PDA

View Full Version : JAJA, hij is dr uit de VS :D



Ibanez RuleZ
28 mei 2003, 13:21
eindelijk is ie er. hij heeft een week bij de douane gelegen en het heeft dus totaal 2 weken geduurd voor ie er was, maar dat doet er niet meer toe, hij is dr.

owja, voor de onwetenden; het ging om een Charvel Model 6 (uit 1987).

mijn ervaringen tot nu toe:

om te zien is het een mooie gitaar
1. neck through (wat de achterkant erg mooi maakt :D)
2. mooie bodyvorm
3. mooie parelmoeren sharkfins
4. mooie headstock
5. binding is niet geschilderd, maar gewoon een soort van laminaat wit geschilderd strookje hout dat er opgeplakt is, erg mooi.
6. de tremolo hoeft niet vervangen te worden, want die is beter dan ik had verwacht!

de sustain is beter dan mijn ibanez JPM, maar dat is logisch (door de constructie). maar nu.... :(

1. de frets zijn echt helemaal versleten (had de verkoper niet gezegd, al had ik er wel een beetje rekening mee gehouden)
2. de elementen zijn echt slecht, dun, iel en die moeten dus vervangen worden. ook hier had ik rekening mee gehouden. t zullen wel iets van hotrails met een paf pro worden ofzo (warme elementen, want het hout is nogal helder). al moet ik zeggen dat het midboostcircuit het clean wel erg mooi maakt, al is het overstuurd gewoon niet echt mooi.
3. de finish vind ik echt in waardeloze toestand, en die zal er dus helemaal af moeten, van kop tot staart :sneaky:, wat een duur geintje gaat worden om hem helemaal opnieuw te laten doen (zal wel zwart of blauw worden).

al met al; de moeite waard, mooie gitaar. de constructie is erg goed, veel beter dan ik had verwacht, hij voelt goed aan. de neck is erg plezierig gevormd, beetje een kruising tussen die van mijn gibson en die van mn ibanez. meer een D vorm en minder plat dan de wizard neck, al is dat verschil niet zo gek groot.

alleen vrees ik dat ik nog wel ff wat geld kwijt ga raken aan het in optima forma brengen van deze jongen.

weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om compleet te laten herfretten en te laten refinishen (overspuiten gaat niet, zitten vel te veel beschadigingen op,dus de finish moet er echt vanaf).

Harrald

Dirk_Hendrik
28 mei 2003, 15:10
pics???

Ibanez RuleZ
28 mei 2003, 16:40
http://www.chrisguitars.com/charvel6-bkcherry.jpg
dit issum

Harrald

Swan
28 mei 2003, 16:47
heb es op precies zo1 gespeeld in Amsterdam, bij Dirk Witte ging er 1 2e hands...erg goeie gitaar....hoeveel heb je betaald? bij Dirk witte was ie iets van 800 euro

Ibanez RuleZ
28 mei 2003, 17:38
dat ben ik uiteindelijk ook kwijt als ik klaar ben ermee (al heeft ie dan wel een andere kleur, andere elementen en een compleet geherfrette hals).

uiteindelijk heeft ie me op de kop af 550 gekost, en dan heb k m uit de VS laten halen.

Harrald

Swan
28 mei 2003, 17:39
goeie koop :dance:

Patrick M.
28 mei 2003, 19:00
Mooi ding.

iam
28 mei 2003, 19:04
sorry maar ik vind die charvel's en jacksons echt een pokkelelijke headstock hebben...

smaken verschillen :roll:

lupoloco
28 mei 2003, 19:06
ik vind ze juist mooi!
mooie charvel trouwens!

slayurrr
28 mei 2003, 19:19
kwijl! .. leuk ding, heb veel van de jackson soloist

Anders Destium
28 mei 2003, 19:49
Bruut ding man, heb je nog gave ideeen voor de lak of laat je hem dezelfde kleur weer spuiten? Als je op de site van Jackson naar de gallery surft zul je HEEL veel inspiratie opdoen kan ik je wel zeggen :)

green_day
28 mei 2003, 19:50
heey dude.. seems a rad guitar to me! nog heel veel speel plezier :D

BLOK182
28 mei 2003, 20:28
stoere Charvel dude! Zag een advertentie op marktplaats.nl van een bedrijf dat voor zo'n 350 euro een paintbrush maakt, misschien wat voor die Charvel?

Ibanez RuleZ
29 mei 2003, 01:08
het is in principe ook een soloist, alleen dat van de eerste serie die in japan gemaakt is. Volgens kenners is ie bijna gelijk aan de SL1 (qua constructie en geluid). Dus is het in principe wel een goede koop wat dat betreft. Ik heb ooit 1 keer een sl2 in mijn handen gehad en die voelde bijna gelijk aan (met andere hardware, dat wel). toen ie in 1987 op de markt stond, was de retailprijs ook rond de $900, en dat was nog voor de grote prijsstijging. kan je wel nagaan dat het gewoon een kwaliteitsgitaar is/was.

Zelf vind ik die kop ook waanzinnig mooi, en in het echt is ie helemaal de bom, evenals die haaievinneninleg. De kleur wordt denk k (heel saai) zwart of blauw ofzo. niet iets heel speciaals. eerst maar eens een hele nieuwe laklaag, later kan ik er wel eens over denken om m te laten airbrushen. want de lak is zo zwaar beschadigd, dat ie gewoon helemaal overnieuw gedaan moet worden.
als ie helemaal klaar is (over een paar maanden), dan komen er wel foto's en als het mogelijk is wat geluidssamples.

Harrald

Dirk_Hendrik
29 mei 2003, 09:53
Kinky hoor! Mijn complimenten en toegewenst beukplezier

gerrekat
29 mei 2003, 10:18
gefeliciteerd, hou ook niet van stratshapes zo gewoontjes, maar de headstock van jackson/charvel vind ik wel cool!

Ziet er verder best cool uit, zeker voor dat geld!

Anders Destium
29 mei 2003, 18:13
. De kleur wordt denk k (heel saai) zwart of blauw ofzo. niet iets heel speciaals. eerst maar eens een hele nieuwe laklaag, later kan ik er wel eens over denken om m te laten airbrushen. want de lak is zo zwaar beschadigd, dat ie gewoon helemaal overnieuw gedaan moet worden.
als ie helemaal klaar is (over een paar maanden), dan komen er wel foto's en als het mogelijk is wat geluidssamples.

Harrald

Ik zou als ik geld over had hem gelijk later airbrushen, something like..

http://www.jacksonguitars.com/resources/custshoparchives/images/full/gtraslm2.jpg :D

Barret Wallace
29 mei 2003, 18:26
Hey iba rulez hijs dus eindelijk aangekomen !

Gefeliciteerd!!!

iam
29 mei 2003, 18:47
. De kleur wordt denk k (heel saai) zwart of blauw ofzo. niet iets heel speciaals. eerst maar eens een hele nieuwe laklaag, later kan ik er wel eens over denken om m te laten airbrushen. want de lak is zo zwaar beschadigd, dat ie gewoon helemaal overnieuw gedaan moet worden.
als ie helemaal klaar is (over een paar maanden), dan komen er wel foto's en als het mogelijk is wat geluidssamples.

Harrald

Ik zou als ik geld over had hem gelijk later airbrushen, something like..

http://www.jacksonguitars.com/resources/custshoparchives/images/full/gtraslm2.jpg :D


very nice airbrushing maar die laetitia tele van Fred was toch wel lekkerder :razz:

Anders Destium
29 mei 2003, 19:20
Fred wie?

iam
29 mei 2003, 19:32
fred dons schreef:
+/- 45 stuks (ja ik heb een probleem, voornamelijk met beschikbare ruimte (o;_

ze staan er niet allemaal op maar dan krijg je een beetje een idee
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=440038&ktw=fa52f51435dc8ad50cf7bf8822a2c3c5

kijk hier eens... staat daar ergens tussen...
supergeile tele[/quote]

iam
29 mei 2003, 19:33
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=45&page=6&ktw=c0eead4da311ca80d217ad471f087b67

deze dus...

slayurrr
29 mei 2003, 19:39
die halsen van de jacksons en deze modellen zijn idd echt zeeeer cool en ik houd idd ook van die inlays :D , nu nog leuk EMG setje der in ;)

Anders Destium
29 mei 2003, 20:54
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=45&page=6&ktw=c0eead4da311ca80d217ad471f087b67

deze dus...


Hoe ga je zo'n design uitleggen aan je vriendin, tenzij ze het zelf is natuurlijk ;)

Ik heb een tijdje terug een topic over airbrushen geopend, staan erg mooie tussen :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=12689&highlight=airbrush

Ibanez RuleZ
29 mei 2003, 23:40
die halsen van de jacksons en deze modellen zijn idd echt zeeeer cool en ik houd idd ook van die inlays :D , nu nog leuk EMG setje der in ;)

dr gaan in ieder geval geen emg's in, dat zou het geheel te schel maken (die singles). Ik ga dr denk ik 2 hotrails en een tonezone of een evolution ofzo in hangen.
en zo'n airbrush is gaaf, maar die moet wel over de laklaag heen, en het is wel handig als er een goede opzit!

harrald

Toaster
30 mei 2003, 11:44
He ibbie waar woon je?

Steger in Goirle doet dit wel redelijk goedkoop

Ibanez RuleZ
30 mei 2003, 12:06
steger in wat??? waar is dat ergens?

ik woon zelf in enschede, dus is alles in principe ver weg. overigens, wat doet ie goedkoop? het herfretten of het refinishen?

harrald

Dude
30 mei 2003, 12:29
ik denk dat je je doodschrikt wat een verfbeurtje en een zootje nieuwe fretten kosten,

als je nu 550 hebt betaald ben je lang niet klaar voor een totaal van 800..

Ibanez RuleZ
30 mei 2003, 13:05
dat weet ik, ik reken zeker nog wel op een euro of 500 extra (minstens), zelfs als ik de elementen uit de VS haal via dat universaljems.com ding.

Harrald

BLOK182
30 mei 2003, 14:08
die wolf airbrush is mooi, zoiets wil ik ook nog eens op dergelijke gitaar, maar dan 1 grote wolfskop op de body en wat donkerder van kleur.

Neals
30 mei 2003, 15:21
Een tele is juist een gitaar die GEEN airbrush mag hebben, foei lelijk, vooral die neck...