PDA

View Full Version : Boss of MXR?



blackie91
20 september 2011, 21:30
Welke pedalen zijn eigenlijk beter? De Boss of de MXR collectie? Qua prijs en kwalitiet en geluid.

Lomeos
20 september 2011, 21:32
Dat zal per pedaal verschillen. Ook een kwestie van smaak trouwens. De kwaliteit is bij beide dik in orde.

Edit: bouwkwaliteit bedoel ik dus.

Tankman
20 september 2011, 21:48
Zo'n vraag kun je eigenlijk niet stellen. Het is een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk de behuizingen van MXR veel robuuster dan die van Boss. Als ik de pedalen van MXR die ik heb getest vergelijk met die van Boss die ik heb getest vind ik over het algemeen MXR pedalen meestal wel meer naar mijn smaak klinken. De MXR Micro Flanger en de Carbon Copy zijn 2 favorieten van mij.

Evengoed zijn er zo ook Boss pedalen die ik te gek vind zo als de 63 Reverb, de PH-3 Phaser en de Power Stack. Van Boss vind ik dan zowat iedere andere Distortion verschrikkelijk. Van MXR vind ik zo ook wel pedaaltjes verschrikkelijk.

Het is echt gewoon puur smaak. Ik zou zeggen ga ze zelf vergelijken. Kun je het zelf ontdekken. Is ook leuker.

tomdiedom
20 september 2011, 21:55
en daarmee lijkt me de kous af.

Brad
12 oktober 2018, 08:40
Dan zeg ik Boss. Het klinkt veel neutraler en laat de basis gitaarsound meer intact.

dml
12 oktober 2018, 10:13
Welke pedalen zijn eigenlijk beter? De Boss of de MXR collectie? Qua prijs en kwalitiet en geluid.

Prijs? Beide zijn het beste.
Kwaliteit? Beide zijn het beste.
Geluid? Beide zijn het beste.

Kim Wilson
12 oktober 2018, 10:37
Toch mooi dat je zelfs 7 jaar na dato nog antwoord kunt krijgen op een vraag. :D

telerocker
12 oktober 2018, 13:44
Toch mooi dat je zelfs 7 jaar na dato nog antwoord kunt krijgen op een vraag. :D

Psies en dan nog op een nonsens vraag. Boss en MXR maken beide goede pedalen.

Pepe
12 oktober 2018, 17:00
Wel mooi die esoterische oblivion status van Tankman, zie je niet vaak.

the sure thing
12 oktober 2018, 19:10
Zo'n vraag kun je eigenlijk niet stellen. Het is een kwestie van smaak. Ik vind persoonlijk de behuizingen van MXR veel robuuster dan die van Boss. Als ik de pedalen van MXR die ik heb getest vergelijk met die van Boss die ik heb getest vind ik over het algemeen MXR pedalen meestal wel meer naar mijn smaak klinken. De MXR Micro Flanger en de Carbon Copy zijn 2 favorieten van mij.

Evengoed zijn er zo ook Boss pedalen die ik te gek vind zo als de 63 Reverb, de PH-3 Phaser en de Power Stack. Van Boss vind ik dan zowat iedere andere Distortion verschrikkelijk. Van MXR vind ik zo ook wel pedaaltjes verschrikkelijk.

Het is echt gewoon puur smaak. Ik zou zeggen ga ze zelf vergelijken. Kun je het zelf ontdekken. Is ook leuker.

+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
12 oktober 2018, 19:27
Wat Tankman zegt over behuizingen van Boss is zijn mening, ik heb Bossjes die het al ruim 30 jaar zonder morren doen.

tnijland
12 oktober 2018, 22:02
Toch mooi dat je zelfs 7 jaar na dato nog antwoord kunt krijgen op een vraag. :D

Zo zie je maar weer, ons gitaarforum is net onkruid. Niet kapot te krijgen ;-)

phx
13 oktober 2018, 09:19
MXR = true bypass.... Boss >not

Dirk_Hendrik
13 oktober 2018, 09:56
Dat zegt nog steeds niks over beter. Wel over de legendarische onnavolgbaarheid van Brad.....