PDA

View Full Version : G&L vragen



Nocki
24 september 2011, 23:20
Hi,

Vandaag weer eens op een G&L gespeeld. Een Tribute Legacy.
Erg fijne gitaar. Ik heb er wel eerder vast gehad en het leek altijd of dit meer in mn handen paste..
Veel Fenders voelen altijd iel aan zijn het net niet. Zo'n G&L voelt wat groter.

Is dat ook echt zo? Zijn die dingen een slagje groter?
En kan je in die gitaren gewoon pickups wisselen zoals bij fenders?

Aangezien ik naar een stratje aan het kijken was is dit voor mij wel een geweldige gitaar die doet wat ik wil...

Nog mensen met ervaring?

Terminus
24 september 2011, 23:33
Volgens mij zijn de pickups gewoon normale maten, maar als de Tributes net zo klinken als de 'echte' is er geen reden om te vervangen.

Outline
25 september 2011, 04:46
Elementen kun je gewoon vervangen. Elementen zijn overigens hetzelfde als in de USA-versie. Dus of je ze echt vervangen wil...

Nocki
26 september 2011, 11:30
Goed om te horen! bedankt!

Het voelt echt heerlijk aan zo'n gitaar. De fender voelen altijd wat klein en fragile maar dit past gewoon heerlijk in mn handen. Ik wil er echt heel graag een hebben.

Volgens mij wordt het nieuw kopen want 2ehands kom je ze haast niet tegen... of wel?

R.J
26 september 2011, 13:53
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=g%26l+legacy&_sacat=0&_odkw=gl+legacy&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 staat er eentje in NL en een paar bij onze nachbarn.

Nocki
5 oktober 2011, 08:55
Bedankt allemaal voor de reacties.

Vorige week woensdag wilde ik m gaan halen maar voor ik ging zag ik dezelfde gitaar bij een andere zaak voor 100,- minder.
Dat steekte me een beetje en vroeg of het voor dezelfde prijs kon. Dat kon helaas niet. Die andere zaak was geen dealer maar G&L wilde dan wel een koffer er gratis bij doen.
Eigenlijk was ik hierdoor mijn vertrouwen een beetje kwijt.
Als ik een gitaar koop wil ik gewoon zeker weten dat ik mezelf niet teveel in de vingers snij als hij eventueel weer weg mag.

En toen per ongeluk een leuk geprijsde Blade R4 classic gevonden in het rood....

Die is ondertussen binnen... :) Nu dus een gitaar met ebben toets ipv maple... Ik ben happy!