PDA

View Full Version : bamboe beitsen



KoenB
26 september 2011, 14:00
Ik vroeg me af of het mogelijk is om bamboe te beitsen? Ik kan aan enkele platen bamboe komen, en ik vind het prachtig spul, het lijkt me zeer geschikt als top. Heeft iemand hier iets van ervaring mee?

Harry
26 september 2011, 15:11
platen bamboe? Dat spul is toch rond?

jan jansen
26 september 2011, 17:35
platen bamboe? Dat spul is toch rond?

als je het zaagt niet hoor....je zal ze de kost moeten geven die bamboeparket op de vloer hebben liggen....genoeg te vinden op het internet.

KoenB
27 september 2011, 17:15
platen bamboe? Dat spul is toch rond?

Een boom is toch ook rond. Toch zijn jouw planken niet rond ;).

Maargoed, ik vraag me dus af of ik het kan beitsen. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft

Saf
27 september 2011, 17:27
Een boom is rond net als bamboe idd. Bamboe daarin tegen is wel hol. Dus als je het zaagt heb je geen plank zoals een boom. Het enige wat mij mogelijklijkt is dat allemaal heel smalle repen zijn die tot plaat verlijmd zijn.

In ieder geval de bamboe die ik ken is hol maar waarschijnlijk zullen er ook wel legio verschillende bamboe soorten zijn.

Of je het kunt beitsen? Ik zou wille nzeggen kom je maar op een manier achter probeer een klein stukje uit. De structuur van bamboe lijkt me veel gladder/minder poreus dan hout.

Ike57
27 september 2011, 17:38
Even een citaat van de site van de Amsterdamse Fijnhout Handel:


Bamboe bladen worden samengesteld (verlijmd) uit strookjes bamboe die gezaagd worden uit de grotere bamboe soorten. De platen zijn opgebouwd uit meerdere dwars over elkaar verlijmde lagen.

Bamboe wordt over het algemeen toegepast in vier varianten: side pressed of plain pressed en naturel of caramel . Side pressed platen zijn opgebouwd uit smalle strookjes, plain pressed is opgebouwd uit bredere stroken en ziet meer uit als platgeslagen bamboestengels. Naturel is geel van kleur terwijl caramel een licht bruine kleur heeft.

Op http://bamboepaal.nl/shop/?122,bamboe-beits verkopen ze Bamboe Beits.

Bamboe olie beits
Voor behandeling en regelmatig onderhoud van bamboeprodukten. Gaat verkleuring en verdroging tegen, waterafstotend. Ademend en vochtregelurend. Kleur: Transparant. Alleen voor buiten gebruik. 1 liter goed voor ca.12 m2 Samenstelling: Hoogwaardige plantaardige oliën en additieven.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Googlen op "bamboe beitsen" levert een hoop treffers op.

bass blom
27 september 2011, 18:27
mocht er nog iemand bamboe willen bietsen, ik heb zat :D

Ike57
27 september 2011, 19:29
mocht er nog iemand bamboe willen bietsen, ik heb zat :D

:seriousf::seriousf:

Harry
29 september 2011, 15:19
Een boom is toch ook rond. Toch zijn jouw planken niet rond ;).

Maargoed, ik vraag me dus af of ik het kan beitsen. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft


dus hol inderdaad. De link met een boom had ik daarom niet gelegd.
Misschien even een goede parketboer bellen over dat beitsen?