PDA

View Full Version : Vraag over verschillende gitaareffecten -Ibanez JD9 Jet Driver, Big Muff, Boss, etc.



keesss
25 september 2011, 14:51
Ik heb vrijdag een little Big Muff gekocht voor mijn Epiphone Korina Fly V en de Vox DA-5. Ik dacht dat het wel lekker zou klinken, maar eenmaal aangesloten vond ik het niks. Hij maakt te zwaar geluid, ik wil het wat lichter. Dus ik ga hem aankomende week terugbrengen en ruilen voor een andere.

Dus de Ibanez JD9 Jet Driver is de volgende optie. Ik heb wel een vraag: op de achterkant van het effect kan je een batterij in plaatsten. Waar is dat voor? Kan je het effect niet gebruiken zonder batterij?

Over de Big Muff: de verkoper had gezegd dat ik er ook een 9volt oplader er nodig bij had, maar die had ik niet gekocht. Eenmaal thuis sloot ik alles aan en hij bleek het te doen; zonder oplader.. Waarvoor heb ik dan een oplader ndig?

Volgende opties zijn de volgende:
IBANEZ JD9 JET DRIVER
http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-JD9-Jet-Driver

BOSS OS2 OVERDRIVE DISTORTION
http://www.rockpalace.com/product/Boss-OS2-Overdrive-Distortion

BOSS DS2 TURBO DISTORTION
http://www.rockpalace.com/product/Boss-DS2-Turbo-Distortion

AKAI TRIMODE DISTORTION
http://www.rockpalace.com/product/Akai-TriMode-Distortion

VISUAL SOUND GARAGETONE CHAINSAW DISTORTION PEDAL
http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-GarageTone-Chainsaw-Distortion-Pedal

- Welke zouden jullie kiezen? Mijn sounds is Slash, KISS, Van Halen, etc. Het bekende plaatje dus.

almarvk
25 september 2011, 15:02
Deze gaat naar Effecten.

keesss
25 september 2011, 15:04
Oke, bedankt.


Iemand die mij met de effecten kan helpen?

Dirk_Hendrik
25 september 2011, 15:22
In alle gevallen die je noemt kun je het effect met batterij OF met adapter gebruiken. Als je een adapter gebruikt heb je dus geen batterij nodig.

Een verkoper die je vertelt dat je een oplader nodig hebt moet terug naar school. Hij kletst blijkbaar maar wat. Als die verkoper staat in de zaak waar jij net een stapel links naar post zou ik serieus aan een bezoek van een andere andere winkel gaan denken.

En met de verschillende opties die je noemt,... lekker in de winkel uitproberen.

Liquid_Metal
25 september 2011, 15:24
Heb je de Muff gekocht zonder deze te proberen? Dan ga je waarschijnlijk hetzelfde effect krijgen met de Jet Driver. Ga bij het terugbrengen eens de pedalen die in je lijstje staan testen en koop degene die je het beste vind klinken. Spelen over je eigen of soortgelijke gear is daarbij verstandig.

Het zijn geen opladers maar adapters en de Big Muff deed het zonder adapter omdat er een batterij in zit. Die gaat langzaam leeg als je de input-kabel in het pedaal laat zitten, dus haal die eruit als je niet speelt (of geen adapter gebruikt).

Mitch
25 september 2011, 17:06
Nou valt daar weinig aan toe te voegen, behalve dan dat ik me afvraag wat voor betere sound je uit een DA5 wil halen. Het speakertje heeft maar een erg beperkt bereik. Als je stevigere vervorming eruit wil halen moet je gewoon alles rechts van Crunch1 vermijden, want dat is m.u.v. het laatste model (Drive) zwaar ruk. Crunch1 is uitstekend bruikbaar van clean, lichte crunch tot stevige overdrive. Zeker in samenwerking met de compressor uit de ingebouwde effecten (minder dan 12u instellen...) kun je daar een uitstekende lead sound uithalen.

keesss
25 september 2011, 19:03
Hallo,

Ik heb het inderdaad daar gekocht bij Rock Palace. hele goede service daar vind ik, ik mocht alles testen en veel info gekregen. Wat is er volgens jou daar mis?

Mijn Epi Fly V heeft Alnico Classic humbuckers + Vox DA5. Ik heb de Ibanez JD9 en de Muff getest op een Fender versterker + Gibson Les Paul '60 Anni. P90 Worn series, vandaar dat het een stuk minder klonk toen ik thuis kwam. Dat verwachtte ik ook, maar met de Muff kan ik gewoon niets mee.

Overigens denk ik dat het de Boss DS2 Turbo Distortion wordt, maar ik zal ze natuurlijk wel testen. Dit keer neem ik gewoon mijn gitaar mee? Mijn gitaar hebben ze namelijk niet in die zaak, maar elke andere Epiphone wel. :P

keesss
26 september 2011, 16:37
......Iemand?

Mitch
27 september 2011, 00:10
Moeten wij nu bevestigen dat het altijd slim is om je eigen gitaar mee te nemen als je nieuwe spullen gaat testen? :listen:

keesss
27 september 2011, 10:59
Nee, niet dat. Ik ben benieuwd wat er mis is met Rock Palace..

zoon van Piet
27 september 2011, 14:49
Nee, niet dat. Ik ben benieuwd wat er mis is met Rock Palace..

Ik ken die tent niet, maar je zegt zelf:


de verkoper had gezegd dat ik er ook een 9volt oplader er nodig bij had, maar die had ik niet gekocht. Eenmaal thuis sloot ik alles aan en hij bleek het te doen; zonder oplader.. Waarvoor heb ik dan een oplader ndig?


reden genoeg om bij de verkoper een oplader anaal in te brengen.. met de waarschuwing dat ie de volgende keer een big Muff binnengeschoven krijgt..

keesss
27 september 2011, 17:28
LOL!

Ik ga er morgen weer heen met mijn gitaar en mijn kabels. Ik vraag daar wel of zij een VOX DA-5 hebben waarop ik het kan uitproberen. :p

Harry
27 september 2011, 17:44
en lees het bericht van Mitch nog een keer door.....

keesss
27 september 2011, 19:06
Dat snap ik, maar ik wil er zoveel uit halen wat mogelijk is. :)

Buzzel
27 september 2011, 19:48
Dat snap ik, maar ik wil er zoveel uit halen wat mogelijk is. :)

Naar wat voor geluid zoek je? Misschien heeft iemand op het forum wel een heel goeie tip! Vergeet je budget niet. Ik gok dat je max 80,- euro wil uitgeven.

En trouwens. een big muff maakt wel een geluid dat je echt leuk moet vinden. Ik vind het zelf nog al dicht gesmeerd en heel erg los.

Rooker
27 september 2011, 20:04
Naar wat voor geluid zoek je? Misschien heeft iemand op het forum wel een heel goeie tip! Vergeet je budget niet. Ik gok dat je max 80,- euro wil uitgeven.

En trouwens. een big muff maakt wel een geluid dat je echt leuk moet vinden. Ik vind het zelf nog al dicht gesmeerd en heel erg los.

Haha daar kun je mee verder:seriousf:

Buzzel
27 september 2011, 20:18
Haha daar kun je mee verder:seriousf:

Is geen tegenstelling hoor. Ik bedoel dat hij je geluid heel erg beďnvloed en heel....wild is. Je krijgt geen constante grom zeg maar.

keesss
28 september 2011, 00:19
Nee, ik heb er inderdaad niet echt de controle over met de Muff..

Ik heb een andere gevonden waar ik heel benieuwd naar ben:
HardWire SC2 Valve Distortion, schijnt erg goed te zijn:
http://www.rockpalace.com/product/HardWire-SC2-Valve-Distortion

Maargoed, ik laat het wel weten als ik er een morgen heb aangeschaft.

lefthandstrat
28 september 2011, 01:14
Nee, niet dat. Ik ben benieuwd wat er mis is met Rock Palace..

Er is niets mis met Rockpalace, maar eigenlijk heb je zelf een beetje de verwarring gebracht. Jij schrijft 9v oplader en daarom krijg je van Dirk_Hendrik de opmerking dat dit soort adviezen aangeven hoe "kundig" de verkoper is. Vervolgens slaat Liquid_Metal de spijker op de kop door jou erop te wijzen dat het geen oplader is maar een adapter. De mensen bij Rockpalace zijn kundig genoeg om een oplader van een adapter te kunnen onderscheiden. Je hakt een beetje door op de opmerking van Dirk_Hendrik waar je zelf de oorzaak van bent door twee zaken door elkaar te halen. Enfin, probleem opgelost en zoals je al als advies kreeg: Goed testen met je eigen spullen en als dat niet gaat, dan testen met spullen uit de winkel die zoveel mogelijk overeenkomen met je eigen gear en daar goed de tijd voor nemen. Desnoods een stukje papier en een pen meenemen en per pedaal opschrijven wat je lekker vond klinken en niet lekker vond klinken. Als je dit lijstje met de verkoper doorneemt, dan kan het zomaar zijn dat hij op basis daarvan met een pedaal aankomt waar je niet aan had gedacht. Succes in elk geval.

EDIT: Ik weet niet waar je woont, maar misschien is dit iets voor jou http://link.marktplaats.nl/483051065

keesss
28 september 2011, 21:06
Hallo,

Ik ben er weer. Vandaag weer in Rock Palace geweest en weer goede service gekregen.

Ik heb meerdere effectpedalen uitgeprobeerd, maar toen ik de Hardwire SC-2 Distortion aansloot en speelde... Wauw! Ik wist niet dat mijn niet super goede gitaar (Epiphone Flying V Korina natural) zulke lekkere geluiden kon maken!

Eenmaal thuis aangekomen heb ik hem aangesloten op mijn VOX DA-5, ik heb eerder te horen gekregen dat er niet veel valt uit te halen uit mijn versterkertje, maar toen ik de Hardwire aansloot kon je erg grote en goed klinkende vervormingen behalen!

€95,- bij Rockpalace. ECHT EEN AANRADERRRRRR!!!

Btw: als je het pakketje openmaakt, dan straalt de kwaliteit er gewoon vanaf. ;)

Mitch
28 september 2011, 22:44
Hardwire pedalen zijn zéker geen rommel! Wel humor dat je nu een pedaal hebt dat ongeveer evenveel kost als de versterker zelf :D

keesss
28 september 2011, 22:46
Haha, dat is inderdaad een lachertje, maargoed.. Hij klinkt iig goed en ik ben er voorlopig wel zoet mee. :)