PDA

View Full Version : Goede elektrisch-akoustische gitaar?



arthurmerlino
20 september 2011, 22:09
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe klassieke gitaar kopen, maar zou hem ook graag willen kunnen versterken. ik kwam zo op een elektrisch-akoustische gitaar; een akoustische gitaar met veelal een piezo-element.
Heeft iemand verstand hiervan en zo ja, welke merken/welke gitaren zijn er aan te raden? mijn budget is maximaal 200 euro en aan tweedehands gitaren zou ik me ook nog wel willen wagen.

Groeten, arthur

Flipkoos
21 september 2011, 15:26
Probeer eens een Takamine EG128SC.
Ietsjes boven budget, maar erg leuk dingetje voor'z'n prijs. De 124 is wat goedkoper, maar heeft een gelamineerd bovenblad.

arthurmerlino
22 september 2011, 08:26
ik heb deze gitaar gevonden:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_g5eceam.htm?sid=92eea01954e58a1e9b64b32cde2 86df2
goedkoper, maar ik weet dat dat niet altijd goed is. zou dit wat zijn? ik hoef niet per se topkwaliteit te hebben

Petur
22 september 2011, 11:12
Je weet dat deze gitaar een spaanse is, met nylon snaren? Het is dus geen steelstring.

Flipkoos
22 september 2011, 16:19
Je weet dat deze gitaar een spaanse is, met nylon snaren? Het is dus geen steelstring.

Check de eerste zin van de eerste post van ts....

arthurmerlino
22 september 2011, 21:51
ik wilde inderdaad nylonsnarig.

http://www.thomann.de/nl/takamine_eg124c_bk.htm deze gitaar, waar jij (flipkoos) het ook eerder over had, is inderdaad duurder maar heeft bij de prijs ook een standaard, tas, stemapparaat, snaren, capo etc zitten dus dat is ideaal; die dingen wilde ik namelijk eerst apart kopen (vooral capo en stemapparaat).

Petur
24 september 2011, 08:52
Check de eerste zin van de eerste post van ts....

Zo! Goeiemorgen Peter, haha sorry jongens, overheen gelezen denk ik ;)

mastermind
30 september 2011, 11:28
Ik zou zelf gaan voor de Martinez MCG20C CEF. Prachtige uitgebreide EQ Fishman element erop met stemfunctie. Verkrijgbaar in zwart als naturel uitvoering die gitaar voor € 249,- of iets goedkoper.

Deze prefereer ik dan die goedkope (veelal meuk) Takamine gitaren. Die zijn pas interessant als ze uit Japan komen, Chinese gitaren van Takamine moet je selectief in zijn wil je een goede eruit pakken.

Maar dat is mijn bescheiden mening :P

CID-Gibson
30 september 2011, 17:28
ik wilde inderdaad nylonsnarig.

http://www.thomann.de/nl/takamine_eg124c_bk.htm deze gitaar, waar jij (flipkoos) het ook eerder over had, is inderdaad duurder maar heeft bij de prijs ook een standaard, tas, stemapparaat, snaren, capo etc zitten dus dat is ideaal; die dingen wilde ik namelijk eerst apart kopen (vooral capo en stemapparaat).

En je hebt nog een voordeel, het is niet zo zeer afzien en minder pijn aan de vingertopjes als je ze speeld. lol Kan me goed voorstellen als ik 3u aan het oefenen ben heb ik er al genoeg van.

Maar met deze geraak ik mijn nest niet in, en speel ik gewoon door. lol :seriousf:

groetjes

CID-Gibson
30 september 2011, 17:35
ik wilde inderdaad nylonsnarig.

http://www.thomann.de/nl/takamine_eg124c_bk.htm deze gitaar, waar jij (flipkoos) het ook eerder over had, is inderdaad duurder maar heeft bij de prijs ook een standaard, tas, stemapparaat, snaren, capo etc zitten dus dat is ideaal; die dingen wilde ik namelijk eerst apart kopen (vooral capo en stemapparaat).



Kijk dat stemapparaat neem ik nog aan, en een goede koffer heb je al voor 99euro van stagge En voor je het weet heb je een deuk in je klankkast, ik koop nooit eeen gitaartas voor een gitaar boven de 400euro. Maar die capo heb je niet direct nodig volgens mij, dan speel je nog met hier en daar een snaar open, misschien als je 2 maanden verder zit dat ding kopen "capo" :seriousf:

Groetjes

BobvanKempen
30 september 2011, 18:08
Kijk dat stemapparaat neem ik nog aan, en een goede koffer heb je al voor 99euro van stagge En voor je het weet heb je een deuk in je klankkast, ik koop nooit eeen gitaartas voor een gitaar boven de 400euro. Maar die capo heb je niet direct nodig volgens mij, dan speel je nog met hier en daar een snaar open, misschien als je 2 maanden verder zit dat ding kopen "capo" :seriousf:

Groetjes

CID, het gaat net goed dus geen dingen als "Stagg" gaan zeggen want dat is het ergste scheldwoord wat je op dit forum gebruiken kan. :)

CID-Gibson
30 september 2011, 18:24
CID, het gaat net goed dus geen dingen als "Stagg" gaan zeggen want dat is het ergste scheldwoord wat je op dit forum gebruiken kan. :)

Okey zal het nietmeer doen :dontgeti:

Kritz
26 november 2011, 20:56
Wie kan er mij iets vertellen over hoe en wat,over een Ibanez aw 1500 ece.
Kan spijtig nog geen foto posten.

-Martijn-
26 november 2011, 21:09
Wie kan er mij iets vertellen over hoe en wat,over een Ibanez aw 1500 ece.
Kan spijtig nog geen foto posten.

Er wordt een topic gekaapt!

Kritz
26 november 2011, 21:34
Er wordt een topic gekaapt!



Wat bedoel je precies Martijn? ....ik doe toch niets verkeerd,of wel?

Ernest01
26 november 2011, 21:48
Wat bedoel je precies Martijn? ....ik doe toch niets verkeerd,of wel?

"Topic kapen" is als je over iets anders begint in een reeds gestart topic.
Dus dat je nu info wil over de Ibanez.

Handiger is dan om een nieuwe te starten, krijgt jouw vraag ook meer aandacht.

Kritz
26 november 2011, 21:59
"Topic kapen" is als je over iets anders begint in een reeds gestart topic.
Dus dat je nu info wil over de Ibanez.

Handiger is dan om een nieuwe te starten, krijgt jouw vraag ook meer aandacht.



OK bedankt Ernest ik heb het begrepen.:)

Git Aar
27 november 2011, 19:11
De Takamine EG128sc zou ik af willen raden. Mooie gitaar om te zien, goede houtsoorten zou je zeggen. Toch valt de klank behoorlijk tegen.