PDA

View Full Version : G System + Bogner Shiva.. hoe?!



Carlos
24 september 2011, 21:02
Hoi, ik wil een TC G system aan mijn bogner Shiva head koppelen. Ik wil nl de overdrive van de Shiva via mijn G system kunnen gebruiken. Heeft iemand tips of een schema hiervoor? En welke kabels heb ik nodig? Thanks! Groet Carlos

Tankman
25 september 2011, 00:14
Dit is toch wel echt een gevalletje RTFM...

Carlos
25 september 2011, 01:20
Dit is toch wel echt een gevalletje RTFM...


" doe 's normaal man" :seriousf: laat nou na lezen van TFM en fora de boel niet werken...

bluegate
25 september 2011, 10:24
Ik had vroeger een G-system en een Bogner Shiva.
De kanalen werden geschakeld door de G-system, en ik gebruikte de OD van de Shiva net zoals jij wenst te doen.

Begin met het aansluiten via de 4 cable method.
Dus gitaar in G-System in, gebruik de pre-amp loop van de G-system om de shiva aan te sluiten.
Dus kabel van Loop uit naar input Shiva, kabel van Send op de Shiva naar de Loop in op de G-System.
En als laatste een kabel van de G-system out naar de Return op de Shiva.
Dat zijn de belangrijkste aansluitingen.

Dan moet je met de handleiding van de G-system ervoor zorgen dat in al je patches de Pre-amp Loop aan staat.

Dan kanaal schakelen, sluit een stereo kabel aan tussen de Switch out van de G-system naar de kanaal schakeling op de Shiva.
Programmeer in de G-system welke relais aan/uit moeten staan om het gewenste geluid te krijgen per patch (RTM).

Carlos
25 september 2011, 15:17
Ik had vroeger een G-system en een Bogner Shiva.
De kanalen werden geschakeld door de G-system, en ik gebruikte de OD van de Shiva net zoals jij wenst te doen.

Begin met het aansluiten via de 4 cable method.
Dus gitaar in G-System in, gebruik de pre-amp loop van de G-system om de shiva aan te sluiten.
Dus kabel van Loop uit naar input Shiva, kabel van Send op de Shiva naar de Loop in op de G-System.
En als laatste een kabel van de G-system out naar de Return op de Shiva.
Dat zijn de belangrijkste aansluitingen.

Dan moet je met de handleiding van de G-system ervoor zorgen dat in al je patches de Pre-amp Loop aan staat.

Dan kanaal schakelen, sluit een stereo kabel aan tussen de Switch out van de G-system naar de kanaal schakeling op de Shiva.
Programmeer in de G-system welke relais aan/uit moeten staan om het gewenste geluid te krijgen per patch (RTM).

Ha B. Dank voor de info. Ik las dat je niet de standaard jack kabels kan gebruiken? Welke kabels heb jij hiervoor gebruikt? Trouwens mag ik vragen waarom je bent overgestapt naar een andere setup? Dank en groet, Carlos

bluegate
26 september 2011, 01:17
Jawel, gewoon 4 jack-jack kabels en 1 stereo jack-jack kabel.

Ik vond de G-system te zwaar, en de shiva vond ik live niet goed genoeg.