PDA

View Full Version : namaak snaren ???



Hotpepper01
21 september 2011, 21:25
Ik heb laatst eens op Ebay een setje of wat Fender XL150 snaren gekocht in de USA voor weinig geld. Ze zaten slecht opgerold in de plastic hoesjes en dat deed gelijk de alarmbellen rinkelen. Bij het opspannen brak bij de eerste 2 setjes gelijk al de hoge E.
Hmmm, bestaan er nu ook al namaak snaren uit China of zo? Ik heb het sterke vermoeden van wel. De bedrukking van de verpakking lijkt ook niet echt te kloppen met originele...

nickofzo
21 september 2011, 21:31
lijkt me inderdaad sterk dat 2 keer de hoge e springt.. ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel hardop zat te lachen toen ik het las. :hide:

bass blom
21 september 2011, 21:38
zwaar over datum en dus roestig wellicht?
namaak lijkt me ook sterk maar niets is onmogelijk vandaag de dag :seriousf:

FruscianteFan
21 september 2011, 21:40
Fender staat om veel bekend, maar niet om de snaren. Ook producten uit de USA kunnen kut zijn. Sterker nog.. is best vaak het geval.

Thiez
21 september 2011, 22:25
Hoge E niet te snel opwinden. Die fout heb ik ook vaker gemaakt, wil je hem in een keer doorwinden naar e en soms kan hij dat even niet verwerken en springt hij.

Plant
21 september 2011, 22:37
Fender staat om veel bekend, maar niet om de snaren.

Volgens mij kopen zie die ergens vandaan in met hun naam erop, Fender maakt ze niet zelf. Zo heb je ook Gibson snaren. Er zijn meer merknamen dan fabrikanten. Geld voor een heleboel dingen.

marc_o
21 september 2011, 22:45
Koop echte snaren, koop Curt Mangan!

oigun
21 september 2011, 22:53
Weet wel dat er fake D'addario snaren in omloop zijn...

http://www.daddario.com/upload/DABR_Counterfeit_Strings_LowRes_12587.pdf

Oranjeaap
21 september 2011, 23:18
Weet wel dat er fake D'addario snaren in omloop zijn...

http://www.daddario.com/upload/DABR_Counterfeit_Strings_LowRes_12587.pdf

Ja ik wilde het net gaan zeggen. Ben wel vaker wat op internet tegen gekomen over nep snaren en weet dat ze wel degelijk bestaan. Best logisch opzich. Ze verdienen denk ik zeker een euro per setje snaren. En goedkope snaren verkoop je 100x makkelijker dan zo'n chinese Gibson kopie.

SRV2000
22 september 2011, 01:04
Ja ik wilde het net gaan zeggen. Ben wel vaker wat op internet tegen gekomen over nep snaren en weet dat ze wel degelijk bestaan. Best logisch opzich. Ze verdienen denk ik zeker een euro per setje snaren. En goedkope snaren verkoop je 100x makkelijker dan zo'n chinese Gibson kopie.

Er zijn momenteel ook al zoals ze het noemen: Fake Elixir snaren op de markt.
Je zult het bijna niet geloven maar ik was laatst op een jam avond in Groningen waar een muzikant liet zien dat hij een fake setje snaren in zijn bezit had. Ik speel zelf ook op Elixir snaren en heb toen een pakje uit mijn case gehaald.
We hebben de pakjes vergeleken en idd er zat duidelijk verschil in de lettertype en de opdruk.
Pakje koste hem 3,50 Euro

Ik snap dat er fake gitaren op de markt zijn maar snaren??? Kom op het is crisis maar een pakje snaren!!!!

Als ik geen snaren meer kan kopen dan stop ik met gitaarspelen

zoon van Piet
22 september 2011, 10:11
Fender staat om veel bekend, maar niet om de snaren.

Fender kocht in de 60er jaren snarenfabrikant Squire op (die merknaam werd later handig gerecycled) Fender snaren waren in de 70er jaren gemeengoed in alle muziekwinkels en min of meer de standaard, vergelijkbaar met D'Addario nu, zeg maar. Zeker wel bekend, dus. Die hegemonie ging verloren toen Fender midden jaren 80 moeilijke tijden doormaakte. Hoe het tegenwoordig zit, is me niet duidelijk.


Volgens mij kopen zie die ergens vandaan in met hun naam erop, Fender maakt ze niet zelf. Zo heb je ook Gibson snaren. Er zijn meer merknamen dan fabrikanten. Geld voor een heleboel dingen.

dat zou zomaar kunnen.. en dan kunnen die spleetogen van dienst 's nachts een extra kratje snaren draaien en op ebay verkopen..

SantaX
22 september 2011, 10:19
En verkoop die als chinese arbeider aan 1000 mensen en je hebt een vermogen bij elkaar waarmee je je gezin daadwerkelijk fatsoenlijk kunt voeden. Ik snap het wel hoor. Er zit geen risico aan dit soort oplichting. Geen enkele westerling gaat voor 3.50 verhaal halen of aangifte doen. En zou je het al willen dan lacht de politie je uit. Daar gaan die echt geen onderzoek naar doen voor 1 man die voor 3.50 de boot in is gegaan. Vanuit oplichtershoek bekeken is dit de slimste manier van werken.

bat
22 september 2011, 10:19
Squire
...

Anyway: Fender is inderdaad volgens mij één van de grotere snarenverkopers.

Ik geloof ook meteen dat er neppe snaren worden gekocht. Als je dezelfde snaren voor de helft van de prijs kunt kopen doe je dat. Alleen lullig dat je er dan achteraf achter komt dat je belazerd bent.

FruscianteFan
22 september 2011, 10:28
Fender kocht in de 60er jaren snarenfabrikant Squire op (die merknaam werd later handig gerecycled) Fender snaren waren in de 70er jaren gemeengoed in alle muziekwinkels en min of meer de standaard, vergelijkbaar met D'Addario nu, zeg maar. Zeker wel bekend, dus. Die hegemonie ging verloren toen Fender midden jaren 80 moeilijke tijden doormaakte. Hoe het tegenwoordig zit, is me niet duidelijk.



dat zou zomaar kunnen.. en dan kunnen die spleetogen van dienst 's nachts een extra kratje snaren draaien en op ebay verkopen..
De geschiedenis ken ik niet helemaal. Noch weet ik waar mijn vooroordeel jegens Fendersnaren vandaan komt, moet ik eerlijk zeggen.

oigun
22 september 2011, 18:10
De geschiedenis ken ik niet helemaal. Noch weet ik waar mijn vooroordeel jegens Fendersnaren vandaan komt, moet ik eerlijk zeggen.

Stainless steel bullets vind ik erg lekker klinken!

bass blom
22 september 2011, 19:04
guns eat bullits :D