PDA

View Full Version : Fender classic player jaguar alleen MiM ?



berrie
24 september 2011, 00:36
Klopt het dat de moderne Fender Jaguars allemaal uit Mexico komen? Worden er geen nieuwe USA Jaguars gemaakt?

En als ik toch 'troep' moet kopen, is er dan geen Squier classic player Jaguar HH ?
gr
Berrie

Joreeen
24 september 2011, 08:29
Dit is zo een foute redenering!
Niet alle MiM gitaren zijn troep! Je kan er ook hartstikke goeie in hebben, die de kwaliteit van een USA gitaar overtreffen!
Zo ook bij Squier! Ze maken voor het geld echt supergoede gitaren!

sjoerd5
24 september 2011, 08:30
Sinds wanneer is Mexico troep?

Als je zo graag een Amerikaan wilt:

http://www.thomann.de/nl/fender_62_jaguar_rw_3tsb.htm

macwilliams
24 september 2011, 09:23
Als je zo tegen mim gitaren aankijkt, dat het troep is, heb je het mis. Ik heb hier zowel mex teles als ook een strat uit mexico en dat zijn toch echt wel goede gitaren.

Gearjunkie
24 september 2011, 09:32
En als ik toch 'troep' moet kopen...
Van wie moet je dat dan??

berrie
24 september 2011, 14:17
oke, oke !
ik zal wel wat nuanceren.
Ik heb zelf een Fender Jazz bass 5 uit Mexico gehad en het was gewoon een rot ding.
Speelde zwaar en de klank was dun en belabberd.
Ik heb ook wel op de squier Strat van mijn zoontje gespeeld en dat was toch echt anders dan mijn eigen USA model.
Dat deed mij besluiten dat er toch wel terdege verschil zit tussen de USA versie's en de anderen, Squier incluis.

Moet ik eerlijk zeggen dat het merk Vintage er positief tussenuit springt.

Ik wil toch wel graag een Jaguar model, dus als USA niet leverbaar is, of onbetaalbaar voor mij ;), 'moet' ik wel een mex of squier of andere kloon.

Alleen staat het er bij die dingen van 900 euro vaak niet bij dat het Mexicanen zijn, dus vroeg ik me af of het altijd mexen zijn.
Die van Thomann lijkt me wel, eens kijken of ze die ook als HH hebben.

De prijzen van 3000 euro en meer lijken me alleen voor de echte sixties modellen, toch?

gr
Berrie

Wabbie
24 september 2011, 14:23
Misschien moet je eens op de Fender website kijken anders......