. :makeup:
Nou ja, een hb in de hals-positie dan ook nog wel, doe 's gek!
Hij lijkt me wel veelzijdig qua sound, dat dan weer wel!
Gefeliciteerd Bob! :dance:

:seriousf: een les paul?! kom op. een LP is mahonie+esdoorn body, en daar komt deze bij lange na niet aan. verder ben ik 't met je eens, een tele ' hoort' met 2 singlecoils, maar het mooie is van Fenders; ze zijn enorm makkelijk en zonder al teveel issues aan te passen! :D

BobvanKempen
26 september 2011, 15:35
Cheeky!
En waarom die singlecoil eruit halen? Naar mijn mening lekker laten zitten.

De middenpickup gebruik ik toch niet en ik vind het wat mooier of iig cleaner staan als die eruit is. Dan is het voor mijn gevoel toch nog even wat meer Tele en minder Ibanez (ofzoiets).


Ja, waarom zou je de klankmogelijkheden verminderen :???:

Klinkt deze HSH tele nou nog naar een telecaster?

Nope, niet echt. Geluid is wat moeilijk te omschrijven maar een Tele is het zeker niet meer.


:seriousf: een les paul?! kom op. een LP is mahonie+esdoorn body, en daar komt deze bij lange na niet aan. verder ben ik 't met je eens, een tele ' hoort' met 2 singlecoils, maar het mooie is van Fenders; ze zijn enorm makkelijk en zonder al teveel issues aan te passen! :D

Nee deze klinkt nog niet misschien als een LP. Nothing beats een LP als het om het echte humbuckergeluid aankomt. Het grote probleem is dat ik een LP niet lang meer om kan hangen zonder dat het echt zeer gaat doen aan mijn schouder en nek anders was dat nog steeds mijn gitaar geweest.

humbucker
26 september 2011, 15:37
@ Orpheo: Hoeveel LP's heb jij dan?:seriousf:

OT: Mooie plank!!

wireman
26 september 2011, 15:42
Coole gitaar man! en inderdaad lekker veelzijdig.. Ik zou zelf de singlecoil er misschien ook wel uit halen. Het maakt de gitaar wel wat minder veelzijdig, maar voor een SC heb je de custom toch nog? Als het niet goed 'voelt' dan moet ie gaan toch?.. Fok it! :hide:

Gitaar = gevoel en dat moet lekker zijn!

BobvanKempen
26 september 2011, 15:45
Coole gitaar man! en inderdaad lekker veelzijdig.. Ik zou zelf de singlecoil er misschien ook wel uit halen. Het maakt de gitaar wel wat minder veelzijdig, maar voor een SC heb je de custom toch nog? Als het niet goed 'voelt' dan moet ie gaan toch?.. Fok it! :hide:

Gitaar = gevoel en dat moet lekker zijn!

Dat vind ik dus ook :cooler: . Maar goed, ik ga er eerst een vaak en veel mee spelen en misschien ga ik die singelcoil toch wel gebruiken. Een jaar geleden zou ik nooit op iets anders als een LP spelen dus ik zeg niet meer dat ik het niet doe.

wireman
26 september 2011, 15:48
hehe... niets is zo veranderlijk als een gitarist..... ;)

Hier nog een... begonnen op gib.. nu een fender-man..

sjoerd5
26 september 2011, 16:00
@ Orpheo: Hoeveel LP's heb jij dan?:seriousf:



Vraag dat nou niet...

Orpheo
26 september 2011, 16:04
@ Orpheo: Hoeveel LP's heb jij dan?:seriousf:

OT: Mooie plank!!

uhm... naar de specs die ik gegeven heb? 9.

of meer? ben de tel kwijt. (tobaccoburst, fireburst, purplemist, tiger eye, honeyburst, 2x gibson, purple quilt, green quilt, blue flame).

tien dus. ja, ik heb 10 LP's die in die categorie vallen. problemen mee? ;)

wireman
26 september 2011, 16:06
WTF?

mogge GAS aanval! (er zijn hele goeie klinieken voor hoor....) :seriousf:

Orpheo
26 september 2011, 16:13
WTF?

mogge GAS aanval! (er zijn hele goeie klinieken voor hoor....) :seriousf:

ik heb bijna 30 gitaren.... wist je dat niet? (en ik heb dus net alleen de mapletop/mahonie back LP's geteld, niet de exotic LP's, of maple op korina...)

BobvanKempen
26 september 2011, 16:20
ik heb bijna 30 gitaren.... wist je dat niet? (en ik heb dus net alleen de mapletop/mahonie back LP's geteld, niet de exotic LP's, of maple op korina...)

Uiteindelijk is een LP wat jij vind dat een LP is. Dat geneuzel met een Tele moet een lipstick hebben, een LP moet een Set nek hebben en een strat moet dit. Zoals eerder gezegd, een gitaar is voor een groot gedeelte gevoel en als je gevoel er goed mee zit is het goed.

frekie
26 september 2011, 16:21
Ik heb nog 2 planken mahonie liggen, zou ik ooit nog eens een HH tele body van maken. Heeft de gemeente de locale gratis open werkplaats wegbezuinigd :(

HSH is het meest veelzijdig maar die midden SC zit wel een beetje in de weg vind ik. HH met enkelspoels schakeling is ook heel veelzijdig hoor. En waarom zou dat niet mogen op een Tele. Een werkpaard moet iedere kar trekken!

Als geld geen rol speelde liet ik bij Warmoth of de locale bouwer een LP Tele bouwen: mahonie/maple top body, sunburst, met bindings. Maple neck met ebben toets en trapeze inlays, zwarte kopplaat met gouden logo. 2 humbuckers, splitbaar of SD P-Rails.

The Unforgiven
26 september 2011, 16:22
ik heb bijna 30 gitaren.... wist je dat niet? (en ik heb dus net alleen de mapletop/mahonie back LP's geteld, niet de exotic LP's, of maple op korina...)

Van die foto's krijgt menig lid enorme natte dromen, dus alsjeblieft, post ze nog eens!

macwilliams
26 september 2011, 16:24
Maar bob vertel ons eens, wat voor pups komen er in?

BobvanKempen
26 september 2011, 16:26
Maar bob vertel ons eens, wat voor pups komen er in?

Ik heb nog een setje Pearly Gates liggen dus why not give them a go in a Tele? Wat misschien ook wel grappig om dan een Little '59 in de middenpositie te zetten (3 humbucker Tele, daar moeten de Telepuristen echt zwaar van over hun nek gaan).

Sinner1980
26 september 2011, 17:01
Leuk ding man!

Doe me een lol en neem ajb chromen/nickel covers op die pups als je ze verangt; net ff wat meer 'classy'.

Jouw feestje natuurlijhk,anyways; congrats:ok:

BobvanKempen
26 september 2011, 17:04
Leuk ding man!

Doe me een lol en neem ajb chromen/nickel covers op die pups als je ze verangt; net ff wat meer 'classy'.

Jouw feestje natuurlijhk,anyways; congrats:ok:

Dat is idd iets waar ik me redelijk over verbaasde, deze gitaar schreeuwt om chromen pickup covers ipv dat zwart.

Orpheo
26 september 2011, 17:35
pearly gates... :lovelove: best...pickup...EVER! (nou ja. een van de besten).

op verzoek (en sorry voor de lichte kaap)

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0774.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0764-1.jpg

sorry dat 't in 2 foto's moet, het past gewoon niet op 1 foto.

Orpheo
26 september 2011, 17:38
Uiteindelijk is een LP wat jij vind dat een LP is. Dat geneuzel met een Tele moet een lipstick hebben, een LP moet een Set nek hebben en een strat moet dit. Zoals eerder gezegd, een gitaar is voor een groot gedeelte gevoel en als je gevoel er goed mee zit is het goed.

en dat is helemaal de waarheid!

wireman
26 september 2011, 19:02
Gast.... Ik hoop dat deze foto's in een winkel genomen zijn?...

Wat een collectie! :lovelove:

Orpheo
26 september 2011, 19:05
Gast.... Ik hoop dat deze foto's in een winkel genomen zijn?...

Wat een collectie! :lovelove:

nee, die zijn gemaakt in mijn gitaarkamer ;) truly, they're mine.

Venlonaer
26 september 2011, 19:07
beste orpheo, ik vond de pearly gates in de brug maar niks. Vond hem nogal flauw klinken......maar dat is mijn ervaring.

Orpheo
26 september 2011, 19:09
beste orpheo, ik vond de pearly gates in de brug maar niks. Vond hem nogal flauw klinken......maar dat is mijn ervaring.

echt?! tis echt een van die meest perfecte elementen voor mij. ik hoef niet te 'vechten' tegen het element, het doet precies wat ik wil. wat ik denk, komt uit m'n gitaar rollen. dat is met andere pickups wel anders...

Venlonaer
26 september 2011, 19:12
dat heb ik idd wel met de pearly gates in de neck. Het brugelement doet mij gewoon niks.

Orpheo
26 september 2011, 19:16
dat heb ik idd wel met de pearly gates in de neck. Het brugelement doet mij gewoon niks.

het halselement ken ik redelijk, maar niet super. het brugelement heeft precies voor mij wat ik wil. het heeft die bite, nastyness, rudeness die ik zoek, maar net 'sweet' genoeg. het mid is bijna vloeibaar. nee, werkelijk; de pearly is superb.

Brum
26 september 2011, 19:45
Uiteindelijk is een LP wat jij vind dat een LP is. Dat geneuzel met een Tele moet een lipstick hebben, een LP moet een Set nek hebben en een strat moet dit. Zoals eerder gezegd, een gitaar is voor een groot gedeelte gevoel en als je gevoel er goed mee zit is het goed.

Het nekelement van een telecaster is dan ook geen lipstick, maar gewoon een singlecoil met een ijzeren kapje. Een lipstick is een heel ander element.;)

Boeit verder ook niet, ik vind het een puike aanwinst! Tele's met humbuckers vind ik persoonlijk juist the way to go, fuck de puristen.:rockon:

SantaX
26 september 2011, 21:11
Ah de tele... ooit een cultuurschok-gitaar. Ik denk dat deze tele prima in die lijn past. Ik vind hem in elk geval ergggg mooi! Als ie net zo classy klinkt als ie eruit ziet dan voorspel ik wereldvrede voor 2012 :hippie:
(en een klein oorlogje in puristenkamp)

BobvanKempen
26 september 2011, 21:18
Ik begin ook steeds meer te twijfelen of ik de HSH ga veranderen naar HH. Wat ik wel perse wil is chromen kapjes over de humbuckers maar dan zit die zwarte singelcoil er weer zo "out off place" uit. Keuze's, keuze's en keuze's (misschien dan een "singelcoil met chromen kapje wat ik ten onrechte aanzag voor een lipstick" ipv die zwarte).

Orpheo
26 september 2011, 21:25
Ik begin ook steeds meer te twijfelen of ik de HSH ga veranderen naar HH. Wat ik wel perse wil is chromen kapjes over de humbuckers maar dan zit die zwarte singelcoil er weer zo "out off place" uit. Keuze's, keuze's en keuze's (misschien dan een "singelcoil met chromen kapje wat ik ten onrechte aanzag voor een lipstick" ipv die zwarte).

wat je ook kan doen is die middensingle onder de slagplaat houden. dan zit ie er wel in, maar dan zie je 'm niet zitten.

BobvanKempen
26 september 2011, 21:26
wat je ook kan doen is die middensingle onder de slagplaat houden. dan zit ie er wel in, maar dan zie je 'm niet zitten.

Maar dan zal die ook niet zo heel veel meer doen of zie ik dat verkeerd?

Midwolda
26 september 2011, 21:53
Maar dan zal die ook niet zo heel veel meer doen of zie ik dat verkeerd?

Werkt prima hoor.
M'n zelfbouwertje heeft ook een P90 onder de slagplaat omdat ik geen zin had om een groot gat te hakken.

Orpheo
27 september 2011, 00:13
Maar dan zal die ook niet zo heel veel meer doen of zie ik dat verkeerd?

doet het prima hoor. waarom zou het niet werken? als je een middenpickup kiest die lekker wat output heeft, maar wel een 'echte' singlecoil is, zoals de sls1 van dimarzio, kan ie echt laag en toch tof klinken. daar worden ze ook op gemaakt. dat er een klein plaatje plastic op ligt, mag toch niet uitmaken? :)

BobvanKempen
27 september 2011, 00:16
doet het prima hoor. waarom zou het niet werken? als je een middenpickup kiest die lekker wat output heeft, maar wel een 'echte' singlecoil is, zoals de sls1 van dimarzio, kan ie echt laag en toch tof klinken. daar worden ze ook op gemaakt. dat er een klein plaatje plastic op ligt, mag toch niet uitmaken? :)

Kijk weer wat geleerd, thanx want dan is dat wat ik ga doen. Pearly Gates met chromen covers en onder de plaat deze singel coil, nog steeds uberveelzijdig maar ziet er dan net ff wat traditioneler uit. Ben er alleen nog niet uit of het dan een zwarte of een witte plaat wordt. Maar dat is van latere zorg.

DemolitionColorScheme
27 september 2011, 09:34
Sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat het voordelig voor het geluid is om een pickup onder de slagplaat te monteren ... Hij zit dan sowieso een stuk lager dan normaal en met 2 humbuckers ernaast is het volume verschil nog groter.

guitarkid
27 september 2011, 10:16
Ik heb nog een setje Pearly Gates liggen dus why not give them a go in a Tele? Wat misschien ook wel grappig om dan een Little '59 in de middenpositie te zetten (3 humbucker Tele, daar moeten de Telepuristen echt zwaar van over hun nek gaan).

Integendeel! Dat lijkt me wel weer een waanzinnige configuratie. Ik heb een Firebird met drie mini-hb's. Super veelzijdig qua klank. Gewoon proberen, Bob!! Maar dan gewoon monteren en niet onder de slagplaat!

@Orpheo: hoe durf ik een Tele met een LP te vergelijken... Sorry. :makeup: ;)


Tele's met humbuckers vind ik persoonlijk juist the way to go, fuck de puristen.:rockon:

Ok, but be gentle with me..... :seriousf: :seriousf:

BobvanKempen
27 september 2011, 10:31
Integendeel! Dat lijkt me wel weer een waanzinnige configuratie. Ik heb een Firebird met drie mini-hb's. Super veelzijdig qua klank. Gewoon proberen, Bob!! Maar dan gewoon monteren en niet onder de slagplaat!

@Orpheo: hoe durf ik een Tele met een LP te vergelijken... Sorry. :makeup: ;)



Ok, but be gentle with me..... :seriousf: :seriousf:

Voorlopig ga ik alleen de wat tamme humbuckers vervangen door de Pearly Gate's (meer omdat ik benieuwd ben hoe mijn favoriete humbucker zich hout in een Tele) en ga daarna nog eens goed nadenken hoe of wat. Hoelanger ik op deze Tele speel hoe meer ik hem zo eigenlijk wel mooi vind. Mijn Ibbycaster is iig origineel en zal je niet snel nog ergens anders zien en dat is opzich wel uniek in Teleland.

Orpheo
27 september 2011, 10:38
Sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat het voordelig voor het geluid is om een pickup onder de slagplaat te monteren ... Hij zit dan sowieso een stuk lager dan normaal en met 2 humbuckers ernaast is het volume verschil nog groter.

dat is dan jou probleem. heb je het al eens gedaan? ervaring ermee? nee? stop talking out of arse :)

guitarkid
27 september 2011, 11:03
dat is dan jou probleem. heb je het al eens gedaan? ervaring ermee? nee? stop talking out of arse :)

Ik kan me vergissen, maar het lijkt mij ook dat, zeker wanneer je een singlcoil zo'n stuk lager zet dan HB's, je toch wel een behoorlijke onbalans krijgt in de verhouding SC/HB's. Ik merk het al als ik de midden-pu van mijn Strat lager zet t.o.v. de andere twee SC's. Weg zijn de overtuigende "Knopflersounds" etc. Misschien werkt het met drie HB's anders (ik vertrouw op jouw ervaring en expertise) maar in dit geval gaat het toch om een SC in het midden en lijkt mij de opmerking van Demolition C.S. geen "talking out of arse"..;)
Correct me if I'm wrong!

Orpheo
27 september 2011, 11:17
Ik kan me vergissen, maar het lijkt mij ook dat, zeker wanneer je een singlcoil zo'n stuk lager zet dan HB's, je toch wel een behoorlijke onbalans krijgt in de verhouding SC/HB's. Ik merk het al als ik de midden-pu van mijn Strat lager zet t.o.v. de andere twee SC's. Weg zijn de overtuigende "Knopflersounds" etc. Misschien werkt het met drie HB's anders (ik vertrouw op jouw ervaring en expertise) maar in dit geval gaat het toch om een SC in het midden en lijkt mij de opmerking van Demolition C.S. geen "talking out of arse"..;)
Correct me if I'm wrong!

als je zou lezen wat ik schreef, zou je gelezen hebben dat ik het heb over de SLS1 van dimarzio. heb je enig idee hoe hot dat ding is? dat ding trekt 't makkelijk. (ik heb ook genoeg ervaring met een hsh-setup en ook wel eens een singlecoil onder de slagplaat gehad, net als GG). de pearly in de brug op 'normale' hoogte en de singlecoil, de sls1 bijvoorbeeld, laag, zal je precies die quack geven die je op de tussenstandjes wilt.

daarom praat D.C.S 'out of his arse' omdat ie het nog niet gedaan heeft en wat ie schrijft surft op de golven van hearsay.

rijsberman
27 september 2011, 11:17
Nee! Doe het niet! Ga niet tegen dé Orpheo in! Je hebt er namelijk nooit zoveel verstand van als hij! Als je niet alle soorten alnico magneten hebt geprobeerd in eigenhandig uit elkaar geroste humbuckerts, dan mag je er geen mening over hebben! Ook al is het nog zo logisch, voor de hand liggend en in lijn met je eigen ervaring. Als het anders is dan wat de Orpheo zegt, KAN. Het. Niet. Kloppen!

Want zeg nou zelf, wat weet jij er nou van, vergeleken bij het wonderbaarlijke inzicht van de Orpheo?!

Nou dan!

No talking out of arse! Want dat doet niemand zo goed als de Orpheo!

BobvanKempen
27 september 2011, 11:20
Nee! Doe het niet! Ga niet tegen dé Orpheo in! Je hebt er namelijk nooit zoveel verstand van als hij! Als je niet alle soorten alnico magneten hebt geprobeerd in eigenhandig uit elkaar geroste humbuckerts, dan mag je er geen mening over hebben! Ook al is het nog zo logisch, voor de hand liggend en in lijn met je eigen ervaring. Als het anders is dan wat de Orpheo zegt, KAN. Het. Niet. Kloppen!

Want zeg nou zelf, wat weet jij er nou van, vergeleken bij het wonderbaarlijke inzicht van de Orpheo?!

Nou dan!

No talking out of arse! Want dat doet niemand zo goed als de Orpheo!

Ik bespeur een cynische ondertoon :hide: .

DemolitionColorScheme
27 september 2011, 11:22
dat is dan jou probleem. heb je het al eens gedaan? ervaring ermee? nee? stop talking out of arse :)
What's your problem? Je bent altijd wel héél erg snel op je teentjes getrapt, damn ... Get your foot out of your ass.
En nee, nooit geprobeerd. Ik zeg toch ook "Ik kan me voorstellen". Het is simple physics, de pickup komt dan nóg lager te liggen dan wanneer hij gedeeltelijk uit de pickupguard/body steekt. Je plaatst hem nu zo diep in de body dat er een slagplaat overheen kan, het volume zal dan ook zeker lager worden. Met 3 humbuckers zou dat verschil wellicht niet zo heel groot zijn (vooral als je er eentje zou nemen waar de output wat hoger van zou zijn), maar met 2 humbuckers met een singlecoil in het midden (sowieso vaak al de meest mellow setting) lijkt me dat verschil erg groot en niet optimaal voor het geluid.

Hoe hoger de pickup, hoe meer output en de pickup zal er niet beter door klinken om hem onder een slagplaat/diep in de body te plaatsen versus een wat verhoogde afstelling van die pickup.

DemolitionColorScheme
27 september 2011, 11:32
daarom praat D.C.S 'out of his arse' omdat ie het nog niet gedaan heeft en wat ie schrijft surft op de golven van hearsay.
Heeft niets te maken met hearsay, absoluut niet. Het is simpelweg deze redenering appliceren op de gitaar van Bob.
Zoals ik al zei, als die singlecoil hot genoeg is, kan het werken, maar dan nog, dan hebben we het over een estetisch iets. Een pickup gaat niet beter klinken door hem lager in de body te plaatsen of ben ik nu zo'n aap?

Maar goed,
hij moet het sowieso zelf weten, natuurlijk. Als ik de optie had om een pickup onder de slagplaat/diep in de body te plaatsen of gewoon zichtbaar te hebben (met nog de mogelijkheid om hem te verhogen/verlagen naar smaak), dan neem ik toch die laatste optie.

almarvk
27 september 2011, 11:32
Lief doen tegen elkaar anders mogen jullie allebei het buiten gaan uitvechten. Ik heb ff geen zin betweterij geneuzel.

BobvanKempen
27 september 2011, 11:33
Heeft niets te maken met hearsay, absoluut niet. Het is simpelweg deze redenering appliceren op de gitaar van Bob.
Zoals ik al zei, als die singlecoil hot genoeg is, kan het werken, maar dan nog, dan hebben we het over een estetisch iets. Een pickup gaat niet beter klinken door hem lager in de body te plaatsen of ben ik nu zo'n aap?

We mogen het er iig over eens zijn dat het niet de bedoeling is en dat de aanname dat het dus niet werkt (wat ik dus ook had) opzich niet zo vreemd is.

DemolitionColorScheme
27 september 2011, 11:37
We mogen het er iig over eens zijn dat het niet de bedoeling is en dat de aanname dat het dus niet werkt (wat ik dus ook had) opzich niet zo vreemd is.
Precies. De magnetische trekking wordt kleiner. Je kunt dus een overwound pickup nemen die kan compenseren voor dit, maar dan moet je daar ook naar gaan zoeken en ben je dus gaten aan het opvullen, in feite, puur voor de looks van je Tele. Of het beter zal klinken dan een reguliere plaatsing ... dat zal dan gewoon een smaak-kwestie zijn.

guitarkid
27 september 2011, 11:50
als je zou lezen wat ik schreef, zou je gelezen hebben dat ik het heb over de SLS1 van dimarzio. heb je enig idee hoe hot dat ding is? dat ding trekt 't makkelijk. (ik heb ook genoeg ervaring met een hsh-setup en ook wel eens een singlecoil onder de slagplaat gehad, net als GG). de pearly in de brug op 'normale' hoogte en de singlecoil, de sls1 bijvoorbeeld, laag, zal je precies die quack geven die je op de tussenstandjes wilt.

daarom praat D.C.S 'out of his arse' omdat ie het nog niet gedaan heeft en wat ie schrijft surft op de golven van hearsay.

Orph, dit is wat je schreef:

wat je ook kan doen is die middensingle onder de slagplaat houden. dan zit ie er wel in, maar dan zie je 'm niet zitten.

Ergo, daar reageerde ik op en DCS ook! Het gaat om de pu's die er nu inzitten!

DemolitionColorScheme
27 september 2011, 11:57
Ergo, daar reageerde ik op en DCS ook! Het gaat om de pu's die er nu inzitten!
Precies! :)

BobvanKempen
27 september 2011, 12:00
Precies! :)

En vlak nooit mensen uit Tilburg uit, we worden wel weggezet als domme Brabanders maar ondertussen .......... :sssh:

guitarkid
27 september 2011, 12:04
En vlak nooit mensen uit Tilburg uit, we worden wel weggezet als domme Brabanders maar ondertussen .......... :sssh:

Moet ik 'm nog inkoppen of rolt hij er vanzelf in....? :seriousf:

Brum
27 september 2011, 18:11
En vlak nooit mensen uit Tilburg uit, we worden wel weggezet als domme Brabanders maar ondertussen .......... :sssh:

Brabanders zijn ook nie zo dom, maar Tilburgers daarentegen...:D

RS-Rik
27 september 2011, 18:21
Hij is eigenlijk wel gewoon echt fokking lelijk, maarja dat is niet erg want dit idee is wel erg cool.

Fireburst
27 september 2011, 19:34
En vlak nooit mensen uit Tilburg uit, we worden wel weggezet als domme Brabanders maar ondertussen .......... :sssh:

.... zijn we wél halve Belgen !!
:cooler:



En ik vind hem wel cool, en zou hem laten zoals hij is.

Mitch
27 september 2011, 21:35
Ik ben best ruimdenkend, maar dit vind ik toch een beetje een lelijk eendje :hide: Laat ik dat iets verduidelijken: in mijn ogen leent de ene bodyvorm zich gewoon beter voor het hebben van drie elementen dan de ander. Een tele vind ik daar dus niet ideaal voor. En ik ben een fan van kapjes :listen:
Maar al met al heb je er natuurlijk wel een fijn stuk gereedschap bij!

Rinze
27 september 2011, 22:23
Ik ben best ruimdenkend, maar dit vind ik toch een beetje een lelijk eendje :hide: Laat ik dat iets verduidelijken: in mijn ogen leent de ene bodyvorm zich gewoon beter voor het hebben van drie elementen dan de ander. Een tele vind ik daar dus niet ideaal voor. En ik ben een fan van kapjes :listen:
Maar al met al heb je er natuurlijk wel een fijn stuk gereedschap bij!
Jij bent helemaal niet ruimdenkend op dit gebied :ok:

Ik vind hem erg mooi, de advertentie was me ook al opgevallen.

Mitch
27 september 2011, 22:57
Nou nou... ik dacht dat dit topic inmiddels wel genoeg verziekt was met betweterij? Ik schrik niet van een aparte finish of een afwijkend elementensetje, dus hoewel ik dol ben op een Butterscotch 52RI wil ik mezelf gewoon ruimdenkend kunnen noemen als het mag van de anti-mainstream politie. Ik vind dit alleen niet zo'n mooie combi.

BobvanKempen
28 september 2011, 01:00
Nou nou... ik dacht dat dit topic inmiddels wel genoeg verziekt was met betweterij? Ik schrik niet van een aparte finish of een afwijkend elementensetje, dus hoewel ik dol ben op een Butterscotch 52RI wil ik mezelf gewoon ruimdenkend kunnen noemen als het mag van de anti-mainstream politie. Ik vind dit alleen niet zo'n mooie combi.

Ik snap wat je bedoelt want ook ik vind bij een tele 2 elementen (of het nu Humbuckers of sc's zijn) meer dan genoeg maar nu het volgende probleem, bij repetitie net op vol volume over een Marshall JCM900 klinkt deze Tele wel heel erg dik en dat is dan toch wel weer waar het om gaat. De Twang heeft ze nog maar het geluid is on fender DIK maar niet op een Gibson manier. Dit is geen Gibbycaster meer een Ibbycaster want het is net een Ibanez met Twang. Voorlopig verander ik er dus geen schroef aan.

guitarkid
28 september 2011, 07:35
Voorlopig verander ik er dus geen schroef aan.

Ja hee, maakt het halve forum elkaar af i.v.m. de veranderingen die er aan deze gitaar gedaan gaan worden, krijg je dit.... ;)

(maar gelijk heb je...!) :ok: