PDA

View Full Version : Made in japan tele



Lucaars
25 september 2011, 22:41
Hey allemaal

Ik vroeg me af wat er speciaal is aan deze 'made in japan' gitaren, en hoe ze zijn in vgl. met een american standard tele.

Waant, ik heb namelijk deze op het oog ; http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-telecaster-50ri-bigsby-cij-102876961.html?qq=fender+telecaster&pcpl=&pc_id=&afd=

Bedankt!

bass blom
25 september 2011, 22:52
made in of crafted in is geloof ik ook een ik weet niet hoe belangrijk verschil.

Lucaars
25 september 2011, 22:59
Oei, ja ik zie nu net dat deze Crafted in japan is..

Lucaars
26 september 2011, 12:45
Dat verschil heb ik ondertussen gevonden, ik speel nu op een mexicaanse strat, gaat die 'V shaped fat neck' veel verschil maken?

Ik wil er namelijk niet op achteruit gaan, vooral omdat ik mijn duim veel gebruik zoals Hendrix?

humbucker
26 september 2011, 13:02
Moeilijk te zeggen, halsshape is enorm persoonlijk. Een V is niet slechter dan een C, D of U shape hals, gewoon anders.

Over het algemeen schat ik Mexicaanse +/- even hoog in als Japanse fenders. Alhoewel Fender Japan vaak wel "specialere" of afwijkende modellen voert. Ik heb op uitstekende mexicanen gespeeld en op crappy japanners, andersom ook trouwens. Kwestie van testen ;)

geert1976
26 september 2011, 13:59
Moeilijk te zeggen, halsshape is enorm persoonlijk. Een V is niet slechter dan een C, D of U shape hals, gewoon anders.

Over het algemeen schat ik Mexicaanse +/- even hoog in als Japanse fenders. Alhoewel Fender Japan vaak wel "specialere" of afwijkende modellen voert. Ik heb op uitstekende mexicanen gespeeld en op crappy japanners, andersom ook trouwens. Kwestie van testen ;)

Nou ik niet, als het om afwerking gaat, winnen de Japanners.

Lucaars
26 september 2011, 16:27
Oke, bedankt, maar ik heb het vooral over de dikte van die nek, is zon V shape veel dikker dan de C die ik nu heb?

Lucaars
26 september 2011, 16:47
En wat denken jullie van die prijs?