PDA

View Full Version : Nu durf ik het ook !



Pakie
22 september 2011, 14:44
Ok, er zijn nog meer "senioren" in leeftijd op dit forum, dus dan kan die van mij er ook nog wel bij.

Mijn nickname is Pakie en ik ben 51 jr . Pakie was de eerste uitspraak van mijn kleinzoon. In Friesland is het officieel Pake (voor Opa), maar dit vond ie zeker mooier klinken.

Op mijn 12e kreeg ik mijn eerste akoestische 3/4 gitaartje en binnen een dag speelde ik al een deuntje met C en G akkoord. "Die jongen moet op les" werd er toen gezegd. Helaas vond ik er na 3 mnd geen zak meer aan en bleef het erbij. Pas op mijn 16e ben ik weer gaan sparen voor een elektrische, dat was het helemaal ! Het werd een zwarte Les Paul cloon van Rokkoman (net zoiets als de Hondo II), eigenlijk was het brandhout maar ik heb er veel plezier van gehad en zelfs in een bandje gespeeld.
Na verloop van tijd gitaar weer weggedaan, op mijn 25e weer eens een Akoestische gekocht, weer weggedaan. Op mijn 35e een echte Gibson in de vorm van een bijl gekocht, 4 sporen deckje erbij en alles weer verkocht.
Nu 2 jaar geleden echt flink het GAS te pakken gekregen en echt "los" gegaan. Ik hoop natuurlijk dat dit blijvertjes zijn , maar dit alles schrijf ik om aan te geven dat als je eenmaal besmet bent met het GAS, je er NOOIT meer vanaf komt.
Ik heb inmiddels een eigen kamertje in huis voor alle Gear en probeer van alles en nog wat te spelen. Jazz/Rock/Fusion/Funk/Soul zijn toch wel mijn favorieten.
Erg goed spelen kan ik niet, maar ik heb me toch een mooie spullen !
Gitaren:
Martin DC16GTE,
Gibson LP Standard 2008 desertburst,
Fender Telecaster American Deluxe 2010 (aged cherry sunburst),
Ibanez AS120 sunburst (mijn favoriet)
Italia Imola 6 (zelf geheel geshield en gespoten)
Gibson The Paul (Japanse kloon uit 1978 )
Spaanse Alpha 100 (goedkoop ding van Hollandse makelij)
Versterkers:Koch Classictone (heerlijke buizenbak)
Marshall AS 100D (voor den akoustiek)
VOX da 05 (met koptelefoon s' avonds)
Effecten:TC electronics NOVA System
Dunlop WAH Zakk Wylde
Akai Headrush Delay/Looper
BOSS DR-880 Bass&DRum computer
BOSS BR Micro recorder

Ernest01
22 september 2011, 15:13
Wow, je hebt inderdaad de smaak weer te pakken zeg. Aardige 'verzameling' opgebouwd de laatste 2 jaar. Tja, dan 'moet' je wel blijven spelen nu. :rockon:

Veel plezier op het forum.

Midwolda
22 september 2011, 17:29
Ha, welkom, mede-51-jarige... je verhaal lijkt erg op het mijne, leuk is dat.
En inderdaad, mooi spul bij elkaar gesprokkeld! Met een aparte kamer er bij, wil ik ook.... ;-)

Maarreh, hoezo een Gibson The Paul (Japanse kloon uit 1978 )?

lefthandstrat
22 september 2011, 17:32
Deze 52-jarige heet jou van harte welkom, enne.......mooie verzameling hoor en doorgaan nu he! :crazyhappy:

Pakie
22 september 2011, 20:47
Allen,

Dank voor de complimenten over mijn collectie instrumenten.
Gelukkig heb ik een lieve geduldige vrouw, die dit allemaal maar goed vindt.
Zelfs ruimte gemaakt zodat ik een aparte gitaarkamer kon inrichten.
Daar ben ik dus erg blij mee :-)
@ Midwolda:
Ik bedoel dat het de Kloon erg lijkt op de Gibson The Paul, ziet er hetzelfde uit (walnoten body) maar is gewoon geen echte Gibson. Deze is afkomstig uit Japan, vermoedelijk 1978. Toch is ie erg goed gebouwd, maar de hals is bijv. geschroefd ipv gelijmd. Het mag de pret echter niet drukken, want hij speelt (na enige upgrade en afstelbeurt)echt heerlijk ! Dus weinig geld, maar een fijn geluid.