PDA

View Full Version : Hoe was het op de gitaarbeurs in Veenendaal?



Noordeling38
24 september 2011, 10:54
Plaats hier je impressie na je bezoek aan de vintage gitaarbeurs in Veenendaal op 24 sept 2011

Noordeling38
24 september 2011, 19:23
En wie is er geweest?

beunklats
24 september 2011, 19:49
Ik ben er vandaag geweest, wat een gitaren weer zeg.

Luke-wannabe
24 september 2011, 19:53
Jep, ikke. Vond het best leuk, maar niet heel erg veel boeiends gezien..

Hotpepper01
24 september 2011, 20:54
Gaaf !! Die 1956 Gibson Les Paul Goldtop :crazyhappy: was net eventjes boven de begroting..... :seriousf: Het is me gelukt om er zonder nieuwe gitaar van terug te komen. Mijn vriendin is blij....

Saf
24 september 2011, 20:58
De gele bas en de twee bruggetjes was de "vangst" op Veenendaal.
Ik had nog geen Jolana Basso V en de prijs was op het moment van kopen naar mijn idee fair. De Duitse verkopende partij vind ik sowieso altijd wel een aardige snuiter. De bruggetjes had ik een voorgaande keer al eens in de handen gehad maar toen waren ze nog 15 euro per stuk. Voor 5 euro kon ik ze deze keer niet laten liggen.

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC00353.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC00344-1.jpg
En last but not least een pinstripe job door Jorre Marek op mijn DeArmond Jetstar
http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/DSC00349.jpg

Ik vind de beurs de laatste zeg 3 jaar een stuk minder worden steeds meer stands met nieuwe "vintagefeel" producten en steeds minder echt vintage spul voor mijn gevoel. Ook steeds minder de obscure dingetjes. Voor mij is het de laatste jaren vooral weer even bijkletsen en handjes schudden met oude bekenden. Sowieso vind ik de beurs in september altijd minder dan in maart.

Miste vandaag 3tot4 mensen die in het verleden erg door mij gewaardeerde stands bezet hebben en 2 andere hadden weinig mee.

Wel weer gezellig.

Wouter J
24 september 2011, 21:22
Ik ben ook geweest en heb weer wat leuks kunnen scoren, Saf dan was jij die gene die ik aansprak over die gele Jolana bas waarmee ik je zag lopen.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/WTFLP.jpg
Naar mijn mening gaat de prijs naar de allerslechts gerepareerde gitaar naar deze Les Paul, waarvan de hals ooit eens was afgebroken en met vier duvels die door de hele body en hals waren geboord weer op zijn plek waren gezet.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/WTFLPcloseup.jpg
Normaal gaan gitaren met issues zoals deze weg voor zachte prijsjes omdat de gitaar niet meer origineel is maar de vraag prijs was 1000 Euro, Ik zette gitaar terug en liep snel weg.

Ik vond deze John Bolin flipped over, een van de geinigste gitaren.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/Bolin.jpg

Wat mijn eigen kopen betreft, ik kijk altijd uit naar gitaren waar wat aan is, die gaan zoals ik net al zei voor zachte prijsjes weg, en derhalve werd deze 1979 Ibanez CS250 mijn eigendom nadat ik 175 Euro had neer gelegd.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/IbanezCS250.jpg
Het enige wat er mankeerd aan deze is dat de bedrading niet klopt en dat de originele humbuckers zijn vervangen door laat jaren tachtiger IBZ pickups, maar met een koffer erbij kan ik dit zeker geen slechte deal noemen.

Dat kan ik trouwens ook niet zeggen van de Ibanez Roadster Bas die ik op de Stand van Dirk Witte Kocht.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/IbanezBass.jpg
Hij koste 350 maar ik vroeg aan barry of hij 300 accepteerde, dat deed hij en dus...

Ben ik met twee leuke oude Ibanez gitaren thuis gekomen.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/TwinIbanez.jpg

Saf
24 september 2011, 21:41
Ik twijfelde nog Wouter. Je had die dubbelneck ook bij je toch? Ik wist dat ik je ergens van kende maar mijn gezicht/naam co-ordinatie is belabberd. Mooie aanwinsten die artist is echt lekker.

Ik bedenk me nu dat ik nog naar die greco strat voor 75 had willen kijken die ergens onder de tafel bij een stand lag maar helemaal vergeten.

Wouter J
24 september 2011, 21:44
Ik twijfelde nog Wouter. Je had die dubbelneck ook bij je toch? Ik wist dat ik je ergens van kende maar mijn gezicht/naam co-ordinatie is belabberd. Mooie aanwinsten die artist is echt lekker.

Ik bedenk me nu dat ik nog naar die greco strat voor 75 had willen kijken die ergens onder de tafel bij een stand lag maar helemaal vergeten.

Ik heb mijn Dubbelhals daar verkocht en die Greco had ik ook in mijn handen maar als ze zo goedkoop weg gaan dan is er iets goed mis, dus liet ik hem maar liggen.

mikeyaxeman
25 september 2011, 03:25
Grappig, die Ibanez CS250 heb ik ook nog gezien.
Die gast van de stand was aan het uitleggen hoe de wiring nou precies in elkaar zat bij die gitaar.
Ik meen je wel gezien te hebben Wouter.
Verder ook die Greco zien liggen by the way.

Rooker
25 september 2011, 10:35
He,, die lelijke Gibson heb ik ook zien staan. Hoe is het mogelijk he dat iemand dat zo repareert.
Ook een stand gezien met hele mooie oude Ibanezzen. Allemaal zo rond de 300 euro, leken me mooie gitaartjes.
Ik ging eigenlijk om goedkoop een pedaaltje te scoren maar dat is niet gelukt. Vond de prijs voor redelijk afgetrapte pedaaltjes nog best hoog. Ik was op zoek naar een simpele autohah in stompbox voormaat maar dat bestaat vintage geloof ik niet:). Tweede keus was een Flanger maar die vond ik te duur. Heb uiteindelijk nieuwe volume/tone knopjes gekocht voor mijn Gibson, en volgens mij zijn dat nog de verkeerde:seriousf:.
Een maat van me had wel zijn dingen gevonden. Een mooie Japanse Flanger van Boss en een soort tubescreamer van Byjang, mooie spullen dus weer!
Maar wel jammer hoor, alle gitaren die ik mooi vind kosten minimaal 10.000 euro:seriousf:.
Ach ja weer een dag van de straat...

Pepe
25 september 2011, 13:05
Ik begrijp, de tijd dat je uit een grote doos meuk een oude Dearmond dynasonic viste is niet meer?
Misschien volgende keer een standje huren, ik heb best een hoop gitaren die weg mogen en ik heb het idee dat mijn prijzen wat consument vriendelijker zijn dan van de doorsnee Duitser.

Ik ben er al 6 jaar niet meer geweest, ik kwam steeds dezelfde dure vintage tegen en het goedkope spul is gewoon zooi. Een bordeel met oude afgedankte hoeren en een paar lelijke kneusjes.

grayfink
25 september 2011, 13:17
Ik begrijp, de tijd dat je uit een grote doos meuk een oude Dearmond dynasonic viste is niet meer?
Misschien volgende keer een standje huren, ik heb best een hoop gitaren die weg mogen en ik heb het idee dat mijn prijzen wat consument vriendelijker zijn dan van de doorsnee Duitser.

Ik ben er al 6 jaar niet meer geweest, ik kwam steeds dezelfde dure vintage tegen en het goedkope spul is gewoon zooi. Een bordeel met oude afgedankte hoeren en een paar lelijke kneusjes.

Misschien moet je eens een concrete advertentie adverteren in je onderschrift. :ok:

Pepe
25 september 2011, 13:24
Nee, daar is het forum niet voor, bij werkelijke interesse weet men mij wel te bereiken.

grayfink
25 september 2011, 13:43
Hoe kan ik nou interesse hebben als ik niet weet wat er in het superprijzenfestival te koop wordt aangeboden?

bass blom
25 september 2011, 13:46
Hoe kan ik nou interesse hebben als ik niet weet wat er in het superprijzenfestival te koop wordt aangeboden?

hoe moeilijk is dat?


div. strats, tele's, 345, Historic '56, Fender 30 amp..

M.H.Huiting
25 september 2011, 13:49
SuperPrijzenFestival =
een grote doos meuk ?

Oranjeaap
25 september 2011, 14:14
Ik ben er al 6 jaar niet meer geweest, ik kwam steeds dezelfde dure vintage tegen en het goedkope spul is gewoon zooi. Een bordeel met oude afgedankte hoeren en een paar lelijke kneusjes.

Mooi gezegd. Ik ben er maar 1x geweest maar mij viel het zelfde op.
De echte collector items zoals de oude fenders en Gibsons zijn veel te duur. Ze worden aangeboden door handelaren die er natuurlijk zelf ook het een en ander aan betaald hebben. De markt is ingestort maar de handelaren kunnen dus niet zakken met de prijs zonder verlies te maken. Het resultaat is absurd hoge prijzen voor de mooie stukken.
De rest is van die goedkope Japan meuk die alleen leuk is voor mensen die in dat wereldje zitten. Dan heb je nog allemaal van die lui die van die relic troep aanbieden, zoals van die losse stratocaster halzen etc.
En last but not least: particulieren die Gibson gitaren uit de jaren 80 aanbieden maar de prijs zo hoog hebben dat er niet eens mensen de moeite gaan nemen om de gitaar op te pakken.

Ik vond het leuk om een keer al die vintage Gibsons uit de jaren 50 te zien, maar voor een serieuze koper is het geen goede plek.

Mitch
25 september 2011, 14:33
Naar mijn mening gaat de prijs naar de allerslechts gerepareerde gitaar naar deze Les Paul, waarvan de hals ooit eens was afgebroken en met vier duvels die door de hele body en hals waren geboord weer op zijn plek waren gezet.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/WTFLPcloseup.jpg
Normaal gaan gitaren met issues zoals deze weg voor zachte prijsjes omdat de gitaar niet meer origineel is maar de vraag prijs was 1000 Euro, Ik zette gitaar terug en liep snel weg.


Hahahahahahaha, geweldig! Die is gerepareerd door een meubelmaker/houtbewerker, dat kan niet anders. Functionaliteit en stevigheid voor alles. Dwars door de inlays, hoe verzin je het? En zie ik nou goed dat die twee frets ontbreken???
Hoe je dan zo'n prijs verzint is ook knap trouwens.

G.G.
25 september 2011, 14:41
en toch denk ik dat het een hele goeie manier van vastzetten kan zijn. Die hals gaat echt nergens meer heen. Jammer alleen dat ie niet de moeite nam om twee frets te plaatsen en de inlays te vervangen.

Saf
25 september 2011, 15:02
als koper zou je dat moeten doen idd en dat valt het lang niet meer zo hard op. de prijs was evengoed nog bijzonder hoog. Maar goed die verkoper heb ik nog nooit betrapt op een prijs die ik zelfs maar enigszins in de categorie redelijk zou willen plaatsen.

Pepe
25 september 2011, 15:17
Even een terzijde: ik was gisteren bij Dijkman Amsterdam, daar stond in de etalage een oude Hofner jazzbak waar de snaren, brug op zijn laagst, ongeveer 3 centimeter boven de toets uitkwam. Maar evengoed 500 vragen.

Vroeger gaf je dat soort dingen aan een knutselaar weg die nog wat vrije tijd omhanden had.

geert1976
25 september 2011, 15:24
Mooi gezegd. Ik ben er maar 1x geweest maar mij viel het zelfde op.
De echte collector items zoals de oude fenders en Gibsons zijn veel te duur. Ze worden aangeboden door handelaren die er natuurlijk zelf ook het een en ander aan betaald hebben. De markt is ingestort maar de handelaren kunnen dus niet zakken met de prijs zonder verlies te maken. Het resultaat is absurd hoge prijzen voor de mooie stukken.
De rest is van die goedkope Japan meuk die alleen leuk is voor mensen die in dat wereldje zitten. Dan heb je nog allemaal van die lui die van die relic troep aanbieden, zoals van die losse stratocaster halzen etc.
En last but not least: particulieren die Gibson gitaren uit de jaren 80 aanbieden maar de prijs zo hoog hebben dat er niet eens mensen de moeite gaan nemen om de gitaar op te pakken.

Ik vond het leuk om een keer al die vintage Gibsons uit de jaren 50 te zien, maar voor een serieuze koper is het geen goede plek.

Niet alles uit Japan is meuk, beetje kort door de bocht.

Er kwamen in de jaren 70 Gibson en Fender kopiën van de band rollen die erg goed waren.

Greco's, Tokai en Fernandes maakten Fender Kopiën die die oude Fender van jouw het nakijken geven hoor.

Oranjeaap
25 september 2011, 15:41
Niet alles uit Japan is meuk, beetje kort door de bocht.

Er kwamen in de jaren 70 Gibson en Fender kopiën van de band rollen die erg goed waren.

Greco's, Tokai en Fernandes maakten Fender Kopiën die die oude Fender van jouw het nakijken geven hoor.

Wat ik in veenendaal tegenkwam was meuk. Ik weet dat er heus wel goede gitaren uit Japan komen.

geert1976
25 september 2011, 16:09
Wat ik in veenendaal tegenkwam was meuk. Ik weet dat er heus wel goede gitaren uit Japan komen.

Omschrijf het dan anders, want zo kwam het wel over:ok:

Dirk_Hendrik
25 september 2011, 16:54
Ligt het nou aan mij of komen teveel mensen op dit soort beurzen af met maar 1 doel en dat is voor weinig een Fender of een Gibson te scoren. Dat suggereert dat de aanbieders én de kopers door hun beperkte wens hun eigen markt verzieken met bovenstaand gemopper alom.

Natuurlijk in combi met de door Pepe aangegeven mojo ziekte waarin alles dat oud is al een hoofdprijs mot opbrengen omdat voeger alles beter was. En dat heeft de gitarist dus aan z'n eigen concevatieve houding te danken.

Mooie SC250 Wouter! Mooie score ook.

marco v
25 september 2011, 17:20
Hoe zit t met de beurzen in België?
De vintage Veenendaal heb ik nooit bezocht, mede dankzij de uitvoerige reviews die op dit forum langskomen.
In Belgie heb je mega music fair Antwerpen en Brosalla?
Iemand daar wel eens gekeken?

Mr.Fingers
25 september 2011, 17:37
Mega Music Fair is echt diep & diep triest, veel te dure gitaren waar veel te veel aan scheelt, en dingen die als "vintage" versleten worden, terwijl het gewoon oude rommel is, en ook erg veel gewoon nieuwe dingen.

Hoogtepunt van een paar jaar terug was een 1969 Jazzmaster, refinished, en een Gibson ES 335 uit begin jaren '70, met EMG's in. Dat zegt genoeg neem ik aan?

barno
25 september 2011, 18:16
Brosella wel eens geweest. Vond ik klein maar fijn op een leuke locatie downtown Brussel. Ook wat bouwers met stand.
Ik ben geen ervaren beursbezoeker maar ik vond het zeker de moeite.

josan
25 september 2011, 23:56
Is het niet altijd zo dat als er veel mensen op iets af komen, de prijzen veel te hoog zijn? Verbaast me dus niets. Koopjes vind je waar weinig mensen komen.

Mitch
26 september 2011, 00:04
Jij bent nog nooit op vrijdagmiddag bij de Lidl geweest?

wietse
26 september 2011, 00:08
Koopjes vind je waar weinig mensen komen.
dus ik moet druk bezochte rommelmarkten waar op één dag tot 10000 bezoekers komen ook maar mijden?
slaat dus nergens op, je moet er vroeg bij zijn dat is op zo'n beurs ook zo, als je daar om 1 smiddags binnen komt kakken dan zijn de echte koopjes ook al vertrokken.

Saf
26 september 2011, 00:17
Best op veenendaal voor koopjes is er zef gaan staan dan had ik al dingen in de auto liggen voordat de deur open ging :)

Koopjes zijn lastiger te vinden over de hele linie, beurzen, rommelmarkten, veilingsites etc omdat het eenvoudiger is om zelf uit te zoeken wat je te koop hebt maar de kans is er nog zeker. Vroeg erbij zijn en niet te lang twijfelen.

jplm
26 september 2011, 20:13
Even een vraagje: er stond iemand met een paar 5 watt versterkertjes, volgens mij nieuw gebouwd, tweed cover, 180 euro, een beetje een Champ-kloon zal ik maar zeggen. Nu heb ik er niet goed op gelet (gebeurt me wel vaker als ik op een beurs wat rondloop) maar later dacht ik dat die dingen voor dat geld (als ik dat bedrag tenminste goed heb onthouden) best wel goed klonken. Het was aan de kopse kant van een tafelrij, tegenover die man die die pinstriping op de gitaren aan maken was. Weet iemand wat voor merk die versterkers waren, of wie dat was?

Groet, Jan.

mikeyaxeman
26 september 2011, 21:12
Ik heb ze wel gezien maar geen idee wat voor een merk.
Roger waar ik met mee was heeft wel de wiring gefotografeerd aan de achterzijde met het idee om zoiets misschien ooit zelf te maken.

roger
26 september 2011, 22:04
Klopt, het was een Duitser, had ook hele goedkope Tele's en strat's staan. Verder geen idee wie hij was, maar die ampjes zagen er leuk uit!
http://tapatalk.com/mu/52aee34b-ccc4-0f64.jpg

Hotpepper01
26 september 2011, 23:07
Ik heb ze ook zien staan. Visueel deden ze leuk aan compleet met tweed en oxblood. Maar ja, als je een strat en een tele in het assortiment hebt voor 70 euro, dan opereer je niet bepaald in de eredivisie of de hoofdklasse. Waarmee ik niet wil zeggen dat de ampjes niet goed zijn, hoor. Maar ik heb ze maar laten staan.

ErikM
27 september 2011, 00:12
Ik heb zo'n amp meegenomen:-) leuk ding, volgens mij princeton kopie. Klinkt lekker, en geen merk. Maar wel voor 180 euro! Was trouwens een zweed. Die 70 euro gitaren waren best aardig voor het bedrag... Maarja... Waarschijnlijk was het hout zo vers dat er blad aankomt als je er water op morst... Ben meer een tweedehands man...

guitarkid
27 september 2011, 19:59
Waarschijnlijk was het hout zo vers dat er blad aankomt als je er water op morst... Ben meer een tweedehands man...

:) ..........

Noordeling38
29 september 2012, 16:19
Helaas kon ik vandaag niet naar Veenendaal maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van vandaag.

Hotpepper01
29 september 2012, 17:19
Ik was er vandaag en ook nog eens zo vroeg dat de kassa nog niet eens open was. De mooiste gitaar vond ik een 1957 Gibson Les Paul Custom met een alnico V pickup in de nek. Die was met 24K iets boven de begroting... er stonden best wel veel unieke exemplaren. Zoals een 130 jaar oude akoestische Martin (fraai), crazy italiaanse en de nodige oude Fenders en Gibbies.

Deze 1961 Gibson Les Paul (SG) Std heb ik laten hangen. Ik heb er al zo eentje, maar dan uit 1963.

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00646.jpg

Maar deze witte kon ik niet laten staan, slechts 80 euries... ach, het speelt ook redelijk

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00647.jpg

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00648.jpg

Wouter J
29 september 2012, 19:06
Ik heb mezelf eigenaar gemaakt van een complete podium set up.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1867.jpg

Bestaande uit een 1998 Squier Vista series Jagmaster.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1865.jpg

Een leuke blonde Gherson SG.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1868.jpg

Een een Marshall Valvestate 80 met 1922 Box.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/100_1866.jpg

Rooker
29 september 2012, 19:28
Ik ben ook geweesd. Weer een hoop moois gezien... Maarja weer geen cent te makken he. Ik vind het trouwens wel moeilijk om daar koopjes te vinden hoor..

Uiteindelijk wel leuk een SD Hotrails gescoord
+
Fender USA Telecaster kompleet brugje... Die was maar 15 euro.. Zal wel nep wezen, al zij verkoper van niet.

Dit alles om mijn squiertje te pimpen als backupje.

Pepe
29 september 2012, 19:34
Ik ben net terug. Lekker lopen kletsen met van alles & iedereen. Oude bekenden, nieuwe bekenden...

Kwa aanbod. Ik had interesse voor een '81 Tokai strat. De gelauwerde vintage dealer wist mij niet te vertellen wat voor model het was. Ik zeg, voor een st50 is het duur, als het een st80 is neem ik hem mee. Hij bekeek zijn gitaar. Nee zeg ik, dat staat niet op de buitenkant. Misschien een st70 probeerde hij. Nee zeg ik, die bestaat niet.
Goed. So much voor de kenner.
Teye stond er niet zelf maar wel een vriend van hem met wat gitaren. Een nieuw eigen non zemaitis design stal de show. Duur maar waarschijnlijk terecht.
Panache en Gosia met relic gedoe, al of niet met parts of zelf gezaagd. De obligate Duitser met zijn vintage. Sta ik voor een '74 strat: all original. Zeg ik, dat plastic is aftermarket? Jawel, zegt de verkoper. Goed.. original is aan deflatie onderhevig. De prijzen zijn ook aan inflatie onderhevig. Vintage is nog steeds (te) duur maar de prijzen zakken naar realistischer regionen. Nog een paar jaar crisis en het wordt weer betaalbaar.
Wat wel betaalbaar is geworden, de Ibanezjes van Harry hebben leuke prijzen, de verkoper met zijn Italiaans spul geeft het bijna weg. De Duitse gitaren zijn flink gezakt. Maar ze bleven onverkocht, zo bleek. Misschien moet je ze rellicen, zei ik tegen de verkoper van de Eko's en Davoli's. Hij keek me vuil aan. Dat deed me goed.

Hendriks
29 september 2012, 19:46
Ik ben net terug. Lekker lopen kletsen met van alles & iedereen. Oude bekenden, nieuwe bekenden...

Kwa aanbod. Ik had interesse voor een '81 Tokai strat. De gelauwerde vintage dealer wist mij niet te vertellen wat voor model het was. Ik zeg, voor een st50 is het duur, als het een st80 is neem ik hem mee. Hij bekeek zijn gitaar. Nee zeg ik, dat staat niet op de buitenkant. Misschien een st70 probeerde hij. Nee zeg ik, die bestaat niet.
Goed. So much voor de kenner.
Teye stond er niet zelf maar wel een vriend van hem met wat gitaren. Een nieuw eigen non zemaitis design stal de show. Duur maar waarschijnlijk terecht.
Panache en Gosia met relic gedoe, al of niet met parts of zelf gezaagd. De obligate Duitser met zijn vintage. Sta ik voor een '74 strat: all original. Zeg ik, dat plastic is aftermarket? Jawel, zegt de verkoper. Goed.. original is aan deflatie onderhevig. De prijzen zijn ook aan inflatie onderhevig. Vintage is nog steeds (te) duur maar de prijzen zakken naar realistischer regionen. Nog een paar jaar crisis en het wordt weer betaalbaar.
Wat wel betaalbaar is geworden, de Ibanezjes van Harry hebben leuke prijzen, de verkoper met zijn Italiaans spul geeft het bijna weg. De Duitse gitaren zijn flink gezakt. Maar ze bleven onverkocht, zo bleek. Misschien moet je ze rellicen, zei ik tegen de verkoper van de Eko's en Davoli's. Hij keek me vuil aan. Dat deed me goed.
Teye staat wel in Winschoten , maar die heeft toch ook weinig met "Vintage" te maken .

Wat koste die Tokai dan? Ik heb net een 1981 gekocht (st50) , ben wel benieuwd wat zo iets nou doet.

Pepe
29 september 2012, 20:00
De Tokai had een prijskaartje van 800.
Ik loop al een paar maanden tegen een '79 St80 aan te hikken. Wel niet. Wel niet. Voor die st80 en hoger uit dat jaar hebben ze uitzonderlijk hout gebruikt. Plus nitro en een V neck. Bijzonder. Voor de rest interesseert Tokai me niet echt. Het is deze specifieke gitaar, missing logo maar dat is niet zo boeiend.

http://www.guitarsjapan.com/sitebuilder/images/0759_1_1_-1018x772.jpg

Chris Winsemius
29 september 2012, 20:13
specialistische evenementen = speciale prijzen
(geen koopjes dus, nooit gewoon, never)

had deze keer geen puf, en genoeg werk hier staan

Hendriks
29 september 2012, 20:16
800 voor een st80 is nog niet zo verkeerd , zijn toch leuke strats ,op ebay zie je prijzen van tegen de 1250 .

Wouter J
29 september 2012, 20:23
Mijn Jagmaster en mijn Jaguar.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_1869.jpg
Mooi stelletje

Pepe
29 september 2012, 20:28
Was je niet gelijk klaar geweest als je op de jag gewoon 2 hummies erbij geschroefd had?

:)

Supercool natuurlijk.

spirit
29 september 2012, 20:55
Mooi stel Wouter.

Ik was er vandaag ook, helaas lijkt het een trend te zijn dat er steeds meer nieuw (oud gemaakt) spul te koop aangeboden wordt. Losse vintage onderdelen zijn er amper nog te vinden.
Op de beurs niets gekocht, wel een amp kunnen ruilen tegen een strat. Buiten de beurs wél wat onderdelen voor mijn restauratie project (Musicmaster) gekocht. De verkoper was zo vriendelijk om met de onderdelen naar Veenendaal te komen, zodat ik ze daar in ontvangst kon nemen.

Mijn meegenomen zelfbouw helaas ook niet kunnen verkopen.

nico verduin
29 september 2012, 21:01
Zag op de beurs eenzelfde gitaar als mijn eerste toen ik een jaar of 15 was :0. Kon hem niet laten staan : een Teisco EG 413-3T. Ergens gemaakt laat 60'er jaren. Kocht hem zelf in 71 derde hands.... Hier een foto van een vergelijkbare http://s564.photobucket.com/albums/ss82/drainedpool/Teisco%20EG%20413-3T%20Guitar/teisco2.jpg

Thuis gelijk dat ding uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt in de ultrasoon cleaner. Chroom weer opgepoetst. Morgen afstellen :)

wietse
29 september 2012, 21:08
Zag op de beurs eenzelfde gitaar als mijn eerste toen ik een jaar of 15 was :0. Kon hem niet laten staan : een Teisco EG 413-3T. Ergens gemaakt laat 60'er jaren. Kocht hem zelf in 71 derde hands.... Hier een foto van een vergelijkbare http://s564.photobucket.com/albums/ss82/drainedpool/Teisco EG 413-3T Guitar/teisco2.jpg

Thuis gelijk dat ding uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt in de ultrasoon cleaner. Chroom weer opgepoetst. Morgen afstellen :)

wie heeft jou wijsgemaakt dat dat een teisco is??
het is een kawai en ik heb er meerdere van gehad onder verschillende namen, ik heb zelf nog een 4 elements uitvoering er van.
was het een teisco dat is hij aanzienlijk meer waard de waarde houdt nu op rond de 100/120 euro max, ik zelf verkoop ze altijd voor rond de 70 euro.
maar veel plezier ermee ze spelen en klinken wel leuk.

Noordeling38
29 september 2012, 21:37
[QUOTE=spirit;2895814]Mooi stel Wouter.

Ik was er vandaag ook, helaas lijkt het een trend te zijn dat er steeds meer nieuw (oud gemaakt) spul te koop aangeboden wordt. Losse vintage onderdelen zijn er amper nog te vinden.
Op de beurs niets gekocht, wel een amp kunnen ruilen tegen een strat.


Jammer, Veenendaal is toch "de" vintagebeurs?

patrick0108
30 september 2012, 20:09
Ben er zaterdag ook geweest en heb een leuke zelfgemaakte tremolo meegenomen, verder heb ik me aardig vermaakt al zou ik de gitaren (weet geen eens het merk meer maar zagen er blikkerig uit) van 21 en 28000 nieuw nog voor geen 100 euro in de schuur willen hebben maar goed smaken verschillen. Verder idd kwa Vintage viel het tegen maar ging dan ook weer trots naar mijn eigen Vintage podium thuis.

Hotpepper01
2 oktober 2012, 12:09
Er staan inmiddels al wat foto's online...

https://picasaweb.google.com/info.guitarshow/VintageVeenendaalSeptember2012?authuser=0&feat=directlink

marco v
2 oktober 2012, 20:01
Daar staan wel een paar juweeltjes tussen.