PDA

View Full Version : Zelf gitaar bouwen voor school, nu sponsoren zoeken.



Tim Offringa
26 september 2011, 09:49
hallo iedereen,

Wij zijn bezig om voor mijn 6vwo profielwerkstuk een gitaar te bouwen.
Momenteel is het nog vooral onderzoek en informatie zoeken, maar straks moeten we alle onderdelen gaan aanschaffen, hier ligt ons probleem. De onderdelen die wil waarschijnlijk willen aanschaffen gaan samen zo'n 550 euro kosten en dat hebben wij bij lange na niet.
we zoeken eigenlijk informatie over goedkope opties voor body-hout en goede websites voor informatie.
ook zoeken we informatie over hoe we het beste hummbucker pickups kunnen opwinden, alles is welkom!

Alvast heel erg bedankt!
vriendelijke groeten,
Tim Offringa, Robin Blok

Schrevel
26 september 2011, 10:50
Koop een gitaarkit en schroef 'm in elkaar. Ben je ruim onder de €200 klaar.

Tim Offringa
26 september 2011, 11:06
Koop een gitaarkit en schroef 'm in elkaar. Ben je ruim onder de €200 klaar.

haha, bedankt ;)
het doel is om zo veel mogelijk zelf te maken; de body, de picups etc. (de nek niet)
groeten

Rizz
26 september 2011, 11:23
Kan je niet ergens een oud hardhouten tafelblad vandaan halen en daar een body uitzagen? Met een dekkende laklaag zie je daar toch niets van en het hoeft niet perse slecht te zijn..

Het gaat tenslotte om de moeite die je er voor doet, niet?

sebashoning
26 september 2011, 11:29
Kan je niet ergens een oud hardhouten tafelblad vandaan halen en daar een body uitzagen? Met een dekkende laklaag zie je daar toch niets van en het hoeft niet perse slecht te zijn..

Het gaat tenslotte om de moeite die je er voor doet, niet?

+1! Heb ik ook gedaan voor m'n scriptie en dat ding klinkt werkelijk fantastisch!

Tim Offringa
26 september 2011, 17:34
+1! Heb ik ook gedaan voor m'n scriptie en dat ding klinkt werkelijk fantastisch!


Kan je niet ergens een oud hardhouten tafelblad vandaan halen en daar een body uitzagen? Met een dekkende laklaag zie je daar toch niets van en het hoeft niet perse slecht te zijn..

Het gaat tenslotte om de moeite die je er voor doet, niet?



goed idee!
we gaan binnenkort een meubelhandelaar zoeken, ook gaan we kijken bij de lokale houthandel of ze nog een goed geprijst stuk body hout hebben liggen.
bedankt!

Rizz
26 september 2011, 18:36
goed idee!
we gaan binnenkort een meubelhandelaar zoeken, ook gaan we kijken bij de lokale houthandel of ze nog een goed geprijst stuk body hout hebben liggen.
bedankt!

Dat kan, maar ik had meer in gedachten om ff bij het gemeentelijk recyclestation langs te gaan en daar wat uit de houtbak te vissen.. ofzo... Maar als je een meubelhandelaar zo gek kan krijgen om je wat te sponsoren, is dat ook goed natuurlijk!

Ik zou er toch ook een sport van maken om toch niet al te afhankelijk te zijn van sponsoren, en als je erbij kan vertellen dat je project van gerecycled materiaal is gemaakt, voeg je ook nog een groen aspect toe! Tis maar hoe je het inpakt.... Rock 'n roll for the planet!!! :supercool:

Cocobolo
26 september 2011, 20:30
Waar woon je ? (altijd handig om op je profiel te vermelden, want wellicht heb ik of anderen tips over waar je goedkoop hout kunt scoren.

Tim Offringa
24 oktober 2011, 09:55
hey iedereen,
dank voor de reacties,
we hebben een mooi stuk Mahonie Sapeli hout gekocht voor slechts 33 euro.
we gaan 'm nu netjes afwerken en er een gitaar van maken :)

groeten :soinnocent:

Jeroen_K
24 oktober 2011, 10:02
Het ligt er maar net aan wat je allemaal wil, aan deze Wildkat (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149909-Gibson-Wildkat) was ik ongeveer 150 euro kwijt.

Juist als je geld wil besparen zou ik de nek zelf maken (tenzij je hem heel goedkoop kan kopen) en het is helemaal niet moeilijk.

Ik ben benieuwd!