PDA

View Full Version : LAG Piezo element



Noeks
23 september 2011, 19:10
Hoi allen!

Nou ben ik sinds vandaag, na lang wachten, eindelijk trotse bezitter van een prachtige klassiek-electrische LAG.
Hij klinkt onversterkt echt geweldig, maar... of ik heb gewoon geen verstand van versterkt spelen, of hij doet het niet... :???:, want er komt geen mooi LAG-geluidje uit de versterker.
Ik heb de batterijtjes al vervangen, ze op allerlei verschillende manieren erin gestopt. Ik heb 'm aangesloten op twee verschillende versterkers, aan alle (twee) knopjes gedraaid die op de gitaar zitten, maar het enige geluid wat ik hoor, komt uit de gitaar. En niet uit de versterker...

Kan iemand deze leek vertellen wat ze fout doet of wat er aan de hand kan zijn?

Hartstikke bedankt alvast!

Greetz, Annoek.

Fingerpick
23 september 2011, 20:55
Hoi allen!


Kan iemand deze leek vertellen wat ze fout doet of wat er aan de hand kan zijn?

Hartstikke bedankt alvast!

Greetz, Annoek.

Als je werkelijk alle mogelijkheden hebt uitgeprobeerd zit er niets anders meer op dan naar de shop terug te keren waar je 'm gekocht hebt.
BTW : heb je in die winkel dan niet de versterkte sound uitgetest?

Noeks
23 september 2011, 21:51
Nee, dat heb ik niet getest... Niet erg slim van me (leek!), maar het ging me dan ook meer om de onversterkte sound.
Maar laat ik nou net (en dat gebeurt dus ongeveer twee keer per jaar) morgen een optreden hebben waar ik 'm graag voor wil gebruiken...

Dan maar gewoon een microfoon ervoor en volgende week terug naar de winkel!

-Martijn-
23 september 2011, 22:16
Misschien kan je even kijken of de draadjes aan de jack wel goed vastzitten, daar wil het wel eens mis gaan.

Noeks
25 september 2011, 17:00
In mijn voorzichtigheid durfde ik het plugje niet helemaal door te duwen...
Ja, een leek dus.
Hij klinkt ook versterkt super, gisteren getest op een mini-festivalletje :hippie:.

Maar bedankt voor het meedenken!

Rizz
25 september 2011, 20:44
:)glimlachje:)

Ben toch blij voor je dat alles goed is gegaan!.. niets zo vervelend als iets nieuws hebben dat het niet doet!

Maarre, foto van je trots?

Noeks
26 september 2011, 10:24
http://usa.lagguitars.com/private/imgs/produits/GLA-TN100A14CE-BLK-B.png

:-))

LaurentB
26 september 2011, 10:54
Heel mooie kleurstelling!

Rizz
26 september 2011, 11:05
Idd, mooi gitaartje, aparte kleuren.. (niet apart als in niet mooi, maar gewoon apart :) ) Ben wel een sucker voor matzwarte akoestische gitaren, heb er zelf ook 1...

Gefeliciteerd!