PDA

View Full Version : Boss FB-2



blackie91
21 september 2011, 10:44
Ik kwam op internet de Boss FB-2 tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=JkCV609wrG4

Het geluid wat je kan bereiken met dit effect klinkt wel lekker.
Maar is het de moeite waard om te kopen denken jullie? Of is het zonde van je geld? Is op andere manieren ook mogelijk om er een boost aan te geven.

tommus42
21 september 2011, 11:43
Heb eens de feedbacker/distortion gehad van Boss. Daarmee kon je de frequentie van de feedback instellen, tof ding. De distortion erin was volgens mij een DS-1.
Maar je kunt ook voor de versterker gaan staan:cooler:.

Liquid_Metal
21 september 2011, 12:30
Ik gebruik sinds vorige repetitie een Boss GT-6 en daar zit ook een feedbacker op. Ik heb 'm nu ingesteld op mijn leadkanaal zodat lang aangehouden noten in de solo's gaan feedbacken (we spelen IEM en hebben dus geen echte speakers).
Als je op een gewone amp speelt die redelijk hard gaat (met wat gain) krijg je vanzelf feedback en is dit apparatuur dus écht niet nodig. Wat mij betreft alleen leuk voor thuis of als je on stage zonder cabinet speelt (maar dan is dit toch niet echt het effect wat je wilt, denk ik).

En als je wilt boosten zijn er véél betere opties.

DemolitionColorScheme
21 september 2011, 15:07
Jongens, hij heeft het over een nieuw pedaal, niet de DF-2 (distortion / feedbacker) ...
Wat mij betreft lijkt hij me erg bruikbaar. De feedbackfunctie lijkt me ook functioneler dan die op de oude DF-2.



En als je wilt boosten zijn er véél betere opties.
Vind ik knap dat je dat nu al weet. Hij is net uit.

Mitch
21 september 2011, 18:12
Zie ook het topic over de nieuwtjes van Boss (klein stukje terugbladeren), daar is -ie ook al ter sprake gekomen, als ook de verschillen met de DF2.