PDA

View Full Version : Nooit te oud om te leren



snellius
22 september 2011, 13:53
Hoi allemaal,

Ik heb in een opwelling in 1994 een Epiphone Les Paul Std Hs sunburst gekocht en dacht wel even gitaar te kunnen gaan spelen. Jullie raden het al het werd niks, een aantal lessen gevolgd en toen is de gitaar op het zolder beland. Ik had natuurlijk een goede beginners gitaar moeten kopen als je nog geen noot kon spelen ,maar toenmalig Guns and Roses gitarist Slash had ook zo'n model en die wilde ik ook, vandaar.Na 15 jaar ergenis en jaloezie naar gitaristen die wel konden spelen heeft mijn vrouw mij vorig jaar als verjaardagscadeau aangemeld bij een gitaarschool. Jullie begrijpen dat ik dolglukkig bent en nu elke week met een grote grijns naar de les gaat ! Oh ja ,ik ben 49 jaar en mij muzieksoort is rock.

Ernest01
22 september 2011, 14:35
Goed begin is het halve werk. En zo te zien is de tweede start het moment van een hernieuwde kennismaking met de gitaar. Goed besluit van je vrouw. (of was zij het slechte gepingel zat.... kan ook.... geintje, hè :))

Welkom op het forum. Hier kan je allerlei dingen leren en enthousiast raken van de staaltjes van gitaar-spel. Bij mij werkt het in ieder geval.

Pakie
22 september 2011, 14:54
Hoi Snellius,

Welkom op dit mooie forum. Na jouw introductie als 49-jarige , dacht ik:
OK, dan moet ik nu ook maar (met mijn 51 jaren). Dus meteen ook een voorstel-stukje geschreven.
Het forum had ik jaren geleden al moeten betreden, want heb gemerkt dat het hier stikt van de kennis.
Veel plezier !!

lefthandstrat
22 september 2011, 17:40
Welkom! Ik ben 52 en er zijn hier jonge gasten die nog niet de helft van mijn leeftijd hebben waar je (lees: ik in elk geval) nog een hoop van kan leren. Veel plezier op het forum en veel plezier (want DAT staat voorop) met gitaarles!

ghost-rider2006
22 september 2011, 17:50
Je behoord niet tot de enige late starters hoor haha

ik 45 ben vorig jaar begonnen ,, heb intussen een virus van hier tot ......

iedere dag minimaal 2 uur spelen en 2 x in de week les

ene dag 2,5 uur 2e dag 1 uur

Ik wilde dit al jaren en ben nu wel tot de conclusie dan ik eigenlijk te laat ben gestart ,,, maar ach als je maar LOL hebt..

WELKOM by the way

beruk
22 september 2011, 18:28
Welkom! Ik ben ook alweer 46 en speel al 30 jaar als een drol, heel goed dus van je lief dat ze je naar de gitaarschool stuurt. Die 1994 Epiphone niet weg doen natuurlijk. Ondanks de GAS die je hier ongetwijfeld op gaat lopen.

ghost-rider2006
22 september 2011, 18:31
zullen we een boven de 40 topic starten HAHA:gitarist::gitarist:

Schrevel
22 september 2011, 18:45
Oud? Dat heet vintage of tenminste classic!

Han S
22 september 2011, 19:18
Het lijkt wel een bejaardenhuis hier. :D

nak
22 september 2011, 19:23
Hoe oud ben jij dan Han? :seriousf:

Welkom Snellius

Han S
22 september 2011, 20:02
Dat wil je niet weten. :D

Pakie
22 september 2011, 20:58
Hier de Opa nog even dan:

Een 50-plussers topic dan ?
Nee, volgens mij ben je hier nooit te oud voor, alhoewel:
Pas geleden naar een klein concertje geweest van de Legende Jan Akkerman. Hij speelde op zijn vermaarde Gibson L5 (die nog ouder is dan Pakie) en dat viel me toch wel een beetje tegen.
Hij lijkt steeds vaker te haperen, pakt akkoorden rommelig en lang niet zo snel meer. Maar goed, misschien had hij zijn dag niet, laten we het daar maar op houden :-)