PDA

View Full Version : Cole Clark FL2AC of... Taylor 310CE



wtbril
21 september 2011, 13:57
Heeft iemand ervaring met de FL2AC en/of 310CE?

Ik heb een hele reeks steelstring gitaren de revue laten passeren en deze twee springen er (voor mij dan) nu uit. De Taylor heb ik al kunnen uitproberen en dat was eigenlijk 'love at first sight'... Maar wat ik nu van de Cole Clark hoor (en zie) spreekt me eveneens erg aan. Heb 'm helaas nog niet kunnen bespelen. Vandaar mijn vraag.

Alvast dank voor wat ervaringsverhalen :-)

Ruudj
21 september 2011, 15:16
Jijzelf bent degene die deze vraag het beste kan beantwoorden... uitproberen die Cole Clark !! :lp:

wtbril
21 september 2011, 15:31
Jijzelf bent degene die deze vraag het beste kan beantwoorden... uitproberen die Cole Clark !! :lp:

Helemaal waar natuurlijk en ga ik ook zeker snel doen! Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van anderen. :-)

GoReTeX
22 september 2011, 11:04
Cole Clark klinkt versterkt erg mooi vind ik zelf.
Dit geld ook voor de Taylor(in mijn geval was dat de 314CE) en deze vindt ik qua geluid onversterkt beter klinken dan de Cole Clark.

wtbril
22 september 2011, 11:11
Cole Clark klinkt versterkt erg mooi vind ik zelf.
Dit geld ook voor de Taylor(in mijn geval was dat de 314CE) en deze vindt ik qua geluid onversterkt beter klinken dan de Cole Clark.

Kijk, dat is belangrijk; ik speel thuis namelijk (vaker) onversterkt. Ik heb ook eerst de 314CE geprobeerd, maar de 310CE gaat (wat mij betreft) onversterkt nog net een stukje dieper en voller dan de 314CE. Dat komt omdat ie net wat groter is denk ik. Dank voor je reactie!

GoReTeX
22 september 2011, 12:08
Dat klopt wat je zegt.... de 310 is natuurlijk een dreadnought.
Echter vindt ik(zeker voor thuis) de verschillen minimaal, terwijl ik een Grand Auditorium een stuk fijner vindt vasthouden dan een dreadnought.
Mijn voorkeur gaat zelfs uit naar een Grand Concert.

Dit zijn allemaal dingen die ieder voor zichzelf moet afwegen, het is ook afhankelijk van het type muziek je speelt.
Strum je veel, ga dan lekker voor de dreadnought, speel je meer picking of fingerstyle dan is een GA of GC toch wel fijner om vast te houden.

Ruudj
22 september 2011, 15:27
Dit zijn allemaal dingen die ieder voor zichzelf moet afwegen, het is ook afhankelijk van het type muziek je speelt.
Strum je veel, ga dan lekker voor de dreadnought, speel je meer picking of fingerstyle dan is een GA of GC toch wel fijner om vast te houden.[/QUOTE]

Ik ben zelf een fingerpicker, met een grote voorkeur voor dreadnought modellen. Die grote bevalt me gewoon het beste ... Een gitaar uitzoeken
is iets zeer, zéér persoonlijks' . Proberen en testen; wat speelt/klinkt/voelt het best. Dat bepaalt alleen jij
, de bespeler (en koper) !

Eko
22 september 2011, 20:03
Ik heb een ColeClark FL1 , wat gewoon dezelfde gitar is maar zonder binding, en kan zeggen dat het een podium beest is. Live is er niets beters op mischien een Maton na.
Met de band gebruik ik 2 acoustische op het podium. De ColeClark en en SJ 200 van Gibson. Beiden heel verschillend maar de moeite waard. Acoustisch is de Gibson op alle fronten beter. Versterkt de ColeClark,met straatlengte.

wtbril
23 september 2011, 10:34
Dat klopt wat je zegt.... de 310 is natuurlijk een dreadnought...

Da's nu het interessante aan de 310CE (let op de CE); het is grappig genoeg juist geen dreadnought :-). Kijk maar:

http://www.taylorguitars.com/Guitars/Acoustic-Electric/300/310ce/

Buzz
23 september 2011, 10:36
Wat is het dan wel :???:

wtbril
23 september 2011, 10:46
Wat is het dan wel :???:

Dreadnoughts hebben van origine toch rechte schouders dacht ik? En deze heeft een schoudertje minder, een cutaway... Taylor heeft het zelf over een dreadnought met een "Venetian cutaway"... Ok dan... Weet je... Hij klinkt gewoon super goed! Of is het een zij?!

-Martijn-
23 september 2011, 10:49
Het is inderdaad gewoon een dreadnought met cutaway.

wtbril
23 september 2011, 10:54
Het is inderdaad gewoon een dreadnought met cutaway.

Yep... ik was wat te snel met m'n oordeel hierboven! Kan niet wachten trouwens om die Cole Clark te proberen; waarschijnlijk ergens volgende week... Wel jammer dat het een andere gitaarwinkel is; moeilijk vergelijken zo...

Dus eh... Als iemand een gitaarwinkel weet in 't zuiden van het land (eh, alles ten oosten van Tilburg en beneden de grote rivieren) dat beide merken voert, graag!

Harald
23 september 2011, 14:12
Heeft iemand ervaring met de FL2AC en/of 310CE?

Ik heb een hele reeks steelstring gitaren de revue laten passeren en deze twee springen er (voor mij dan) nu uit. De Taylor heb ik al kunnen uitproberen en dat was eigenlijk 'love at first sight'... Maar wat ik nu van de Cole Clark hoor (en zie) spreekt me eveneens erg aan. Heb 'm helaas nog niet kunnen bespelen. Vandaar mijn vraag.

Alvast dank voor wat ervaringsverhalen :-)

"Love at first sight'' vooropgesteld dat dat onbevooroordeeld is, is een erg goede graadmeter bij gitaren. Als je op zoek bent, en je kunt het betalen, zou ik eigenlijk met exact die gitaar de winkel uitlopen. Let er wel op dat ook Taylors van het zelfde model best verschillend kunnen klinken (erg verschillend zelfs, in mijn ervaring)

Versterkt en onversterkt is wel een aspect. Als je de gitaar ook versterkt wil gebruiken, moet je hem ook versterkt proberen. Probeer dan wel eerst onversterkt. Dan ben je niet verdoofd door de versterkte klank, als je hem onversterkt bespeelt.

Bespeelbaarheid komt op tweede plaats. Dat moet bij een goede gitaar op orde kunnen komen. Ze zijn meestal in de winkel niet echt optimaal afgesteld.

Muzieknono
26 september 2011, 07:40
A Venetian cutaway adds dimension to classic Dreadnought styling, while the tone of Sapele is faithfully amplified via the Taylor Expression System.
Een dreadnought dus!!!
Mvgr. Dirk Jan

wtbril
6 oktober 2011, 17:16
Wel even aardig om te melden leek me: Het de Taylor 310CE geworden... Wowowowow... wat een geluid!!! :crazyhappy:

Rizz
6 oktober 2011, 17:28
Heul gefeliciteerd!!!!!:cheerup:

En nou: Foto's van die van jou en niet zo'n internet plaatje.... :D