PDA

View Full Version : Gitaarbeurs in Noord Nederland? Zou dat wat zijn?



Noordeling38
25 september 2011, 21:09
In Nederland zijn eigenlijk weinig gitaarbeurzen. In het Noorden van Nederland al helemaal niet.

Zou het een idee zijn om in Noord Nederland iets te organiseren? Natuurlijk niet in het Noordelijkste puntje van Nederland maar ergens in regio Zwolle bijvoorbeeld om de reisafstanden voor de zuidelingen ook enigzins aanvaardbaar te houden....

Een beetje veelzijdige beurs met op elk gebied wat, bijvoorbeeld Vintage maar ook accoustisch en nieuw/gebruikt. Wat leuke bandjes erbij etc etc

Ideeen hierover? Volgens mij moet een dergelijke beurs best op poten te zetten zijn.

bass blom
25 september 2011, 21:13
en dan die strats die je 2 jaar geleden gekocht hebt proberen te slijten voor de dubbele prijs?
nee :sneaky:

Noordeling38
25 september 2011, 21:19
Hey Bas het gaat om het spel niet om de knikkers in dit geval

Mitch
25 september 2011, 21:55
Ik denk dat niemand op het forum je tegen gaat houden, dus veel succes.

The Unforgiven
25 september 2011, 22:25
Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar heeft een van jullie een nadere toelichting? Ik begrijp het commentaar op hem niet helemaal.

pasqual
25 september 2011, 22:28
Natuurlijk niet in het Noordelijkste puntje van Nederland maar ergens in regio Zwolle bijvoorbeeld om de reisafstanden voor de zuidelingen ook enigzins aanvaardbaar te houden....

Aanvaardbare reisafstand Sittard-Zwolle? Niet echt aanvaardbaar in mijn ogen. Organiseer het dan in Utrecht, dan zit je pas mooi centraal.

Saf
25 september 2011, 22:32
je kunt het altijd proberen. Een beurs als Veenendaal draait al jaren en jaren mee en heeft een bepaalde bekendheid verworven. Als je zelf een beurs opzet moet je denk ik meer bieden of iets anders bieden.

Ook is het handig als je een netwerkje van mensen hebt opgebouwd die eventueel met stands etc willen komen liefst ook mensen die hun eigen kring hebben zo verzeker je jezelf van bezoekers.

Mitch
25 september 2011, 22:41
Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar heeft een van jullie een nadere toelichting? Ik begrijp het commentaar op hem niet helemaal.

Via Profiel kun je zoeken op topics en berichten. Daarin houdt ook niemand jou tegen om je zelf een beeld te vormen :D

Ike57
25 september 2011, 22:52
Ideeen hierover? Volgens mij moet een dergelijke beurs best op poten te zetten zijn.

Leuk. Laat even weten wanneer of het is.

guitarkid
26 september 2011, 10:07
Aanvaardbare reisafstand Sittard-Zwolle? Niet echt aanvaardbaar in mijn ogen. Organiseer het dan in Utrecht, dan zit je pas mooi centraal.

Hallo, het gaat nu eens een keer om het Noorden!!!
Utrecht? Dan ga je maar naar Veenendaal! En Zwolle, da's ook niet het Noorden. Groningen, Assen, Hoogeveen, Meppel en vooruit: Emmen, da's het Noorden! Mogen wij ook eens wat minder lang in auto's, treinen en bussen zitten! Wat, ik wil een gitaarbeurs in de Eurohal hier in Zuidbroek. Of in Midwolda. Of Holwierde!! En rap een beetje!!!!! ;) :seriousf:
Maar serieus, ik wil graag meedenken, maar dan wel op een locatie die echt op het Noorden gericht is...
In Zuidbroek heb ik hier in de laan bijv. een verbouwde gymzaal/hal als muziekgebouw. Perfecte locatie! Inclusief catering!
Daar is vrijwel zeker wat te regelen!

Hendriks
26 september 2011, 10:19
Hallo, het gaat nu eens een keer om het Noorden!!!
Utrecht? Dan ga je maar naar Veenendaal! En Zwolle, da's ook niet het Noorden. Groningen, Assen, Hoogeveen, Meppel en vooruit: Emmen, da's het Noorden! Mogen wij ook eens wat minder lang in auto's, treinen en bussen zitten! Wat, ik wil een gitaarbeurs in de Eurohal hier in Zuidbroek. Of in Midwolda. Of Holwierde!! En rap een beetje!!!!! ;) :seriousf:
Maar serieus, ik wil graag meedenken, maar dan wel op een locatie die echt op het Noorden gericht is...
In Zuidbroek heb ik hier in de laan bijv. een verbouwde gymzaal/hal als muziekgebouw. Perfecte locatie! Inclusief catering!
Daar is vrijwel zeker wat te regelen!

In het dorpshuis in Holwierde !! Zuidbroek kan natuurlijk ook ;) , best wel een leuk idee , waarom niet , niet te grote locatie , wat leuke standhouders , kosten zijn vast niet zo hoog . Ik heb al wat standhouders in gedachte.

Ik wil mij er ook best mee bemoeien eventueel , ik heb wel ervaringen met soortgelijke evenementen.

Rinze
26 september 2011, 10:31
http://edmin.nl/websites/jongereneemsmond//images/news/roakeldaishal.jpg :ok:

En ik weet hier ook nog wel een paar boerderijen waar je ook nog eens heel veel herrie kunt maken.


Of was dat laatste nou net niet de bedoeling? :chicken:

Hendriks
26 september 2011, 10:42
http://edmin.nl/websites/jongereneemsmond//images/news/roakeldaishal.jpg :ok:

En ik weet hier ook nog wel een paar boerderijen waar je ook nog eens heel veel herrie kunt maken.


Of was dat laatste nou net niet de bedoeling? :chicken:

We gaan toch niet folksdansen ;)

Zuidbroek ligt wel gunstig aan de N33 en A7 dus dat zou een goede optie zijn.

ErikM
26 september 2011, 11:02
Ik ben voor! Gitaren, versterkers effecten en onderdelen uitwisselen voor normale prijzen. Veenendaal was leuk, het is ook leuk om zoiets om de hoek te hebben :)

Midwolda
26 september 2011, 11:41
Nounou, als ik dat zo eens lees... dat kon minder.
Leuk, doen, ik doe mee!

guitarkid
26 september 2011, 11:44
In het dorpshuis in Holwierde !! Zuidbroek kan natuurlijk ook ;) , best wel een leuk idee , waarom niet , niet te grote locatie , wat leuke standhouders , kosten zijn vast niet zo hoog . Ik heb al wat standhouders in gedachte.

Ik wil mij er ook best mee bemoeien eventueel , ik heb wel ervaringen met soortgelijke evenementen.

Henk, da's een fijn plan dan! En dat Muziekgebouw gaat vast wel lukken. Die koffie die we al van plan waren moet maar eens gedronken gaan worden, een plan opstellen, potentiële standhouders (en/of andere activiteiten) benaderen en datum prikken! Ik heb geen ervaring hiermee, maar wel veel ideeën.
En inderdaad, Zuidbroek ligt eigenlijk verrassend centraal! Groningen op 15 minuten, Assen 30 minuten, Hoogeveen en Emmen 50 minuten en dat allemaal via A7/A28/N33/N34 !!
Noorderling38, ik zie dat je 10 min. van Groningen woont. Als je mee wilt denken: PM?
@Midwolda: mooi!!! Ik/we houden je op de hoogte en dan moet je die koffie ook komen drinken... ;)

Pakie
26 september 2011, 11:49
Hallo Jongens,

Misschien is er tussen Groningen en Leeuwarden wat te regelen ?
In Leeuwarden zit het Gitaarhuis. Wordt heel leuk gerund en er hangen daar ook leuke 2e hands gitaren te koop (in consignatie).
De eigenaar (Jolling) vertelde mij dat hij al jaren met het idee loopt om eens een Gitaarbeurs te organiseren. Zijn pand zou hij dan ter beschikking stellen.
Misschien heeft hij al verder ontwikkelde ideeen ?

Hendriks
26 september 2011, 12:31
Coos , Ton en Noordeling , zullen we binnenkort eens afspreken en spijkers met koppen slaan?

PM anders even .

BobvanKempen
26 september 2011, 13:38
Holwierde, tering. Daar ben ik ooit veel geweest, leuk dorp jammer alleen dat het me achteraf schandalig veel geld gekost heeft.

guitarkid
26 september 2011, 14:07
Holwierde, tering. Daar ben ik ooit veel geweest, leuk dorp jammer alleen dat het me achteraf schandalig veel geld gekost heeft.

Gitaartje van Hendriks gekocht....? ;) :seriousf: :seriousf:

M.H.Huiting
26 september 2011, 14:17
Ik ben benieuwd! Lijkt me leuk eens iets om de hoek te hebben! Ik probeer zeker mijn agenda vrij te houden! (moet ik natuurlijk wel eerst een datum weten ;))

Hendriks
26 september 2011, 14:21
Gitaartje van Hendriks gekocht....? ;) :seriousf: :seriousf:

dat kan haast niet anders.

BobvanKempen
26 september 2011, 14:22
dat kan haast niet anders.

Nee hoor, wat persoonlijke frustratie wat niet op het forum thuis hoort :)

wietse
26 september 2011, 15:30
Hallo Jongens,

Misschien is er tussen Groningen en Leeuwarden wat te regelen ?
In Leeuwarden zit het Gitaarhuis. Wordt heel leuk gerund en er hangen daar ook leuke 2e hands gitaren te koop (in consignatie).
De eigenaar (Jolling) vertelde mij dat hij al jaren met het idee loopt om eens een Gitaarbeurs te organiseren. Zijn pand zou hij dan ter beschikking stellen.
Misschien heeft hij al verder ontwikkelde ideeen ?
huh, bestaat die nog?
ik meende dat hij er mee op was gehouden of is hij verhuisd?
want waar hij eerst zat daar was het al vol met 4 man in de winkel.
lijkt mij een leuk idee, de muziekmarkten in eelde en zuidlaren zijn ook niet alles, erg algemeen en veel elpees, wel veel publiek maar voornamelijk kijkers die vanaf de rommelmarkt effe over die muziekmarkt heen lopen.

Hendriks
26 september 2011, 21:26
De eerste stappen zijn gezet.

Orgasmocaster
26 september 2011, 23:36
als het in de buurt van Stadskanoal is dan kom ik ook!!!

guitarkid
27 september 2011, 06:52
als het in de buurt van Stadskanoal is dan kom ik ook!!!

Wordt waarschijnlijk Zuidbroek.... Lijkt me aardig in de buurt en zoals ik al schreef, Zuidbroek is snel bereikbaar!! ;) We willen het echt "noordelijk" houden, maar vanzelfsprekend is iedereen meer dan welkom en als je wilt komen met gitaren, meldt je dan vast even aan via PM.
A.s. maandag komen Hendriks, Midwolda, Noordeling38 en ik bij elkaar om e.e.a. te bespreken en plannen te maken! Houdt dit topic in de gaten!

wietse
27 september 2011, 07:21
Wordt waarschijnlijk Zuidbroek.... Lijkt me aardig in de buurt en zoals ik al schreef, Zuidbroek is snel bereikbaar!! ;) We willen het echt "noordelijk" houden, maar vanzelfsprekend is iedereen meer dan welkom en als je wilt komen met gitaren, meldt je dan vast even aan via PM.
A.s. maandag komen Hendriks, Midwolda, Noordeling38 en ik bij elkaar om e.e.a. te bespreken en plannen te maken! Houdt dit topic in de gaten!
zuidbroek, dat is oostelijk, niet bepaald centraal noordelijk en aan die oost groningers iets kwijtraken voor een normale prijs is zo goed als onmogelijk, net zo moeilijk als in drenthe iets slijten als niet drent aan de lokale bevolking.
en ik spreek uit ervaring met rommelmarkten in die regio, in eelde ook zo hoe meer ze knauwen des te minder willen ze betalen, in de stad groningen is dit weer heel anders.
dus goed reclame maken dat het publiek overal weg komt ook in duitsland goed reclame maken.
maar als het door gaat wil ik wel een gok wagen mits ik genoeg handel heb en er geen goede rommelmarkt die dag is, en het standgeld leuk is en niet 20 euro per meter zoals in veenendaal.

Midwolda
27 september 2011, 07:34
Niets is hier zoals in Veenendaal, Wietse ;) (en ik kan het weten want ik ben daar opgegroeid).
Je bent bij deze benoemd tot organisatie-adviseur. :ok:

guitarkid
27 september 2011, 07:57
zuidbroek, dat is oostelijk, niet bepaald centraal noordelijk en aan die oost groningers iets kwijtraken voor een normale prijs is zo goed als onmogelijk, net zo moeilijk als in drenthe iets slijten als niet drent aan de lokale bevolking.
en ik spreek uit ervaring met rommelmarkten in die regio, in eelde ook zo hoe meer ze knauwen des te minder willen ze betalen, in de stad groningen is dit weer heel anders.
dus goed reclame maken dat het publiek overal weg komt ook in duitsland goed reclame maken.
maar als het door gaat wil ik wel een gok wagen mits ik genoeg handel heb en er geen goede rommelmarkt die dag is, en het standgeld leuk is en niet 20 euro per meter zoals in veenendaal.

Standgeld...? Wat is dat? ;) We willen gewoon een leuke gelegenheid bieden in de regio om bij elkaar te komen, om gitaren en aanverwante artikelen te verkopen en te kopen, heel veel kletsen, misschien zelfs wat muziek maken (het evt. nieuwe gitaartje proberen in "band-situatie"...?) en daarbij vooral de kosten zo laag mogelijk houden, zowel voor de organisatie als voor de aanbieders van gitaren (vanaf nu "standhouders"....).
Ik loop nu even vooruit op de eerste bijeenkomst, maar ik denk dat ik wel voor ons vieren spreek. Het moet m.i. niets commercieels worden! M.a.w. we zijn blij als er genoeg aanbod van gitaren komt. Qua publiciteit heb ik wel de nodige ideeën en ingangen.
Meedenken etc. van jullie kant wordt zeer gewaardeerd, maar realiseer je dus dat we geen tweede Veenendaal willen!
Wietse, het zou mooi zijn als je komt !!

PS. Zuidbroek is wel het Noorden, hoor. Nou ok, Noordoosten. Twente, da's het Oosten. ;)
En ik ben Drent in Oost-Groningen en ik koop me suf.....!!!! :seriousf:

Saf
27 september 2011, 10:59
Begrijp ik hieruit dat je min of meer een meeting wilt waar naast jammen en zelfs evt. bandjes en ouwehoeren ook mensen gitaren etc kunnen verkopen?

Dat is wel lastig te marketeren lijkt me. Want als gitaarverkoper rijd ik niet met een auto vol spullen naar een evenement wat voornamelijk meeting is omdat daar waarschijnlijk meer praters/kijkers komen dan kopers. Als forumlid zou ik dan wel weer voor de meeting kunnen komen.

Maar voor een beetje serieuze gitaarbeurs om dan even de naam uit de topic titel te halen moet je wel een aantal serieuze standhouders weten te strikken. Als er strakjes 5 of 6 mensen staan met ieder 5 gitaartjes en 1 doosje onderdelen vraag ik me af of je niet gewoon beter een meeting kunt organiseren.

En een gitaarbeurs kunt overlaten aan Geert en kornuiten? Met alle respect komt het me tot nu toe niet over als mensen met een vastplan en/of ervaring met zowel gitaar"handel" als met organiseren/bezoeken van dit soort evenementen.

Doet me denken aan een idee wat ik ooit eens van iemand hoorde, die wilde een beurs organiseren waar mensen hun collectie konden tentoonstellen en mensen allerlei gitaren konden uitproberen. Het viel me toen meteen op dat de mensen met het idee ieder maar 3 gitaren hadden en eigenlijk vooral veel bijzondere en veelal dure gitaren wilde kunnen uittesten. Nodeloos om te zeggen dat men erg weinig standhouders gevonden kreeg.

Hendriks
27 september 2011, 11:32
Tot nu toe is een afspraak maken met z'n vieren het enigste wat we gedaan hebben en wat suggesties betreffende de locatie , dus alles moet nog een vorm krijgen , volgende week hebben we waarschijnlijk een wat meer concreter plan.
Ik heb nog nooit eerder een gitaarbeurs georganiseerd , wel in het verleden andere grote en kleine evenementen en met wat hulp hier en daar gaat dat vast helemaal goedkomen.


Natuurlijk is input van harte welkom.

guitarkid
27 september 2011, 11:46
Begrijp ik hieruit dat je min of meer een meeting wilt waar naast jammer en ouwehoeren ook mensen gitaren etc kunnen verkopen?

Dat is wel lastig te marketeren lijkt me. Want als gitaarverkoper rijd ik niet met een auto vol spullen naar een evenement wat voornamelijk meeting is omdat daar waarschijnlijk meer praters/kijkers komen dan kopers. Als forumlid zou ik dan wel weer voor de meeting kunnen komen.

Maar voor een beetje serieuze gitaarbeurs om dan even de naam uit de topic titel te halen moet je wel een aantal serieuze standhouders weten te strikken. Als er strakjes 5 of 6 mensen staan met ieder 5 gitaartjes en 1 doosje onderdelen vraag ik me af of je niet gewoon beter een meeting kunt organiseren.

En een gitaarbeurs kunt overlaten aan Geert en kornuiten? Met alle respect komt het me tot nu toe niet over als mensen met een vastplan en/of ervaring met zowel gitaar"handel" als met organiseren/bezoeken van dit soort evenementen.

Doet me denken aan een idee wat ik ooit eens van iemand hoorde, die wilde een beurs organiseren waar mensen hun collectie konden tentoonstellen en mensen allerlei gitaren konden uitproberen. Het viel me toen meteen op dat de mensen met het idee ieder maar 3 gitaren hadden en eigenlijk vooral veel bijzondere en veelal dure gitaren wilde kunnen uittesten. Nodeloos om te zeggen dat men erg weinig standhouders gevonden kreeg.

Niet jammen en OH-en, maar wat concreter uitproberen. Maar waarschijnlijk heb je wel een punt. En inderdaad, er is weinig ervaring, maar die krijg je door dingen te doen en goed naar tips te luisteren! Maar nogmaals, Veenendaal bestaat al, dus dat doen we niet exact. BTW: ik heb niet de intentie om te verkopen of alleen maar dingen uit te proberen, ik wil gewoon kijken of dit kans van slagen heeft en dus hebben we mensen nodig die wel willen verkopen en kopen (standhouders en publiek!)
Maar ik begrijp dat er vooral aan professionele handelaren gedacht wordt, terwijl het mij ook leuk lijkt om juist particulieren de mogelijkheid te bieden.
We gaan maandag eens brainstormen en dan zien we wel wat kan en niet kan! Er is dus inderdaad nog geen vast plan, dat leek me ook wel duidelijk tot nu toe. Dat moet nog komen! Overigens: Geert en kornuiten? Dat snap ik niet.....

kunk
27 september 2011, 21:43
Top idee, als het jullie lukt kom ik op de fiets:seriousf:

guitarkid
27 september 2011, 22:40
Top idee, als het jullie lukt kom ik op de fiets:seriousf:

Mooi!

PS: Nog blij met de VK??

Saf
27 september 2011, 22:48
Niet jammen en OH-en, maar wat concreter uitproberen. Maar waarschijnlijk heb je wel een punt. En inderdaad, er is weinig ervaring, maar die krijg je door dingen te doen en goed naar tips te luisteren! Maar nogmaals, Veenendaal bestaat al, dus dat doen we niet exact. BTW: ik heb niet de intentie om te verkopen of alleen maar dingen uit te proberen, ik wil gewoon kijken of dit kans van slagen heeft en dus hebben we mensen nodig die wel willen verkopen en kopen (standhouders en publiek!)
Maar ik begrijp dat er vooral aan professionele handelaren gedacht wordt, terwijl het mij ook leuk lijkt om juist particulieren de mogelijkheid te bieden.
We gaan maandag eens brainstormen en dan zien we wel wat kan en niet kan! Er is dus inderdaad nog geen vast plan, dat leek me ook wel duidelijk tot nu toe. Dat moet nog komen! Overigens: Geert en kornuiten? Dat snap ik niet.....

Wat ik probeerde te zeggen is dat zoiets slecht werkt als er alleen mensen komen die dingen willen uitproberen. Particulier juich ik alleen maar toe maar om echt een groter publiek te trekken moet je al veel particulieren bij elkaar krijgen. Ik denk dan wel meteen aan een continuïteit dus meer dan een keer. Mensne moeten willen terug komen.
Ook voor een publiek wat alleen dingen wil proberen en niet wil verkopen of kopen moet je wel aanbod hebben en dus genoeg particulieren die ieder een gitaar of 5 meenemen of verzamelaars die een stand vullen of eventueel professionele handelaren. Die laatste categorie is heel klein en ik denk niet heel gemakkelijk naar een nieuwe onbeproefd evenement te lokken.

Ik vind jullie idee echt super hoor en ik hoop echt dat het van de grond komt. Als vintage gitaargek/verzamelaar en zodoende ook verkoper probeer ik wat puntjes aan te kaarten zeg maar als ervaringsdeskundige.

kunk
27 september 2011, 23:01
Mooi!

PS: Nog blij met de VK??

Ja hoor, helemaal top:ok:

guitarkid
28 september 2011, 07:38
Ik vind jullie idee echt super hoor en ik hoop echt dat het van de grond komt. Als vintage gitaargek/verzamelaar en zodoende ook verkoper probeer ik wat puntjes aan te kaarten zeg maar als ervaringsdeskundige.

En dat wordt zeer gewaardeerd, hebben we ook nodig, dus blijf dat alsjeblieft doen! :ok:


Ja hoor, helemaal top:ok:

Nog mooier!!!

Dosmanos
28 september 2011, 17:56
Als ik kan, kom ik! Heb niks te koop en sta standaard in koopmodus :-)

Dosmanos

guitarkid
28 september 2011, 18:05
Als ik kan, kom ik! Heb niks te koop en sta standaard in koopmodus :-)

Dosmanos

Natuurlijk kun je! En anders zorg je maar dat je kunt! ;)
Daar moeten we er n.l. veel van hebben...! En verkopers natuurlijk!
Maar vooral één grote GAS-aanval!:ok:

Ron Houben
28 september 2011, 19:07
In Groesbeek, bij Nijmegen is in februari altijd een gitaarbeurs. Wat daar goed werkt is de combinatie van workshops/clinics, optredens en beurs. Op de beurs staan importeurs zoals ik, lokale winkeliers die leuke producten aanbieden die wegmoeten en een aantal gitaarbouwers en vintage handelaren.
Voor het publiek blijkbaar een goede combinatie. Er komen altijd zo'n 800 tot 1000 mensen. Entree is een Euro of 4 geloof ik.

Voor de standhouders is het leuk omdat het laagdrempelig is, lees: de kosten vallen mee. De sfeer is goed, no pressure. Voor mensen als ik hebben we een mogelijkheid een bepaald product te demonstreren. Ikzelf probeer er altijd een non-commerciële, fun sfeer neer te zetten. Zo is het in ieder geval leuk.
Voor winkeliers is er de kans winkeldochters aan te bieden (wanneer heb je nou 800-1000 klanten op een dag in je winkel?) Het is zaak spullen ten toon te stellen die je niet iedere dag ziet, of een expertise ten toon te stellen die men niet altijd ter beschikking heeft. Vraag een lokale gitaarbouwer voor een workshop afstellen, of inventarisatie van je instrument, etc etc
Als jullie meer willen weten over kosten, organiseren van bandjes etc. en hoe uit de kosten te komen, hoor ik dat wel.

Er wordt altijd een gitaar verloot onder de bezoekers, of een abonnement op GitaarPlus of zo. Daar is altijd wel iets te regelen.

Workshops kunnen onder een thema gaan, bijvoorbeeld Slide gitaar of een bandworkshop bijwonen. Dit kunnen lokale gitaarleraren doen, voor hun reclame voor hun muziekschool, voor de publiek interessante kennismaking, voor jullie een act for free. Ideen zat.
I can go on for hours.

Hendriks
28 september 2011, 20:57
Ik ben ook al eens in groesbeek geweest , erg gezellig en veelzijdig.

guitarkid
28 september 2011, 21:48
@Ron: prima tips! Ik had zelf ook aan een aantal van deze dingen gedacht, maar je hebt zeker nog zaken geopperd waar we wat mee kunnen! Prima uitgangspunt voor de eerste bijeenkomst a.s. maandag. Dank!


Ik ben ook al eens in groesbeek geweest , erg gezellig en veelzijdig.
OK! Dan kun jij ons maandag een beetje inlichten, want ik vind dat wel de sfeer die ik zou willen!

guitarkid
3 oktober 2011, 22:21
Hallo allen.

Zojuist de eerste meeting gehad en we zijn erg enthousiast, dus dit gaat zeker lukken!!
We hebben zelfs al een naam:

Noorder Gitaar Dag.

En als je daar "Happy" voor zet en je kort het af krijg je "HNGD"....! ;)
We houden jullie op de hoogte!

M.H.Huiting
3 oktober 2011, 22:26
Leuk! Is er al wat bekend over een eventuele datum?

BobvanKempen
3 oktober 2011, 22:28
Hoewel ik uit het zuiden kom ga ik zeker proberen te komen iig. Keep me posted!

guitarkid
4 oktober 2011, 06:58
Leuk! Is er al wat bekend over een eventuele datum?

Ik ga vandaag overleggen met de beheerder van de locatie en proberen een datum (een zaterdag) in februari te plannen. Dat geeft voldoende tijd om e.e.a. te organiseren en dan hebben we de feestdagen voldoende achter de rug.
Vanzelfsprekend houden we jullie via dit topic op de hoogte, maar we zullen alle mogelijke media gaan bestoken. Ideeën daarvoor zijn natuurlijk welkom.

JeroenSchaaf
4 oktober 2011, 07:27
Henk, da's een fijn plan dan! En dat Muziekgebouw gaat vast wel lukken. Die koffie die we al van plan waren moet maar eens gedronken gaan worden, een plan opstellen, potentiële standhouders (en/of andere activiteiten) benaderen en datum prikken! Ik heb geen ervaring hiermee, maar wel veel ideeën.
En inderdaad, Zuidbroek ligt eigenlijk verrassend centraal! Groningen op 15 minuten, Assen 30 minuten, Hoogeveen en Emmen 50 minuten en dat allemaal via A7/A28/N33/N34 !!
Noorderling38, ik zie dat je 10 min. van Groningen woont. Als je mee wilt denken: PM?
@Midwolda: mooi!!! Ik/we houden je op de hoogte en dan moet je die koffie ook komen drinken... ;)


Hallo allen.

Zojuist de eerste meeting gehad en we zijn erg enthousiast, dus dit gaat zeker lukken!!
We hebben zelfs al een naam:

Noorder Gitaar Dag.

En als je daar "Happy" voor zet en je kort het af krijg je "HNGD"....! ;)
We houden jullie op de hoogte!


Heb ik de koffie gemist.... awhhh

guitarkid
4 oktober 2011, 07:43
Heb ik de koffie gemist.... awhhh

"Life is what happens to you while others are busy making other plans..."
(kleine variatie op John Lennon) :)

Voel je niet gepasseerd hoor! En als je ook ideeën hebt hoor ik het graag!
Maar als we iedere noordelijke Gitaarnetter rechtstreeks betrekken wordt het qua organisatie wel wat onoverzichtelijk.
Het goede nieuws: er moet geflyerd worden, de wc's etc. moeten na afloop schoon gemaakt en natuurlijk moet de "directie" de hele dag worden voorzien van koffie, broodjes etc!!! Jeroen jongen, don't quit your dayjob, maar volgens mij.......;)
En voor een bak koffie (en het testen etc. van mijn of jouw laatste aanwinsten) ben je hier altijd welkom, dat weet je!


Hoewel ik uit het zuiden kom ga ik zeker proberen te komen iig. Keep me posted!
Jeetje Bob, Rijen, da's een eind rijen.... ;) Maar wel te gek dat je evt. komt!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Rijen-1.jpg

Hendriks
4 oktober 2011, 08:09
In Nederland zijn er geen grote afstanden;).

Bovendien word het de moeite waard .

M.H.Huiting
4 oktober 2011, 09:03
Ik ga vandaag overleggen met de beheerder van de locatie en proberen een datum (een zaterdag) in februari te plannen. Dat geeft voldoende tijd om e.e.a. te organiseren en dan hebben we de feestdagen voldoende achter de rug.
Vanzelfsprekend houden we jullie via dit topic op de hoogte, maar we zullen alle mogelijke media gaan bestoken. Ideeën daarvoor zijn natuurlijk welkom.

Sowiezo sociale media gebruiken! Twitteren en zorgen dat je alle gitaarnetters met twitter in je lijst krijgt zodat die kunnen retweeten. Een mooie poster en/flyer digitaal en printen/drukken en in de plaatselijke muziekwinkels leggen. Via dit forum de flyers naar mensen sturen die ze dan voor je kunnen verspreiden.

JeroenSchaaf
4 oktober 2011, 09:09
Is goed Coos!

Ik heb nog wel wat ideeen.. koffietje doen? ( volgens mij zijn er redelijk wat nieuwe aanwinsten bij jou, en ik heb ook wat nieuwe dingen... TELE )

superfly
4 oktober 2011, 13:13
Hé, wat leuk dat jullie ook een evenement willen starten, succes!

Wim

Hendriks
4 oktober 2011, 13:20
Hé, wat leuk dat jullie ook een evenement willen starten, succes!

Wim

Een beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad .

BobvanKempen
4 oktober 2011, 13:58
Jeetje Bob, Rijen, da's een eind rijen.... ;) Maar wel te gek dat je evt. komt!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Rijen-1.jpg

Ach ik heb een aantal jaren in Groningen gewoond dus ik ben daar zowiezo regelmatig en mijn oude groningse buren wonen in Veendam dus kan e.e.a. altijd combineren. Daarbij, altijd leuk een aantal forummers in het echt te ontmoeten.

riemersma
23 januari 2012, 19:45
Leuk idee... ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

guitarkid
23 januari 2012, 19:58
Volg dit topic!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149979-Noorder-Gitaardag-3-maart-2012-!!!

rebulie
15 februari 2012, 19:02
:crazyhappy:Hey Fantastisch!!:crazyhappy: Ik las het vanmorgen in de krant. Ik zal er zeker zijn.
grtz Roel

marco v
15 februari 2012, 19:20
Tis dat ik de week daarop al naar de beurs in Gent ga, maar anders was ik ook even komen kijken.
Wel fotos maken mensen en veel plezier voor diegenen die gaan.

guitarkid
17 maart 2016, 09:56
Ik stuitte vanmorgen op dit topic en kon het niet laten om het even te reanimeren.... Het échte begin van de Noorder Gitaar Dag, sept. 2011! Grappig om al die enthousiaste reacties te lezen, de (soms begrijpelijke) kanttekeningen etc. Maar mooi dat we editie vijf net achter de rug hebben en we inmiddels een meer dan serieuze beurs organiseren die hogelijk gewaardeerd wordt door de standhouders (inmiddels uit heel Nederland, Duitsland, België en Engeland!!) en door de ruim 800 bezoekers. En toch nog steeds de relaxte sfeer van de eerste beurs in 2012!! :) Ik ben er best wel trots op dat we dit zo op poten hebben gezet!!

Hendriks
17 maart 2016, 10:07
Ja tof dit. We kunnen er zeker trots op zijn. Ik heb al weer zin in 2017..

Joost de Ruig
17 maart 2016, 11:06
Organisarie +3

Duhsjaak
18 maart 2016, 22:03
Ik stuitte vanmorgen op dit topic en kon het niet laten om het even te reanimeren.... Het échte begin van de Noorder Gitaar Dag, sept. 2011! Grappig om al die enthousiaste reacties te lezen, de (soms begrijpelijke) kanttekeningen etc. Maar mooi dat we editie vijf net achter de rug hebben en we inmiddels een meer dan serieuze beurs organiseren die hogelijk gewaardeerd wordt door de standhouders (inmiddels uit heel Nederland, Duitsland, België en Engeland!!) en door de ruim 800 bezoekers. En toch nog steeds de relaxte sfeer van de eerste beurs in 2012!! :) Ik ben er best wel trots op dat we dit zo op poten hebben gezet!!

There's not a dry eye in the land....
Zo trots als Het Bestuur is dat zij dat alles hebben georganiseerd, zo trots ben ik dat wij samen het Eerste Lustrum hebben meegemaakt.

En òp naar het tweede.....
Het is vrijdag, dus ik hef het glas met inhoud en al naar Het Bestuur, en diegene die daarvan Vroegah deel uitmaakte.

Een regelrecht feest is het om er te zijn en om te zien waar de roots liggen (leggen). Ook Amsterdammers houden van dialect muziek.
'k Ben klèrvojunt, 'k ga je kezen
da's onvervalst plat Amsterdams. Dat ook in Amsterdam gaandeweg wordt vervangen door het nieuwe platte Amsterdams. Maar hoeveel Amsterdammers hebben alles van Ede?
Zie trouwens Gus Bevrijdingsdag (Google), waar die tekst in terecht is gekomen.

Vandaar dus: waar de roots legge.
Zo, nou eerst de inhoud maar 's.
Fijn weekend for you and yours....
Gus

guitarkid
19 maart 2016, 10:29
There's not a dry eye in the land....
Zo trots als Het Bestuur is dat zij dat alles hebben georganiseerd, zo trots ben ik dat wij samen het Eerste Lustrum hebben meegemaakt.

En òp naar het tweede.....
Het is vrijdag, dus ik hef het glas met inhoud en al naar Het Bestuur, en diegene die daarvan Vroegah deel uitmaakte.



Thanks!! En ja, ome Ton is er gelukkig niet alleen in gedachten bij, maar gezellig aanwezig bij de opbouw de dag voor de beurs en op de dag zelf. Bij de vergaderingen staat er nog altijd een vierde stoel.... :)

Midwolda
19 maart 2016, 11:06
Proost Gus, en :cooler: Coos.

Ja, ik was er bij vanaf dag één en ik zal er bij zijn op dag tig. Door mijn prive-omstandigheden kan ik geen bestuurstaken meer waarnemen maar ik neem nog steeds met plezier ieder jaar een snipperdag om de vrijdag voor de beurs mee te helpen. Op de beurs zelf loop ik dan een beetje te regelen en te genieten, zoveel moois, zoveel vrolijke mensen, daar doe je het voor toch?

Dus ook dank aan het publiek en de standhouders en de sportzaal en de Broeckhof en de catering en de weergoden en en en... we maken het met z'n allen een mooie dag, niemand uitgezonderd.
Dat er inderdaad nog maar vele mogen volgen! :ok: