PDA

View Full Version : Two Rock



Sonny
23 september 2011, 13:01
Hey guyz,

Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die een Two Rock amp thuis hebben staan of ooit wel eens op een Two Rock gespeeld hebben.

En wat is er zo bijzonder aan deze amps... zijn ze bijvoorbeeld beter in te stellen dan de gemiddelde amp of is het toch iets anders?

Kijk uit naar jullie reacties!

Grtz Sonny

Rick trodat
23 september 2011, 13:32
Er is redelijk wat over two rock versterkers geschreven. Van beginsel dumble clonen, maar inmiddels te ver gemodificeerd, om het onder deze noemer te plaatsen.

Ik heb ooit over een ( ik dacht een custom clean) gespeeld met kt88 buizen. Idee was een beetje de steel string singer. Een versterker die niet te oversturen is middels de volume knop. Ik dacht ongev 150 watt.

Enorm dikke bas, met prachtige belletjes. Maar ging veels te hard en was niet te tillen. Zijn behoorlijk dure amps, maar degelijk gemaakt en unieke voicing.

Mr. Dynamite
23 september 2011, 15:49
Echt retevette versterkers, zou er erg graag eens op spelen.
Helaas nog nooit tegen gekomen, en het licht ook wel een eindje buiten mijn budget :soinnocent:

erwin_ve
23 september 2011, 15:58
Voornamelijk dumble-clonen. Wat is er zo uniek aan; voicing, feel. En paar bekende gitaristen die er op spelen: John Mayer, Matt Schofield, Joe Bonamassa.
Volgens mij te testen bij Van der Haar.

peter_heijnen
23 september 2011, 16:04
Idd bij vd Haar. Ik heb er ooit eens een twee bespeeld daar, de mooiste was voorzien van een deftig prijskaartje.

gitaarschoolcapelle
25 september 2011, 22:18
heeft iemand de studio pro 22 of 35 van Two Rock wel eens geprobeerd?

tillens
26 september 2011, 00:28
heeft iemand de studio pro 22 of 35 van Two Rock wel eens geprobeerd?
Niet zelf, maar er staat er eentje op marktplaats .. in den helder.

Chiel
26 september 2011, 10:55
In heb zelf een Two Rock 35 Jet Signature. Een absurd compacte 2channel combo. Oorspronkelijk aangeschaft voor kleine gigs, maar inmiddels gaat hij steeds vaker mee, ook bij grotere optredens.
Wat direct opvalt bij de Two Rock amps is de enorme definitie. Ze zijn erg 'mid' gevoiced waardoor ze zich erg goed staande houden in een live situatie. Sterker nog, ik heb nog nooit een amp gehad met zoveel mid! Ter vergelijking, op mijn Hook Captain staat de mid EQ op 100%. Op de Two Rock zo rond 20%.
Het eerste kanaal is überclean, zelfs met de gain op 100%. Meer gain is meer headroom en, jawel, een sound die nog meer mid gevoiced is. Het tweede kanaal is idem aan channel 1, alleen dan met een randje. Verwacht geen dikke rocksound, maar een smeuïg randje a la Santana, Mayer.
Het is erg wennen, maar inmiddels kan ik de voicing wel waarderen. Hij houdt je erg scherp maar het is hard werken. Ik gebruik een Fulltone OCD voor een randje op het cleane kanaal en voor een klassieke rocksound een Suhr Riot. i.c.m. de volumeknop van mijn (Haar)Strat een uitstekende combinatie.
De ingebouwde Reverb kan mij eerlijk gezegd niet zo bekoren. Hij zit echt heel subtiel achterin de mix. Hier moet ik nog wat mee experimenteren. Tot nu toe heb ik nog altijd een Strymon BlueSky als reverb gebruikt.
Wat volume betreft moet je niet te veel verwachten. Ik heb een Hook R20 gehad die echt oorverdovend hard ging. Deze Two Rock evenaart, ondanks de 15W extra, dit volume absoluut niet. Voor mij geen probleem omdat ik inear speel, maar wellicht een aandachtspuntje voor degene die een hoog podium volume gewend zijn.

Resumé; het is een kwaliteitsproduct met een hele eigen sound. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn nog heel wat andere amps die deze eigenschap ook hebben. Ik heb hem destijds voor een leuke prijs kunnen aanschaffen, maar het blijft een flinke smak geld voor een combootje. Ook al is hij tot in de kleinste details afgewerkt en heeft hij legio push-pull features voor oneindige tweakability (voor dit geld zou je ook niet anders verwachten).
Naast Haar Guitars heeft ook Max Guitars inmiddels een aantal Two Rock amps testklaar. Kortom; voor degene die serieus geïnteresseerd zijn, pak je gitaar en probeer 'm uit!